Auto zawieszone na krawężniku - wyciek i problemy

31 Sie 2023, 22:07

Hej! Ostatnio mój partner wyjeżdżając z parkingu nie zauważył krawężnika i rowu z przodu auta i ostatecznie jadąc do przodu auto zawiesiło się na progach a przednie koła zostały lekko w powietrzu. Laweta itd :o po 100km jazdy sprzęgło zaczęło być twardsze niż normalnie. Na parkingu zauważyliśmy jakiś wyciek w przedniej prawej części podwozia. Ostatecznie po kilku kolejnych km nie bylismy w stanie zmienić biegu. Mechanik w ogóle nie połączył faktu zawieszenia auta z problemem ze sprzęgłem i mówi, ze to łożysko oporowe do wymiany. Mi się to nie zgadza, bo nie było żadnych hałasów czy dźwięków, plus widzieliśmy wyciek. Jak myślicie? Zmieniać mechanika? :/ co to może być?

Auto zawieszone na krawężniku - wyciek i problemy
Siemasiema
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 1
  • 01 Wrz 2023, 11:49

    A co to był za wyciek? Olej, płyn? Zajrzeliście pod auto?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Wrz 2023, 11:58

    To nie byl olej, a bardziej wodnisty plyn. (W przedniej części podwozia gdzie auto było zawieszony na krawężniku. Poza tym wlasnie sprzęgło zaczęło być twarde i ostatecznie nie dało się go nacisnąć. Łożysko musi być nieprawidłowa diagnoza, bo sprzęgło nie wydawało nigdy żadnych oznak czy dźwięków. Poza tym auto ma przejechane 40tys (ma 3 lata)
    Siemasiema
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Zdjęcia: 1

    01 Wrz 2023, 13:43

    Siemasiema napisał(a):To nie byl olej, a bardziej wodnisty plyn.

    No to za bardziej wodnistych płynów w aucie to jeszcze jest płyn chłodzący silnik. płyn do spryskiwaczy i płyn hamulcowy.
    Siemasiema napisał(a):Ostatecznie po kilku kolejnych km nie bylismy w stanie zmienić biegu.

    Więc albo skrzynia biegów albo sprzęgło. Co to znaczy, że nie mogliście zmienić biegu - nie można było wcisnąć sprzęgła, nie można było ruszyć lewarkiem czy jak?
    Siemasiema napisał(a):Poza tym wlasnie sprzęgło zaczęło być twarde i ostatecznie nie dało się go nacisnąć.

    Przyczyny twardego sprzęgło to łożysko oporowe, tarcza sprzęgła, zapowietrzenie układu, łapa sprzęgła. Tutaj przyczyną może być np. wyciek płynu hydraulicznego/hamulcowego i w ostateczności zapowietrzenie. Może być też coś przesunięte, wygięte czego przyczyną było uderzenie w krawęznik.
    Płyny w samochodzie posprawdzaliście - płyn hamulcowy ( jest on też do sprzęgła ), płyn chłodzący silnik, olej w silniku? Otworzyliście wogóle maskę? Zerknęliście pod auto żeby sprawdzić czy coś się nie wygieło, uszkodziło?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Wrz 2023, 13:45

    Skoro coś wyciekło i sprzęgło zrobiło się twarde, to pewnie płyn hydrauliczny/hamulcowy.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    01 Wrz 2023, 15:14

    Olej silnikowy to na pewno nie był, bo płyn był wodnisty prawie przezroczysty. Nie miał konsystencji ani koloru oleju silnikowego. Płyn do spryskiwaczy używaliśmy i nie zabrakło, a z chłodzeniem silnika tez nie było problemu. Chociaż posprawdzam poziomu jeszcze raz jak mechanik zwróci dzisiaj auto. Mechanik zauważył tylko zadrapania na osłonie pod autem które zamalował, aby uniknąć korozji w przyszłości.

    Dziekuje wam za podpowiedz i pomoc!

    P.s. Nigdy nie słyszałam, żeby defekt na łożysku objawiał się wyciekiem płynu i kompletnym zablokowaniem pedału sprzęgła, dlatego wydaje mi się, ze ta diagnoza może być błędna.
    Tak jak wspomnieliście raczej wyglada to na zapowietrzenie systemu i trzeba znaleźć przyczynę w jakimś uszkodzonym elemencie po uderzeniu w krawężnik.
    Siemasiema
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Zdjęcia: 1

    01 Wrz 2023, 20:37

    Siemasiema napisał(a):Poza tym auto ma przejechane 40tys (ma 3 lata)
    A co to za bolid ? Znając dane auta można podjąć konkretną dyskusję . Inaczej jest to wróżenie ze szklanej kuli ...
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Wrz 2023, 20:56

    Przepraszam, nie wspomniałam. Myślałam, ze da się zobaczyć załączone zdjęcie.
    Jest to dokładnie Hyundai i20 2019rok.
    Siemasiema
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Zdjęcia: 1

    01 Wrz 2023, 22:23

    Siemasiema napisał(a):Myślałam, ze da się zobaczyć załączone zdjęcie
    Na zdjęciu widać to fakt , ale jaki motor to już nie . Wszystkie dane jak na spowiedzi ....
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna