Auto za ~4000zł

14 Wrz 2010, 23:32

96 bodajże widziałem pare, ale same kombiaki w niższych cenach były ;F vectry a, ani astry nie chce starej:)

w ogóle dużo ludzi odradzało mi gaz... miało rację? mówili, że gaz jest dobry jak ktoś dużo jeździ, a nie tak o sobie tylko do pojeżdżenia, dużo roboty jakieś przeglady, części ponoć szybciej się zużywają czy coś takiego...
Berde
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Góra

14 Wrz 2010, 23:39

Berde napisał(a):96 bodajże widziałem pare, ale same kombiaki w niższych cenach były ;F vectry a, ani astry nie chce starej:)

w ogóle dużo ludzi odradzało mi gaz... miało rację? mówili, że gaz jest dobry jak ktoś dużo jeździ, a nie tak o sobie tylko do pojeżdżenia, dużo roboty jakieś przeglady, części ponoć szybciej się zużywają czy coś takiego...


Wszystko to prawda. Zakładając instalację LPG musisz liczyć się z "obszerniejszymi" przeglądami (diagnostyka instalacji gazowej), częstszymi zmianami oleju i tak dalej. Ogólnie silniki mają ciężki orzech do zgryzienia łykając jako paliwo napędowe gaz... Po prostu nie są do tego przystosowane. Różnie to jednak znoszą, w zależności od samego silnika jak i od sposobu wykonania instalacji gazowej i jej jakości (I, II, III generacja...) Jeśli nie jeździsz zbyt dużo nie widzę sensu aby bawić się w montaż instalacji. Na pełną, dobrej marki sekwencję, która byłaby wskazana do 16 zaworowej jednostki (występującej w zdecydowanej większości samochodów...) musisz wydać od 2 tysięcy wzwyż.Musisz liczyć się także z tym, że zajmie trochę miejsca w bagażniku, a moc silnika może ulec pogorszeniu (w sekwencji najczęściej jest to spadek niezauważalny). Należy także pamiętać, aby zawsze mieć trochę paliwa w baku na rozruch silnika. Nie od razu przechodzi on w tryb pracy na gazie.

Na Twoim miejscu nie bawiłbym się ani w diesla, ani w LPG tylko kupił solidną zadbaną Vectrę z oszczędnym silnikiem benzynowym 1.6 8v, lub mniej oszczędnym ale dość trwałym i dynamicznym 2.0 136km. Pamiętaj, że Vectry lubią brać olej ( zwłaszcza 1.8 i 2.0 16v) co jest w ich przypadku rzeczą normalną (nawet do 0.7l na 1000km według instrukcji!). Jeśli Ci nie przeszkadza kombi, to na pewno w tej cenie znajdziesz nieco młodszy od sedana egzemplarz.
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

14 Wrz 2010, 23:49

jestem negatywnie nastawiony do benzyny, oszczędny silnik benzynowy - o takim nie słyszałem. gdyby palił 5l to rozumiem, a corsy nie chcę :) wątpię, żeby vectra tyle spalila, a jakbym przycisnął to i przy 10 by się pewnie nie skończyło... wolę dołożyć trochę pieniędzy i kupić dizla, który spali mi mniej i będzie bardziej trwały :)
Berde
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Góra

14 Wrz 2010, 23:55

Berde napisał(a):jestem negatywnie nastawiony do benzyny, oszczędny silnik benzynowy - o takim nie słyszałem. gdyby palił 5l to rozumiem, a corsy nie chcę :) wątpię, żeby vectra tyle spalila, a jakbym przycisnął to i przy 10 by się pewnie nie skończyło... wolę dołożyć trochę pieniędzy i kupić dizla, który spali mi mniej i będzie bardziej trwały :)


Diesel będzie bardziej trwały? Wątpliwe... Chyba, że mówimy o silniku diesla Mercedesa, który pojedzie dosłownie na wszystkim... O czymś takim nie ma jednak mowy w przypadku Vectry. W tej cenie znajdziesz Vectrę z silnikiem Isuzu 1.7 82 konie, który nie dość, że robi z niej okropnego muła to jeszcze opinie co do jego trwałości są podzielone. Eksploatacja samochodu z silnikiem diesla jest droższa ze względu na to, że jak coś w nim padnie koszty napraw są znacząco wyższe... No i niestety każdej zimy wyższość benzyny nad olejem napędowym wyłazi z co drugiego podwórka... Nawet mała niesprawność silnika wysokoprężnego może uniemożliwić jego rozruch w niskich temperaturach. Aby ogrzać świece żarowe potrzeba jest dużo większej energii niż w przypadku zwykłego silnika benzynowego. Zdarza się także, że olej napędowy po prostu ... zamarza. 1.7td z Isuzu jest silnikiem dość starej konstrukcji, przez co jego kultura pracy delikatnie mówiąc - nie jest najlepsza. Autem trzęsie i ma sporą turbodziurę.

