Auto za ~4000zł

02 Wrz 2010, 15:45

Wymienić można, ale to koszty.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Wrz 2010, 20:49

praktycznie każdy tam latał co chwile z bańką olejową.

Przy pałowaniu Hondy biorą olej. Jest to spowodowane zmiennymi fazami rozrządu (VTEC). Tak są po prostu zrobione. Dzisiaj w ASO nawet o tym rozmawiałem. Szczerze mówiąc to praktycznie chyba każdy japoński samochód bierze trochę oleju. Nawet niezniszczalna Corolla.

Faktycznie litr na 10000 km to straszliwe zużycie i japońska motoryzacja to totalna porażka :lol:

bo "każde auto pali", a to przecież "japońska technologia" i "nie ma lepszych niż japońskie".

Ani razu nie padły tu takie słowa...

Ehh i kto tu ma uprzedzenia?

barol91 nikt tu niczego nie chwali. Trwa po prostu dyskusja. Ani razu nie powiedziałem, że Honda najlepsza :wink:

Wywnioskowałem, że koledze, który chce kupić samochód, nie jest potrzebna rakiet.
a mi na zwijaniu asfaltu i jeżdżeniu szybciej niż ~120km/h nie zależy ani trochę :)

Nawet to później wyraźnie zaznaczył.

Skoro te 1.3 tak fajnie jadą to proponuję wsadzić do niej 4 osoby dorosłe i spróbować czy nadal tak dobrze jedzie :wink:


Ręce opadają... Człowieku każdy samochód jak będzie mocno obciążony to straci na przyspieszeniu. Chyba, że mamy 500 koni pod machą w Porsche Cayenne to wtedy nie poczujemy, więc nie wiem po co takie coś piszesz.
Ja tylko porównałem przyspieszenie Civica do Golfa. Kolega nie chce samochodu z dużym silnikiem bo ma być ekonomiczny, więc Golf 2 z 1.3, który ma 55 koni wypadnie na pewno gorzej pod względem przyspieszenia, 1.6 75 KM też jest znacznie wolniejszy, ale przecież Civic z 1.3 75 KM "nie jedzie", a GOlf 2 jedzie. Tylko o to chodziło.
Po za tym koelga nie ma rodziny, żeby dzień w dzień wozić 4 osoby i wygrywać z nimi wyścigi :roll:
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

03 Wrz 2010, 01:53

Berde napisał(a):a gumki zaworowej nie można wymienić cyz coś? ;p (jestem zielony w tym wszystkim)
5000 bym gdzies miał, ale z rejestracją i ew. ubezpieczeniem, właściwie okolice 5000... podałem trochę niższą cenę bo wiadomo, że pozostają jeszcze opłaty i te sprawy. myślę właśnie dać za hondę 4000-4500 + kasa na opłaty. a 306 wygląda jak clio prawie - strasznie ;p a chcę 1.3 bo chcę, żeby silnik był oszczędny, kupię 1.5 i więcej spali (nie dużo, ale zawsze więcej), a mi na zwijaniu asfaltu i jeżdżeniu szybciej niż ~120km/h nie zależy ani trochę :)

nie raz 1.5 spali mniej niz ten 1.3 w zaleznosci od mocy i karoserii
to tak jak motor
1.3 predkosc 150km/h
a 2.0 150km/h
ktore mniej spali?
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

03 Wrz 2010, 07:28

Klakier napisał(a):Przy pałowaniu Hondy biorą olej. Jest to spowodowane zmiennymi fazami rozrządu (VTEC).


Większość które robiłem/sprawdzałem/oglądałem to nie były v-tec, a i tak niektóre niemiłosiernie siorbały olej, niektóre trochę mniej - niestety wszystkie oglądane go paliły. Ogólnie zwiększone zużycie oleju maja wszystkie konstrukcje ze zmiennymi fazami rozrządu czy to Vanosy w BMW, VFD w Fiacie czy Vtec w Hondzie - w tym przypadku marka raczej nie robi większej różnicy.

Klakier napisał(a):Ani razu nie padły tu takie słowa...

Ehh i kto tu ma uprzedzenia?


tu chodziło mi o właścicieli tych Hond, a nie o forum. Ja nie mam uprzedzeń, tylko własne zdanie na ten temat

Klakier napisał(a):Ręce opadają... Człowieku każdy samochód jak będzie mocno obciążony to straci na przyspieszeniu. Chyba, że mamy 500 koni pod machą w Porsche Cayenne to wtedy nie poczujemy, więc nie wiem po co takie coś piszesz.


to wsadź 4 osoby do tego objeżdżającego wszystko co większe ze świateł civica (który jak najbardziej potwierdzam ze pusty dość jedzie jak na taka pojemność) i do wspomnianej bm-ki i zobacz teraz kto co objedzie z tych wspominanych wcześniej świateł - pisze to po to, żeby zwrócić uwagę na różnicę w stratach na przyspieszeniu miedzy takimi autami przy większym obciążeniu.

