Automat czy manual?

05 Mar 2011, 20:45

W 190-tce tak jest(sterowanie podciśnieniowe),gdy wrzucisz na N lub P ,to silnik zachowuje się tak jakbyś naciskał pedał gazu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2011, 23:07

Jak pojeździsz to też się oswoisz z tym wzrostem obrotów , tak jak do klekotania diesla. Jak dużo jeździsz to i w manualu można pomylić biegi (po jakimś 1000km) a automat sam sobie dopasuje odpowiedni bieg,dużo więcej też nie pali chyba że ktoś trzyma tylko pedał do podłogi wklejony :twisted:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Mar 2011, 23:11

Ja przejeżdżałem trasy nawet ponad 2 tys km z przystankami tylko na tankowania i jakos biegów nigdy nie pomylilem.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

07 Mar 2011, 23:31

Jak często to jechałeś i w jakich warunkach :?: (kiedyś też się nie myliłem na każdego przyjdzie czas zmęczenia)

[ Dodano: 7 Marzec 2011, 22:49 ]
Masz dwie skrzynie wysoką i niską i przebijasz między nimi(2x4) na dodatek 50 osób za plecami niezadowolonych z życia,słońce wali w szybe , czas pracy ci się kończy stoisz w korku ciągłe pytania i marudzenie (nie pomylisz się) w takim wypadku to nawet sekwencyjna skrzynia ułatwia życie :wink:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Mar 2011, 10:40

Gdy wrzuca się N lub P,skrzynia traci dostateczne smarowanie,to bardzo krótka droga do kłopotów!Te stare skrzynie ,sterowane podciśnieniowo ,do tego 4-biegowe,są bardzo wytrzymałe, ale te nowocześniejsze są bez porównania wrażliwsze,tutaj nie ma mowy o holowaniu auta bez lawety :!: Temat rzeka,bo są np.modele Mercedesa od których trzeba trzymać się z daleka(A klasa i W211 z początku produkcji),przez automaty właśnie i lepiej jest kupić z manualem,tak jak zakup auta ze słabym silnikiem z taką skrzynią(automatem)mija się z celem.Ja wiem,że np.Okularnik automaty ma bez prównania lepsze niż manuale,ale gdy silnik ma 95KM to automat jest nieporozumieniem.Czy lepsza skrzynia manualna czy automat?!Trzeba brać konkretny model i rocznik na tapetę,jeśli lepsza ma znaczyć np.trwalsza i mniej kłopotliwa.Patrząc na komfort ,jest oczywistym,że manual siada,zwłaszcza w mieście :!: Nie ma czego porównywać.Jest jeszcze sprawa mocy.Bardzo mocne auta lepiej jest wybierać z automatem,gdyby SUBARU do swych Diesli zastosowało skrzynie automatyczne,nie miałoby problemów teraz z trwałością sprzęgieł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2011, 23:06

Czyli w automacie nie wolno podczas pracy silnika używać pozycji P ani N bo skrzynia nie ma smarowania dobrze rozumiem? Tylko co według tego to zaraz po odpaleniu samochodu z automatem lepiej włączyć D i zaciągnąć ręczny niż zostawić pojazd na minutę w pozycji P :lol: To chyba jakiś absurd :?:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne wakacje z kamperem
    Z powodu pandemii wiele osób obawia się spędzać urlop w dużych ośrodkach wypoczynkowych. W tej sytuacji jednym z możliwych rozwiązań okazuje się kamper, inaczej samochód kempingowy, posiadający część mieszkalną, ...

08 Mar 2011, 23:15

jesli na D wrzucisz reczny i puscisz hamulec to w najlepszym wypadku samochod zgasnie, ale jesli jest w dobrym stanie to rozpiepszy ci reczny.
nie wiem jak to jest z tymi nowymi automatami ale w tych starszej gen wsiadasz odpalasz wrzucasz bieg i masz wszystko w d... :) stawiasz na P czy N kiedy chcesz i na ile chcesz :) przynajmniej ja nie mialem zadnych klopotow z moimi dwoma automatami (starszej gen) jesli chodzi o nowe to niestety tutaj nie pomoge bo nie mam zielonego pojecia

oldschool;)
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

09 Mar 2011, 16:49

Nanek napisał(a):jesli na D wrzucisz reczny i puscisz hamulec to w najlepszym wypadku samochod zgasnie, ale jesli jest w dobrym stanie to rozpiepszy ci reczny.
nie wiem jak to jest z tymi nowymi automatami ale w tych starszej gen wsiadasz odpalasz wrzucasz bieg i masz wszystko w d... :) stawiasz na P czy N kiedy chcesz i na ile chcesz :) przynajmniej ja nie mialem zadnych klopotow z moimi dwoma automatami (starszej gen) jesli chodzi o nowe to niestety tutaj nie pomoge bo nie mam zielonego pojecia

oldschool;)


Zgaśnie? Jak to możliwe? ja jeździłem nowym samochodem w automacie, i w pozycji D samochód powoli jedzie tak jak by na półsprzęgle, a o zgaśnieciu w żadnym wypadku nie ma mowy, przecież sprzęgło jest hydrauliczne, gdy spadają obroty spada siła dociskania sprzęgła, kto to słyszał żeby automat pozwalał na zgaśnięcie silnika po puszczeniu hamulca? Z reszta czy samochód stoi na ręcznym czy na nożnym hamulcu to przecież wszystko, czy hamulec jest połączony ze skrzynia biegów?

Wracając do tego braku smarowania w pozycji N niech sie wypowie tu na ten temat ktoś kto się po prostu na tym zna :grin: taka moja prośba
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

09 Mar 2011, 16:56

kolego nawiazalem do samochodow starszej generacji w oplu omedze 2.0 16V automat na pozycji D z wcisnietym hamulcem oczywiscie przy dodawaniu gazy tyl siadal co oznaczlo ze kola chcialy sie przekrecic
audi 100 c4 2.8 automat (w omedze byl 5-cio tutaj 4-ro biegowy) hamulec jakby calkowicie odlaczal skrzynie na D i gazie nawet do dechy nie mialo miejsca nic takiego jak w omedze wiec to czy zgasnie zalezy od konstrukcji.
sam napisales ze auto powinno sie samo toczyc to przy tlamszeniu go recznym moze zgasnac
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

10 Mar 2011, 14:39

M_TT napisał(a):Czyli w automacie nie wolno podczas pracy silnika używać pozycji P ani N bo skrzynia nie ma smarowania dobrze rozumiem? Tylko co według tego to zaraz po odpaleniu samochodu z automatem lepiej włączyć D i zaciągnąć ręczny niż zostawić pojazd na minutę w pozycji P :lol: To chyba jakiś absurd :?:
-------Nigdy nie miałem potrzeby pozostawiania auta na pracującym silniku przy trybie N lub P,tylko poza potrzebą sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni.Oczywiście nic się nie stanie,jeśli tylko chwilę raz na jakiś czas się tak zrobi,osobiście poza takimi przypadkami nie widzę najmniejszego sensu by tak robić.Nie każdy może mieć auto ze skrzynią automatyczną,jeśli nie jest w stanie pojąć tego!Jak dotąd nigdy nie miałem w zwyczaju włączać luzu .Jazda pod górę?!Hamulec ręczny,po co?!Jeśli silnik chodzi ,skrzynia nie dopuści do tego by auto zaczęło się staczać w tył w przypadku zatrzymania(nawet pod wielką górę).Ja nigdy nie użyłem hamulca ręcznego ,po to mam automat.Gdy silnik zgaśnie to co innego.Mój znajomy mechanik przekonał się,jak wrażliwe są nowoczesne skrzynie automatyczne,wytoczyli tylko auto z lawety w tył bez odpalania silnika i uszkodzili skrzynię automatyczną.Nie zapytałem jakie to było auto.Natomiast swego Mercedesa holowałem dwa razy w życiu,raz 50 km i nic się skrzyni nie stało,ale to stara skrzynia,bardzo solidna(94r).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2011, 15:18

PhantomASA1 napisał(a): Gdy wrzuca się N lub P,skrzynia traci dostateczne smarowanie,to bardzo krótka droga do kłopotów!.

Jasna sprawa że na N neutralu skrzynia nie smaruje ponieważ obieg oleju w skrzyni nie jest zamknięty. Koła się obracają natomiast nie ma smarowania w skrzyni i to prowadzi do awarii.
Natomiast na P czyli parking można zostawić auto na pracującym silniku i nic się nie będzie działo.Przecież auto trzeba także serwisować i bywa potrzeba aby silnik pracował, a auto nie jechało. Nie wolno natomiast używać P w trakcie ruchu pojazdu np. gdy auto nam się stacza z podjazdu.
Dla zainteresowanych:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez arciasty, 10 Mar 2011, 23:17, edytowano w sumie 1 raz
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

10 Mar 2011, 15:22

Tak,tylko ,że gdy jest P,skrzynia blokuje i auto w tył nie ma prawa się stoczyć(do przodu też),oczywiście nie wolno wrzucić P lub wstecznego gdy auto chociaż odrobinę się toczy :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Mar 2013, 10:46

Auto z automatem jest o wiele wygodniejsze niż z manualem. I tak wszystko uzależnione jest od stylu jazdy kierowcy i jego preferencji. Zawsze można się poradzic specjalistów od asb.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 20 Mar 2013, 01:44, edytowano w sumie 1 raz
Powód: reklama.. reg. pkt. 3
radegast
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Audi A6
Silnik: V6 3.0
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

19 Mar 2013, 11:30

Automat ma sens w aucie o większej pojemności wtedy to dobrze jedzie. Dobrze też gdyby był 5 biegowy. Ja jestem za klasycznym automatem, albo tiptronic.
U mnie w odyssey III automat jest bajka. 8s do setki, automat dostosowuje się do stylu jazdy wyciska z silnika to co najlepsze. Auto jest cięzkie i duze, ale wrażenia z jazdy są mega.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004