Auto z większym prześwitem do 30 tyś

23 Lut 2022, 13:42

yeti65 napisał(a):Gdy żona zmieniała auto w 2017r jeździłem też Capturem 0.9 i jeżeli chodzi o odczucia z jazdy, to o wiele lepiej było w Vitarce 1,6.
Nie bardzo wiem o co chodzi, bo 1,0 tce w Dusterze wydaje się duużo lepszy, niż ten 0,9 z Captura. A to tylko 0,1l różnicy w pojemności.
edit; Chyba już wiem skąd ta różnica w odczuciach.
0,9 tce 135Nm /2500rpm
1.0 tce 170Nm/2000rpm (LPG)


Sandero jest 140kg lżejsze od captura ale co ciekawsze, przekłada się to na 2,5s mniej 0-100

galakty napisał(a):Po mieście fajnie się jeździ faktycznie, ale wyjedziesz z miasta i taki silnik dostaje padaczki.


Nikt nie kupuje sandero żeby jeździć w trasy.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2769
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lut 2022, 15:20

"Kwestia priorytetów. Nie patrzysz na koszty serwisu, chcesz fajne auto i radość z jazdy? Bierz BMW, tylko licz się z wydatkami." - wiesz, jestem w stanie zaakceptować wydatek 1-2k na mechanika (takie były obecnie maksymalne w Micrze), ale jeżeli każda pierdoła ma mnie kosztować 3-4 razy więcej bo to BMW to nie mam parcia. Wolę mniejszy komfort ale niższą cenę finalną. Mąż stwierdził, że ma to w d.. - ja nie, kieszeń mnie boli gdy mam wydać 30k na auto dlatego, że musi być wyższe gdy na horyzoncie są już wydatki związane z wykończeniem domu (widać kto jest tą oszczędną połówką w tej rodzinie i kto zajmuje się finansami :p)
Famii
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Gdynia
Prawo jazdy: 03 03 2008

23 Lut 2022, 15:32

Famii napisał(a):Zastanawiam się tylko czy ten silnik 0,9 i 90km przy takim trochę większym aucie pozwoli na jakąś dynamiczną jazdę (chodzi mi głównie o taką dynamikę przy wyjazdach np. z podporządkowanej czy wyprzedzaniu rowerzysty - żebym nie robiła tego 10 minut )

Dynamika mniej więcej taka jak w dieslu typu 1,4 hdi/tdi kopnięcie z dołu i tyle, na super "moc" nie licz. Czas 60-100 km/h na poziomie 7 sek, co jest średnim wynikiem.
Do tego kultura pracy typowa R3 turbo, że grając w klasyczną gierkę na playstation typu forza horizon 5 (samochodowa) dźwięk jest milion razy bardziej przyjemny i normalny.
w pracy mamy Fabię 1,0 R3 TSI to zastanawiam sie jak jadę tym autem gdzie jestem czy przechodzę Need For Speed czy w rzeczywistym świecie jadę autem.
Ostatnio edytowany przez Gain, 23 Lut 2022, 15:35, edytowano w sumie 1 raz
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lut 2022, 15:35

Powiem tak, miałem już sporo samochodów w swoim życiu, w tym trochę nowych z salonu. Tak naprawdę nowym autem jarasz się jedynie 2-3 miesiące, potem to powszednieje i z każdego auta robi się jedynie środek transportu :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2022, 15:49

Gain mieliśmy "chipowanego" passata - toporny, wielki czołg - ale mocy to mu odmówić nie mogłam ;) Co nie znaczy, że się nim przyjemnie jeździło.

Na PS to wolę Horizon'a potrolić albo jakiegoś Raymana ;) NFS to bardziej grywałam na kompie ;)

yeti65 - też racja, chodzi głównie o to, żeby nie rozwalić tego auta szybko i nie wnerwiać się jak mam go prowadzić. Jak miałam paska prowadzić to bolało mnie wszystko możliwe, a najbardziej noga od sprzęgła ;)
Famii
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Gdynia
Prawo jazdy: 03 03 2008

23 Lut 2022, 15:57

Gain napisał(a):Dynamika mniej więcej taka jak w dieslu typu 1,4 hdi/tdi kopnięcie z dołu i tyle, na super "moc" nie licz.


Rzecz w tym, że te 0.9 turbo to ma tyle niuta co wolnossące 1.6 i nie ma tu kopnięcia z dołu. Chyba że kogoś 140 NM kopie w plecy to spoko :ok:

Ja u siebie mam 300 NM z dołu i w sumie też bez szału :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    GR Yaris – sportowy hot hatch i rajdówka w jednym
    GR Yaris to pojazd zarówno dla fanów sportowych samochodów, jak i amatorów rajdowej rywalizacji. Nowy hot hatch jest samochodem drogowym, ale pokrewieństwo z Yarisem WRC zaowocowało taką konfiguracją, ...

23 Lut 2022, 19:20

Famii napisał(a):Gain mieliśmy "chipowanego" passata - toporny, wielki czołg - ale mocy to mu odmówić nie mogłam Co nie znaczy, że się nim przyjemnie jeździło.

Ale chyba nie 1,0 R3?
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lut 2022, 19:29

Klasyczna niebieska strzała - B5 TDI ;)
Famii
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Gdynia
Prawo jazdy: 03 03 2008