Nie uważam przy tym, że diesle są złe - wręcz przeciwnie. Ale sam napisałeś, że nie będziesz robić wielkich dystansów, a właśnie do takich zostały stworzone silniki diesla. Nawet nie wiesz jaką mękę musi przejść taki turbodoładowany silnik, kiedy odpalasz go w zimie aby pojechać po bułki do sklepu 1km i z powrotem... Szybką regenerację turbo masz jak w banku. A to są niestety dość wysokie koszty...

Co do silnika c16nz w Vectrze B, nie wiem jak ze spalaniem- w końcu to auto jest cięższe niż jego poprzedniczka, ale średnie spalanie 7 litrów jest do osiągnięcia, a na trasie nawet jak jej "depniesz" nie spali dużo więcej. Co innego w mieście... Aa.. Pamiętaj, że autka z silnikiem diesla są droższe od benzyniaków. Ot.. taka teraz moda na diesle;)

Aa.. choć pewnie grupka "ekspertów" mnie za to zgani... Swoją Vectrą w trasie osiągam spalanie nie większe niż 6l przy prędkościach 90-140km/h.
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

15 Wrz 2010, 10:40

Jak musisz koniecznie diesel to bierz, tylko nie licz na spalanie 6 litrów na trasach 2-3km ;) Sprzedawca/właściciel Vectry będzie Ci to wmawiał no ale to nierealne, wiem bo gadałem z pracownikiem ostatnio i powiedział że tak na budowy, po zakupy itd spalanie wychodzi mu ok. 8 litrów. Żadna oszczędność względem benzyny. Moja Vectra (2.0 16V) pali przy podobnej spokojnej jeździe ok. 10, ale ma za to ponad 50KM więcej i mułem nie jest, decyzja należy do Ciebie ;)
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

15 Wrz 2010, 11:42

Kierunkowskaz napisał(a):Jak musisz koniecznie diesel to bierz, tylko nie licz na spalanie 6 litrów na trasach 2-3km ;) Sprzedawca/właściciel Vectry będzie Ci to wmawiał no ale to nierealne, wiem bo gadałem z pracownikiem ostatnio i powiedział że tak na budowy, po zakupy itd spalanie wychodzi mu ok. 8 litrów. Żadna oszczędność względem benzyny. Moja Vectra (2.0 16V) pali przy podobnej spokojnej jeździe ok. 10, ale ma za to ponad 50KM więcej i mułem nie jest, decyzja należy do Ciebie ;)


A jak z eksploatacją? Podobno te silniki biorą olej i maja dużo usterek elektryki, przepływomierzy itd? Zastanawiam się też nad Vectrą B po FL (lub Omegą) z tym motorem - wydaje mi się, że jest najrozsądniejszy do tego samochodu... W trasie schodzisz nią do 7l na 100?
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cztery generacje Renault Clio - historia
    Cztery generacje Renault Clio sprzedały się w łącznej liczbie 13 milionów sztuk. Renault Clio to samochód bijący wszelkie rekordy: najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, pierwszy ...

15 Wrz 2010, 12:10

Już Ci mówię, mam tą Vectrę od kilku miesięcy zaledwie, zakup jej wyniósł mnie ok 4,5tys z przeglądem i OC, bo jest dosyć zniszczona szczególnie w środku i trochę ją rdza wcina (ale małe ilości). Jeżdżę nią stosunkowo mało bo praktycznie kupiłem ją tylko dlatego że buduję dom i służy ona do wożenia różnych materiałów, pierdoły ogólnie. Zrobiłem kilka tysięcy km i jestem zadowolony bo praktycznie żadnej awarii jeszcze miałem. Zaczęło coś jedynie stukać w zawieszeniu z tyłu i wysiadła klimatyzacja pod koniec lata, ale nie naprawiam tego bo przed zimą zamierzam sprzedać w takim stanie w jakim jest za tyle ile dadzą. Co do oleju to fakt, łyka trochę - litr na około 4 tysiące km. Przy cenie litra Mobila to jest złotówka na 100km jak dobrze liczę, więc nie jest źle ;) Doradzali mi niektórzy Poloneza w tej cenie, ale wątpię żeby się tak dobrze sprawował i brał mniej oleju ;) No i z pewnością dynamika w Vectrze o wiele lepsza. Spalania na trasie nie sprawdzałem, wiem tylko że jak zaleje 40 litrów to od rezerwy do rezerwy robię około 400km, na krótkich odcinkach (20km max) po mieście ;)
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

15 Wrz 2010, 12:22

Kierunkowskaz napisał(a):Już Ci mówię, mam tą Vectrę od kilku miesięcy zaledwie, zakup jej wyniósł mnie ok 4,5tys z przeglądem i OC, bo jest dosyć zniszczona szczególnie w środku i trochę ją rdza wcina (ale małe ilości). Jeżdżę nią stosunkowo mało bo praktycznie kupiłem ją tylko dlatego że buduję dom i służy ona do wożenia różnych materiałów, pierdoły ogólnie. Zrobiłem kilka tysięcy km i jestem zadowolony bo praktycznie żadnej awarii jeszcze miałem. Zaczęło coś jedynie stukać w zawieszeniu z tyłu i wysiadła klimatyzacja pod koniec lata, ale nie naprawiam tego bo przed zimą zamierzam sprzedać w takim stanie w jakim jest za tyle ile dadzą. Co do oleju to fakt, łyka trochę - litr na około 4 tysiące km. Przy cenie litra Mobila to jest złotówka na 100km jak dobrze liczę, więc nie jest źle ;) Doradzali mi niektórzy Poloneza w tej cenie, ale wątpię żeby się tak dobrze sprawował i brał mniej oleju ;) No i z pewnością dynamika w Vectrze o wiele lepsza. Spalania na trasie nie sprawdzałem, wiem tylko że jak zaleje 40 litrów to od rezerwy do rezerwy robię około 400km, na krótkich odcinkach (20km max) po mieście ;)


Tylne zawieszenie w Vectrach B pod względem trwałości to porażka... Zupełnie nie wytrzymuje naszych polskich dróg. Ale i tak jestem zaskoczony, że vectra za 4.5 tysiąca ciągle "daje radę". Nie ma w ogóle porównania do Poloneza pod właściwie każdym względem oprócz wieku.
Nawet w mojej 1.6 pali olej - z pół litra na każdy tysiąc (trochę też gubi, może dlatego..) , ale według instrukcji nawet mniej niż w normie :wink: No ale niestety, z tego co piszesz benzyny pali dość dużo. Ja swoją zrobię około 2 razy więcej. Taka cena za fajną dynamikę...
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

15 Wrz 2010, 13:16

Ludzie pakują w te diesle przy zakupie kasę, aby przez jakiś czas z portfela nie uciekało za wiele, a i tak na końcu wyjdzie, że przepłacili, bo te oszczędności będą niczym przy koszcie zakupu auta z zadbanym dieslem, a za tą kwotę mogliby na benzynie jeździć spoooro. :-)
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

21 Wrz 2010, 22:59

ostatecznie (chyba) zdecydowałem się na fiata brava/bravo w dieselu:) teraz tylko muszę wyczaić dobrego z klimą w mojej okolicy :P najlepiej tak do 5000 :) co Wy na to?
Berde
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Góra

21 Wrz 2010, 23:06

Był tam jakiś wolnossący diesel? Za tą kasę to nie kupisz dobrej benzyny, no może 1.4... Kupuj benzynę z gazem sekwencyjnym i ciesz się tanią jazdą.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Wrz 2010, 08:12

Dobrego diesla raczej nie kupisz ale tak jak poprzednik napisał poszukaj czegoś z gazem.A no i nie 1.4 bo to wadliwa jednostka.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Wrz 2010, 16:09

bez problemu przecież znajdę takiego fiata w dizlu :) w benzynie za 4-5tys. kupie z pełną opcją, ale nie chce bo dużo pali
Berde
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Góra

22 Wrz 2010, 16:31

No to powodzenia... rok temu mój ojciec kupil taką Bravę... golas 1.2 chyba za ok. 8 kafli, no i sporo było do porobienia. Ale skoro bierz lepiej to płać i płacz. :wink:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Wrz 2010, 16:41

No co wy przecież są okazje na allegro a jak te okazje wyglądają to każdy wie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012