Automat zwalnia po dodaniu gazu kiedy jest zimny

14 Maj 2016, 10:43

Prawdopodobnie zamieściłam pytanie w złym dziale, ale nie mogłam go dopasować i jeśli tak jest, to proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Samochód: opel corsa, automatyczna skrzynia biegów, benzyna , 2010 rok

Problem:

po włączeniu musi odczekać jakieś 2-3 minuty, by dopiero po tym czasie normalnie ruszać. Bez tego (czyli, gdy próbuję ruszyć natychmiast) samochód buntuje się: jedzie bardzo powoli (jego prawidłowy "ślimaczy" chód), a gdy dodaję gazu, zwalnia; zdejmuję nogę z gazu, wraca do swojego ślimaczego tempa - które jest nieco szybsze od tego po dodaniu gazu. Po owych 2-3 minutach wszystko wraca do normy (dodaję gazu, przyspiesza, zdejmuje nogę z gazu, zwalnia).
Nie miałam wcześniej tego problemu.

Bardzo proszę o "diagnozę.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

16 Maj 2016, 15:08

Jaki przebieg ma samochód?
Kiedy ostatnio był wymieniany olej w skrzyni biegów?

Nienajmłodsza napisał(a):włączeniu musi odczekać jakieś 2-3 minuty, by dopiero po tym czasie normalnie ruszać.
Czy tak samo jest na wstecznym "R"? Próbowałaś wrzucać oprócz Drive "D" biegi np. 1, 2?

Nienajmłodsza napisał(a):Po owych 2-3 minutach wszystko wraca do normy (dodaję gazu, przyspiesza, zdejmuje nogę z gazu, zwalnia)
Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Jeżeli będzie go za mało to trzeba uzupełnić (odpowiednim olejem) i sprawdzić czy coś się zmieniło.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Maj 2016, 22:18

Kacper napisał(a):aki przebieg ma samochód?


Pomyliłam rok produkcji samochodu: nie 2010, a 2000. W 2010 kupiłam go. Miał bardzo mały przebieg (77000), a ja także go nie używam zbyt często - starszą panią jestem i jeżdżę tylko na zakupy, teraz ma on na liczniku 84000.

Kacper napisał(a):Kiedy ostatnio był wymieniany olej w skrzyni biegów?


Chyba ze trzy, cztery lata temu.

Kacper napisał(a):Czy tak samo jest na wstecznym "R"?


Tak.
Kacper napisał(a):Sprawdź poziom oleju w skrzyni.


Jutro to zrobię. Też o tym myślałam.

Dziękuję za radę. Napiszę po sprawdzeniu poziomu oleju.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

17 Maj 2016, 11:42

Sprawdź jeszcze w instrukcji jak sprawdza się poziom oleju w twojej automatycznej skrzyni. Zazwyczaj poziom oleju w automacie sprawdzamy na pracującym silniku przy rozgrzanej skrzyni po przejechaniu około 15km.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 18:26

Tak, tak. Doczytałam, bo inaczej bym nie doszła gdzie tego szukać. Teraz pada, to mi jakoś się nie chce badać. rozpogodzi się, to sprawdzę. Dziękuję za zainteresowanie.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

17 Maj 2016, 19:44

Oki, to czekamy na info :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

18 Maj 2016, 07:43

Jest w porządku - nie będę opisywać jak do tego doszłam (ci Niemcy wiedzą jak pisać instrukcje obsługi - nawet niepełnosprawny umysłowo by doszedł). Czyli trzeba szukać gdzie indziej.
Nie opieram się tylko na forum. W realu szukają mi mechanika samochodowego. A o dobrego trudno jest.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

18 Maj 2016, 12:35

Zwróciłaś uwagę czy olej nie śmierdział spalenizną i nie był czasem czarny, mało przejrzysty?

Proponuję podjechać do jakiegoś serwisu automatów niech sprawdzą czy skrzynia nie ma zapisanych błędów w komputerze. Być może jest jakiś problem np. z ciśnieniem oleju w skrzyni itp.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2016, 20:15

Kacper napisał(a):Proponuję podjechać do jakiegoś serwisu automatów niech sprawdzą czy skrzynia nie ma zapisanych błędów w komputerze. Być może jest jakiś problem np. z ciśnieniem oleju w skrzyni itp.


Udało się znaleźć człowieka, który się zna. Podjechał i zbadał komputerowo skrzynię biegów. Jest w porządku. Pan przypuszcza, że może to być coś z ciśnieniem paliwa - nie pytać mnie o co chodzi, bo i tak nie wytłumaczę. Pan nakazał dojechanie do niego w przyszłym tygodniu i wtedy go zacznie "badać".

Zdam relację.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

19 Maj 2016, 12:38

Nienajmłodsza napisał(a):Pan przypuszcza, że może to być coś z ciśnieniem paliwa
Jak masz auto zapięte na "P" i dodajesz gazu to silnik normalnie reaguje i wchodzi na obroty? Jak jedziesz na zimnym "D" jest tak samo tylko nie przyspiesza, ale obroty silnika rosną?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Maj 2016, 19:15

Kacper napisał(a):Jak masz auto zapięte na "P" i dodajesz gazu to silnik normalnie reaguje i wchodzi na obroty?


Widzisz, ja naprawdę jestem nieosłuchana z pracą silnika, ale gdy przyszedł mechanik i zapalił samochód, to zwrócił mi uwagę właśnie na pracę silnika: gdy dodawał gazu głos silnika nie był zdecydowany - znaczy nie był coraz "wyższy", lecz wyglądało to tak, jakby wchodził w obroty, potem lekko spadał, a potem znów wchodził. Taka lekka sinusoida.
Odprowadzę samochód do niego w poniedziałeki zostawię "na leczenie". Mam nadzieję, ze będzie ono skuteczne.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

20 Maj 2016, 10:11

No to faktycznie w takim przypadku może być winny silnik, myślałem że silnik pracuje normalnie i problemy są ze skrzynią.
Daj znać jaka będzie diagnoza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Maj 2016, 14:21

Jak tylko będę coś wiedziała, to dam znać. Będzie to w przyszłym tygodniu.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

04 Cze 2016, 21:06

Samochód wrócił od mechanika. Chodzi zupełnie inaczej. Trudno mi wyjaśnić co mu było. Jakiś przepływ, jakaś sonda i coś tam jeszcze.

Dziękuję za zainteresowanie.
Nienajmłodsza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel

17 Cze 2016, 14:45

Nienajmłodsza napisał(a):Chodzi zupełnie inaczej. Trudno mi wyjaśnić co mu było. Jakiś przepływ, jakaś sonda i coś tam jeszcze.
Pewnie przepływomierz powietrza :), sonda lambda i ... tego już nie wiemy. Najważniejsze, że problem rozwiązany i można cieszyć się jazdą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999