A kolega wcześniej nie wspominał że szuka auta do jeżdżenia po mieście po zakupy więc domysłów snuł nie będę. Jeśli częste naprawy blacharskie i spalanie oleju mu nie przeszkadza to jak najbardziej niech się rozgląda za Civiciem - tyle ze za takie pieniądze ciężko będzie zadbany znaleźć więc dodatkowe wydatki pewnie go czekają.

emilo222 napisał(a):1.3 predkosc 150km/h
a 2.0 150km/h
ktore mniej spali?


zalezy jaka marka, buda, rodzaj wtrysku, przełożenia w skrzyni, rozstaw osi... :mrgreen:
basu85
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: DKL

03 Wrz 2010, 12:21

Do tego ciśnienie w oponach, prędkość wiatru, jakość paliwa, masa pojazdu, waga kierującego :twisted:
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

03 Wrz 2010, 13:57

Klakier - większość Hond NIE MA vteca. Akurat vtec nie odpowiada za problem palenia oleju tych silników.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Wrz 2010, 16:06

jiGsaw napisał(a):Klakier - większość Hond NIE MA vteca. Akurat vtec nie odpowiada za problem palenia oleju tych silników.


Większość Hond MA vteca.
A co do stalania 0,5l /10000km... wiecie jakie normy mają nowe auta ? 1l/1000km i większośc nowoczesnych diesli ledwo się w tym mieści.
Z włąsnego dościagczenia ...
Civic 4G 90r 1.3 380tyś km ciągle olej 10w40 pomiedzy wymianami (10-12 tyś) nie ma potrzeby dolewania oleju. Różnica na bagnecie może 3-4 mm (od kreski min do max jest 1.5 cm co odpowiada jednemu litrowi oleju)
CR-V 2.0 170 tyś km, tak jak wyżej.
Accord 1.8 6G brata coś około 230tyś mocno i często deptany do odcinki na 10 tyś km około 0,4-0,5 l oleju.
Więc skończcie opowiadać te bajki o Hondach palących więceje oleju niż benzyny.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

03 Wrz 2010, 16:36

Dokładnie tak jak mówi AreBie :)

Racja jest jedna. Za te pieniądze kolega idealnego Civica nie kupi. Pytałem czy może dołożyć te 500 zł, ale coś nie ma odpowiedzi...

[ Dodano: 3 Wrzesień 2010, 16:37 ]
basu85 napisał(a):a i tak niektóre niemiłosiernie siorbały olej

Tzn. ile?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

03 Wrz 2010, 17:35

haa :D to brzmi jak list do sw. Mikołaja ;) hmm nie duze auto ? to po raz kolejny clio :D ew jakies punto :D albo stara cordobe :D kup w dieslu 1.9 malo pali :P tylko z silnikiem bez turbiny :P
bazylian35
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: wiesz?

03 Wrz 2010, 18:13

No chyba nie bardzo,takie 1.9D ma jak dobrze pamiętam 64KM to jest stanowczo za mało jak na taką bude.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Wrz 2010, 18:15

AreBie napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Klakier - większość Hond NIE MA vteca. Akurat vtec nie odpowiada za problem palenia oleju tych silników.


Większość Hond MA vteca.
A co do stalania 0,5l /10000km... wiecie jakie normy mają nowe auta ? 1l/1000km i większośc nowoczesnych diesli ledwo się w tym mieści.
Z włąsnego dościagczenia ...
Civic 4G 90r 1.3 380tyś km ciągle olej 10w40 pomiedzy wymianami (10-12 tyś) nie ma potrzeby dolewania oleju. Różnica na bagnecie może 3-4 mm (od kreski min do max jest 1.5 cm co odpowiada jednemu litrowi oleju)
CR-V 2.0 170 tyś km, tak jak wyżej.
Accord 1.8 6G brata coś około 230tyś mocno i często deptany do odcinki na 10 tyś km około 0,4-0,5 l oleju.
Więc skończcie opowiadać te bajki o Hondach palących więceje oleju niż benzyny.


Większość jeżdżących egzemplarzy po polskich drogich nie ma vteca. No i za większością można łapać olej w słoik.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Wrz 2010, 18:21

Tutaj sie zgodze że większość Civiców u nas jeżdzących nie ma V-TECa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Wrz 2010, 19:16

bazylian35 napisał(a):haa :D to brzmi jak list do sw. Mikołaja ;) hmm nie duze auto ? to po raz kolejny clio :D ew jakies punto :D albo stara cordobe :D kup w dieslu 1.9 malo pali :P tylko z silnikiem bez turbiny :P


Kolega nie szuka koparki tylko samochodu ;)
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

03 Wrz 2010, 19:56

Po pierwsze nie V-TECA tylko VTECA.
Po drugie trzeba zaznaczyć, że Civici starszych generacji.

jiGsaw napisał(a):No i za większością można łapać olej w słoik.

A za większością BMW serii 3 strach jechać bo świeżo doszpachlowany bodykit w stodole może odlecieć, a z buczyrury kopci na niebiesko.

Głupia gadka, głupia odpowiedź.
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

03 Wrz 2010, 19:59

Większość silników Hondy ma vteca, tylko że w Polsce najpopularniejszy silnik w Civicu to 1.4 bez vteca. Uważaj co nie wpadniesz swoją betą w poślizg na tym oleju który leje się z wydechów Hond. :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML