Auto z zapasem mocy z instalacją LPG do 8000 - 9000zł

13 Lip 2010, 21:13

Witam.
Jestem zainteresowany kupnem jakiegoś autka w granicach 8 maks 9 tys zł koniecznie z instalacją LPG! Chciałbym żeby autko było żwawe, miało zapas mocy i dawało w miarę frajdę z jazdy. Bardziej od Vmax skupiłbym się na niezłym przyspieszeniu :) Roczny pokonywany przebieg myślę, że zamknie się w 10000km.
I teraz tak. Jeszcze nie jestem zdecydowany w 100% jaki model auta bym chciał.
1 opcja to jakieś coupe ( coś w stylu hyundai coupe, fiat coupe itp.)
2 opcja to "usportowiony" kompakt (mazda 323f, honda civic itp.) - ewentualnie coś większego jak Mazda 626 albo Xedos.
Przy podawaniu propozycji proszę o uwzględnienie takich rzeczy jak awaryjność auta(z tym związana cena i dostęp do części) oraz przybliżona kwota opłat za nie która nie powinna być horrendalna.. :)

Na sam koniec powiem tylko że kompletnie nie interesuje mnie VW golf oraz żadne BMW, stare Mercedesy i Opel Calibra. Tych aut nawet nie biorę pod uwagę.
marQ
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Bytom

13 Lip 2010, 21:45

Z mojej strony Fiat Bravo i Mazda 323F.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Lip 2010, 09:01

[link do oferty na Allegro wygasł]
klasyk
mareczecki
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Białystok

14 Lip 2010, 13:30

Japońce nie przepadają za gazami, czemu nie chcesz auta niemieckiego?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Lip 2010, 14:17

marQ napisał(a): Chciałbym żeby autko było żwawe, miało zapas mocy i dawało w miarę frajdę z jazdy. Bardziej od Vmax skupiłbym się na niezłym przyspieszeniu


barol91 napisał(a):Z mojej strony Fiat Bravo i Mazda 323F.
[link do oferty na Allegro wygasł]


Barol, ten Fiat ma 103KM...

Autor tematu pisząc zapas mocy miał na myśli chyba minimum około 150KM :smile:
lechu1992
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 04 04 2012
Auto: Toyota Avensis 1.6b 99r.

14 Lip 2010, 14:18

Co do aut niemieckich, nie jestem jakoś do nich uprzedzony ale jak dla mnie za Golfem III nie przemawia nic za jego ceną... po prostu jest brzydki (moje zdanie a wiadomo o gustach się nie dyskutuje) Co do BMW i Omegi - problem stanowi tylny napęd - mieszkam w okolicy gdzie jest sporo stromych wzniesień i w zimie mógłby być problem :)

Bravo Civic i 323F bardzo fajnie samochody głównie o nich też myślałem.
A moglibyście mi powiedzieć jak wygląda sprawa z awaryjnością i częściami? Czytałem że japończyki raczej bezawaryjne ale części za to drogie... a Fiat?
Szczerze mówiąc to jeszcze ciekawy wydał mi się Megane Coupe. Czy to dobre auto?
I jak to rozumieć że nie przepadają za gazem? Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Byłbym wdzięczny :)

P.S. Nie no 150KM nie jest koniecznością choc nie ukrywam, że byłoby fajnie coś jak Xsara VTS i 163KM :P
marQ
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Bytom
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...

14 Lip 2010, 14:26

Japońskie auta mają nieco inną technologię materiałową i nie znoszą zbyt dobrze gazu. Co do ceny części i awaryjności oraz zakupu: Fiat - tani zakup, tanie części, awaryjność wysoka, Japońce - Średni zakup, drogie części, niska awaryjność, Niemce - drogi zakup, ale niska awaryjność i umiarkowane koszty części, do tego mniejsza strata na wartości, co do tej awaryjności to miej na uwadze, że statystycznie niemieckie auto robi znacznie większy przebieg niż japońskie, stąd też po części te opinie się biorą. Niemieckie auta mają też (generalnie) lepsze blachy.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Lip 2010, 15:03

lechu1992 napisał(a):
Barol, ten Fiat ma 103KM...

Autor tematu pisząc zapas mocy miał na myśli chyba minimum około 150KM :smile:

Przykład: [link do oferty na Allegro wygasł] :)
Kakameo
Początkujący
 
Posty: 205
Miejscowość: ok. Wadowic
Auto: Seicento 900 41KM

14 Lip 2010, 16:18

A ja mam jedno konkretne autko ale oczywiście link jest przykładowy.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
szkoda że nie bierzesz pod uwage BMW bo w tej cenie dostał byś całkiem dobre i fajne BMW 318 140KM coupe albo compact.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Lip 2010, 16:38

MX3 V6 nieźle się zbiera

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Colt też fajna maszyna

[link do oferty na Allegro wygasł]

Ewentualnie słabszy 1.6 113KM

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jakoś nic innego mi do głowy nie przychodzi,no chyba,że mój mondek :razz:
Był Escort 105KM,jest Mondek 170KM :)
black_time
Początkujący
 
Posty: 170
Miejscowość: Łódź

14 Lip 2010, 17:52

Może ten Ci sie spodoba. Cześci nie są jakoś wybitnie drogie a autko sie bardzo fajnie zbiera. (link przykładowy)
[link do oferty na Allegro wygasł]
Diablos
Początkujący
 
Posty: 75
Miejscowość: Jaroszowa

14 Lip 2010, 18:25

Bierz jakiegoś Japończyka części wcale nie sa drogie tylko porównywalne z innymi samochodami a i o LPG w japońcu, że niby źle znoszą to czysta bujda wielokrotnie było to już poruszane na tym forum.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

14 Lip 2010, 18:37

Dobra sekwencja i można śmiało targać.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Lip 2010, 21:45

Jak widać nt. gazu w japońcach zdania są podzielone... A mógłbym Cię prosić o wyjaśnienie tego co rozumiesz przez to, że źle go znoszą? Spadek mocy, częste awarie, problemy z odpalaniem czy może coś innego?
Szczerze mówiąc to właśnie jakiś japończyk byłby najbardziej w moim guście.
A co byście powiedzieli na Mazde 323F np taką [link do oferty na Allegro wygasł]
Dzięki bardzo za wszystkie podpowiedzi. Będę szukać gdzieś w okolicy tych modeli, o wyborze pewnie zdecyduje stan utrzymania bo wiadomo, że te modele już mają trochę lat... ;)

I jeszcze takie pytanie odnośnie pojemności silników i przebiegów.
Co wybierać 1.8 czy 2.0? Im większy tym szybszy to oczywiste ale z drugiej strony cięższy i więcej pali :) Stąd pytanie czy różnica jest znaczna jeśli chodzi o przyśpieszenie i prędkość w stosunku do spalania?
Oraz jak sprawa się ma z przebiegiem. Do ilu mniej więcej km powinienem się zainteresować, a kiedy mam uznać, że to już praktycznie trup do kapitalnego remontu?
marQ
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Bytom

14 Lip 2010, 22:01

marQ napisał(a):Oraz jak sprawa się ma z przebiegiem. Do ilu mniej więcej km powinienem się zainteresować, a kiedy mam uznać, że to już praktycznie trup do kapitalnego remontu?



Tego akurat nie da się jednoznacznie określić, chyba domyślasz się z jakiego powodu. Zwróć uwagę na stan przede wszystkim a nie na cyferki na budziku.
Dzisiaj 15 letni TDI ma tyle samo na liczniku co 3 letni TDI.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997