Wszystko fajnie, ale chyba nie do końca doczytaliście post autora. Pytał się jak to będzie wyglądać pod względem spalania. Automat oczywiście jest wygodniejszy w korkach, ale w tym przypadku samochód z manualną skrzynia będzie oszczędniejsza. Automat w Citroenie jest archaiczny, z tego co wiem ma tylko 4 biegi i pod względem działania i spalania wypada słabo. Licz się, ze spalaniem 11-12 litrów w mieście. No i jeśli po za jazdą w mieście będziesz też robił w miarę regularnie trasy tym autem, to zastanowił bym się nad tym wyborem jeszcze raz. Ten silnik już z manualną skrzynią biegów ma słabe osiągi na trasie, a co dopiero z tym archaicznym automatem.
Ossy napisał(a):Z nowszych konstrukcji na pewno trzeba być świadomym kosztów eksploatacji skrzyń DSG (raz na 200 tysięcy trzeba tam zrobić 2 sprzęgła, dwumasę i mechatronikę)
To często powtarzany mit, który tylko częściowo jest prawdziwy. DSG 6 biegowy montowany m.in w Dieslach przy poprawnej eksploatacji spokojnie wytrzymuję 300-350tyś.km bez większych inwestycji. Najszybciej w tej skrzyni poddaję się dwumasa, ale to też zależy od użytkowania. Przeważnie wytrzymuję minimum 250tyś.km, ale bywają przypadki gdzie wytrzymuję dużo dłużej(są też odwrotne przypadki, gdzie pada szybciej).
W przypadku DSG 7 biegowe montowanego w słabszych silnikach benzynowych, faktycznie 200tyś.km to taka krytyczna granica tej skrzyni, po której za pewne coś będzie trzeba przy niej zrobić.