Auto za ok. 25 tys zł, najlepiej SUV (zwiększony prześwit)

21 Cze 2015, 17:20

Witam.
Nadszedł czas na zmiany, padło na samochód ;-) Cena ok. 25 000 zł.

Wymagania:
1. Diesel - często z kobietą jeździmy, więc diesel będzie lepszą opcją. Oczywiście w tygodniu do pracy, rzadziej poza miasto (duże miasto), ale w weekendy potrafimy sporo KM zrobić. Ostatnio jakieś 3tys miesięcznie.
2. SUV. Szukam czegoś z prześwitem większym od bolidu formuły 1. Nie oznacza to ciężkiego terenu. Zjeżdżamy z dróg utwardzonych nawet często, ale w ostre błoto się nie pcham. Chodzi o niezawadzanie o pierwszą lepszą górkę! SUV, którym można również komfortowo podróżować na dłuższych odcinkach (czyli akceptowalne wyciszenie i wybieranie dziur). Musi potrafić utrzymać prędkość przelotową 150 km/h na autostradach - rzadko, ale raz w roku zdarza się, że jedziemy za granicę (nie chcę trzymać diesla pod czerwonymn polem przez ponad 1000 km - to chyba mało zdrowe dla silnika).
3. Sprawdzony i nieawaryjny silnik diesla z częściami, które można regenerować. Piezoelektryczne wtryski odpadają! Wiadomo, dwumasa i ewentualnie regen turbiny biorę pod uwagę. Ale nie chcę, żeby mi głowica silnika zaparkowała na miejscu pilota podczas mocniejszego depnięcia (kobieta nie byłaby zadowolona).

W zasadzie ograniczyłem się do kilku egzemplarzy poniżej, ale jestem otwarty na sugestie! Proszę tylko wziąć pod uwagę moje wymagania i założony budżet!

1. Hyundai Tucson - wygląd dosyć średni, ale raczej chwalony za silniki diesla i ogólnie mechanicznie dobry. Tylko nie wiem jak z komfortem podróżowania (wyciszenie, wybieranie dziur). W środku siedziałem i mi pasuje, plastiki plastikowe, ale bardziej mi podchodzą niż te z CRV.
2. Suzuki Grand Vitara (nie wiem czy znajdę w podanej cenie). Wygląd najlepszy, ale z tego co wiem to bardziej terenówka niż SUV. Jak tym się jeździ na dłuższe trasy (brak 6 biegu chyba przeszkadza)? Poza tym silnik diesla to chyba renówka, więc może być trochę kłopotliwy...
3. Toyota Rav4, ale tu silnik ma małą moc, więc potrzebny będzie chip. Poza tym chyba dość awaryjny, z tego co wiem padają chociażby zawory SVC, komplet 800 zł! Wtryski elektromagnetyczne, ale znowu Denso...

Hmm, chyba wszystko, ale jak wspomniałem, jestem otwarty na sugestie. Przyznam, że aktualnie najbardziej skłaniam się ku Tucsonowi, mimo średniego wyglądu ;-)

Pozdrawiam!

PS Honda CRV II gen. odpada. Mało wygodna, potwornie archaiczne wnętrze, źle mi się w tym siedzi.
ryto
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa

21 Cze 2015, 18:31

Ja bym odpuścił SUVy w tym budżecie, bo żaden nie będzie wygodny. Zamiast tego Volvo XC70 np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zalety:
-napęd 4x4
-bardzo udany silnik Diesla, pomimo że nowoczesny
-duży bagażnik
-wygoda - klasa premium
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2015, 18:52

Hmmm.
Powiem w ten sposób. Docelowo chcę (przynajmniej obecnie) Octavię Scout, ale na silnik TDI 2.0 CR mnie na razie nie stać (a CR to tylko wersje poliftowe).

Nad tym volvo myślałem, ale obawiam się, że długość auta 4733 mm jest trudna dla mnie do zaakceptowania. Samochód już za duży, a nie mam 4 osobowej rodziny i psa. Myślę, że podjadę i obejrzę "na żywo", ale mało prawdopodobne, żebym wielkość zaakceptował. Poza tym ceny części mogą być dość drogie (w końcu klasa premium) i nie wiem jak z dostępnością mechaników, którzy znają te samochody i ich silniki.

Dodam, że aktualnie jeżdżę Seatem Toledo II (1.9 TDI) - żeby było odniesienie. Nie chciałbym, żeby w nowokupionym był gorszy komfort jazdy (bardzo lubię to auto, ale do najcichszych nie należy - choć akceptowalnie!, zawieszenie twarde jak kamień, a prześwit jak w bolidzie F1 - ma to swoje zalety, ale dorosłem juz do czegoś mniej sportowego)

Pozdrawiam.
ryto
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Z4 Coupé 2005
    BMW Concept Z4 Coupé zostało stworzone z myślą o kierowcach ze sportowym "zacięciem", którzy cenią wysokie osiągi, dlatego samochód zapewnia podróżującym uczucie przebywania tuż nad nawierzchnią, ...