Już za niespełna trzy dni w Niedzielę – 1 grudnia wszystkie kursy linii dziennych i nocnych w Warszawie będą obsługiwane przez autobusy niskopodłogowe. Będzie to pierwszy dzień w historii warszawskiej komunikacji miejskiej bez Ikarusów. Przez ostatnie miesiące 100 proc. autobusów z niską podłogą wyjeżdżało na ulice w dni wolne, realizując kursy na liniach dziennych. W dni powszednie oraz nocami zdarzało się jeszcze spotkać wysłużone ikarusy.
Nowe autobusy niskopodłogowe oferują dużo wyższy komfort jazdy. Główną zaletą jest łatwe wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, które doceniają wszyscy pasażerowie. Jednak jest to przede wszystkim ogromne ułatwienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach, seniorów oraz rodziców podróżujących z dziećmi w wózkach.
Pierwszy niskopodłogowy autobus Był nim Neoplan 4020 który wyjechał na warszawskie ulice w listopadzie 1994 roku. Po ponad dwóch latach – w styczniu 1997 roku – pojawiły się cztery niskopodłogowe Jelcze M121M. Wydarzenie to stanowiło zapowiedź jakościowej zmiany.
Przede wszystkim były to pierwsze z 50 zamówionych 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów. Cała dostawa została zrealizowana do marca 1997 roku. Największą zaletą nowych autobusów były dwa (z trzech) wejścia bezstopniowe, znajdujące się na tym samym poziomie co podłoga. Aby wsiąść trzecimi drzwiami należało pokonać dwa stopnie. Nowością była także funkcja przyklęku umożliwiająca opuszczenie podłogi o dodatkowe osiem centymetrów.
Luksusowe limuzyny segmentu E. Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze? Prestiżowe sedany segmentu E to auta, które wielu klientów uznaje za złoty środek. Komfortowe, dopracowane modele tego segmentu stanowią przedsmak wielkich, naprawdę luksusowych limuzyn, a jednocześnie pozostają ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.