Auto za 10 tyś.

26 Sie 2018, 12:22

Witam serdecznie, przymierzam się do zakupu samochodu za kwotę około 10 tyś złoty, jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody i ich naprawy, więc na pewno będę musiał korzystać z pomocy mechaników (co chyba warto uwzględnić) samochód jest mi potrzebny do pracy i szkoły (dziennie jakieś 20-25 km nie więcej) mieszkam w małym mieście więc trasy nie będą długie, czasami raz w tygodniu 100-120 km. Obliczając miesięczne wydatki na utrzymanie samochodu zostawało by mi około 600 złoty miesięcznie, czy jest to w ogóle realne żeby za taką kwotę utrzymać samochód ? średnio przy spalaniu 7l/100km i trasach jakie pokonuje 25 km dziennie, wychodzi na samo paliwo 350 złoty miesięcznie, więc zostaje 250 złoty a do tego jeszcze ubezpieczenie, drobne naprawy itd. Myślałem o takich autach jak Peugeot 206, Seat Leon 1, na jakie jeszcze zwrócić uwagę? z góry dziękuje za odpowiedzi :).
Seviper
Nowicjusz

26 Sie 2018, 18:14

Widze że nikt nie odpisuje, a Opel Vectra panowie? Budzet tak do 13 tyś maks. Potrzebuje czegoś na 3-4 lata nie więcej.

[link do oferty na Allegro wygasł]

Seviper
Nowicjusz

26 Sie 2018, 18:36

Kolejny niecierpliwy...
Jeśli tak dokładnie wyliczasz kasę, tj 300 tu, 200 tam, to powstaje pytanie, czy nie powinieneś się rozglądać za czymś za połowę budżetu i z mniejszym silnikiem typu 1.0 -1.4? No bo w zasadzie same zalety:
+ niskie ubezpieczenie
+ prostota konstrukcji
+ ceny części rodem z kiosku z gazetami (piję teraz do aut typu Fiat SC/Punto)
+ tanie opony, bo mały rozmiar
+ mało pali
+ (teraz bardziej moje osobiste spostrzeżenie, które może jest złudne) małe auta są łatwiej zbywalne - łatwiej się go kiedyś pozbędziesz
mike
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2018, 18:39