Auto za 30-35k

10 Paź 2016, 12:25

Witam serdecznie!

Poszukuję średniej wielkości auta (segment np. c).
Myślę nad:
- Hyundai i30 II / ewentualnie ix20
- Kia Rio III
- Seat Leon II
- Opel Astra J
- Honda VIII

Założenia:
Przede wszystkim cena - 30.000 - 35.000 MAX.
Dobrze, gdyby było w miarę żwawe, ale to nie warunek - wolę jechać ekonomicznie niż rwać asfalt.
Oczywiście benzyna - po paru miesiącach pewnie pod gaz.
Nie potrzebuje dodatkowych bajerów - manualna klima, fajne radyjko - w razie czego wystarczą.
Trasy zazwyczaj miejskie 10-20km lub do pracy 100km, powiedzmy raz/dwa na miesiąc 1000km, ale nawet jadąc ekonomicznie 100km/h to dla mnie nie problem, ważne żebym dojechał ;)

Najbardziej mi odpowiada i30, ale ceny coś jakby poszły do góry i nie wiem jak z takim budżetem <prawie rok temu kupiłem dla taty z salonu i30, z roczną gwarancja, wszystko super za 33k, a teraz ciężko mi cokolwiek w takiej cenie wypatrzeć>.
I druga kwestia odnośnie i30 - wychodzi nowy model (kiedy będzie?) i czy warto czekać na premierę, ceny spadną - czy nie ma sensu?

Co byście polecili?
SphunaR
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 01 1989
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: i30 II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Paź 2016, 16:19

A to i30 II ojca z którego miesiąca? Wersja S czy M? Z jakim przebiegiem kupione?
Znajoma ma i30 z 10/2012, bogato wyposażona wersja i mnie się średnio nią jeździ, bardzo gumowy układ kierowniczy, nie daje wyczucia, w porównaniu z Mazdą różnica kosmiczna.
I jakoś do drążka zmiany biegów mam daleko (fotel jak najniżej ustawiam, wzrost mam normalny - 183cm), no, ale pewnie i30 masz już rozpracowane.

Nowy wkrótce się pojawi, ale nie sądzę, żeby ceny jakoś poszły w dół, bo i30 II jest w miarę świeże i będzie cenę trzymało.
tomekdk
 

10 Paź 2016, 17:17

i30 II najczęściej trafia się po leasingu z podstawowym dieslem lub od prywatnego z podstawowym benzyniakiem 1,4
Ceny mocno nie spadną, bo wiele osób uważa ten model za ładniejszy od następcy no i to nie te czasy, że Koreańskie auta taniały z miesiąca na miesiąc.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Paź 2016, 17:29

Z września. Nie wiem co to za oznaczenie S/M..
Wyposażenie trochę ponad średnie.
Było 128.000. Co do drążka - ja wolę fotel dać w górę i trzyma mi się wygodnie, jedynie od podłokietnika jest trochę dalej.
W trybie "sport" jak dla mnie całkiem wygodnie w trasie.
Jedyny mankament to słaby silnik - ale jak pisałem - przeżyję ;)

Co byście radzili? Kupić tą i30 czy coś innego?
SphunaR
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 01 1989
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: i30 II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Paź 2016, 17:41

i30 jest ok ogólnie ale Twój budżet to dużo na pierwszą generację, a tak minimum na drugą z jakimkolwiek silnikiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Paź 2016, 20:12

Z bajerami to jest tak, że dopóki nie masz - to nie potrzebujesz, np. ja mam 4 x el. szyby, i dopiero po dwóch tygodniach odkryłem, że mam też zamykanie i otwieranie szyb z kluczyka. I od tego momentu nie wyobrażam sobie tego nie mieć, w następnym musi być, nie ma opcji, że nie, a wcześniej wystarczały 4 x el.
Lato, upał, 5-10 minut przed wyjazdem z okna domu otwieram sobie wszystkie okna w samochodzie, przychodzisz i samochód już trochę przewietrzony, można bezproblemowo wsiąść od razu, nawet 4 x el. szyby - wszystkie w dół i samochód też lepiej przewietrzony (albo jak idę do auta, szyby w dół z kluczyka, i się trochę przewietrzy zanim wsiądziesz) ... itp.

Ale to w sumie może przychodzić z kolejnymi autami ... ewolucja ;)

Z wersjami to pomieszałem, KIA stosuje oznaczenie S, M, XL - wersje wyposażenia. Hyundai ma inne nazewnictwo.
A w 2012 i30 w tej wersji, którą kupiliście ojcu (biały kolor?) kosztowała ok. 55 000 zł, także w sumie w takiej wersji wyposażenia za 33-35k pewnie coś się może pojawić, tak jak dostaliście wcześniej.
Coś za coś - bo silnik 1.4, wersja wyposażenia też taka sobie, przebiegu też już trochę (jak na takie młode auto) - znajomej w tym roku (luty) kupiliśmy i30 z 10/2012 i 55000km przebiegu, no, ale to zależy kto ile jeździ, i cena samochodu też od tego zależy.

"trasy zazwyczaj miejskie 10-20km lub do pracy 100km, powiedzmy raz/dwa na miesiąc 1000km"
- 1000km 1-2 razy w miesiącu? - sam, czy załadowany? - bo to się tak mówi, że polecisz sobie stówką, do momentu, kiedy TIR-y się nie pojawią i będzie trzeba wyprzedzać.
To ile km rocznie zamierzasz robić?

Z drugiej strony - jak nie potrzebujesz wodotrysków, to na polskim rynku nie masz co szukać innego, aniżeli z PL salonu, bo to, co przyjeżdża spoza kraju, to - szkoda gadać ... ewentualnie sprowadzić sobie samemu, wtedy wiesz co masz.
tomekdk