Automatyczna skrzynia biegów i problem z wymianą oleju.

09 Gru 2017, 23:48

Mam problemy z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów ,nigdy tego nie robiłem ale chcę się do tego przymierzyć proszę o jakieś wskazówki jak się do tego zabrać od czego zacząć.
perzocikrysio
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łobez Zachodniopomorskie
Prawo jazdy: 02 06 1970
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 407SW
Silnik: 2,0 TDI 135Km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Gru 2017, 00:06

Jaki to samochód i skrzynia?
Czy są jakieś problemy z pracą automatu?
Czy wiesz kiedy ostatnio był zmieniany olej i jaki masz przebieg?

Statyczna wymiana oleju nie jest trudna zależy oczywiście od skrzyni :) warto wymienić też filtr oleju jeżeli jest taka możliwość.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Gru 2017, 09:02

Wszystko zalezy od tego jaka to skrzynia,jesli jest korek spustowy w konwerterze wymienisz caly olej bezpiecznie dla skrzyni,jesli go nie ma wymienisz tylko ok.30% oleju,chyba,ze jestes gotow na poniesienie dodatkowych kosztow,chorzi tylko o zakup dodatkowych litrow oleju.Robisz to tak.Spuszczasz olej z misy ,zdejmujesz ja,musisz miec nowa uszczelke oraz nowy filtr oleju,ktory zazwyczaj jest przymocowany w miejscu otworu ssacego pompy.Myjesz mise do czysta,usuwasz tym opilki oraz osady.Dodatkowe,powiedzmy 5 litrow 9leju swierzego przeznaczasz na straty,czyli?Zaopatrujesz sie w kawalek weza ktory na wcisk umieszczasz w otwor ssacy pompy,druga koncowke umieszczasz w bance z olejem,5 l oleju,pod wyplyw podkladasz pojemnik,druga osba odpala silnik,gdy z wyplywu zacznie sie lac czysty olej,ktory wypcha zuzyty nalezy wylaczyc silnik,zamontowac filtr ,mise olejowa .Po tym zabiegu nalezy dolac tyle oleju przez wlew,wystarcsy wyjac bagnet i tym otworem wlewac ,az olej nie pokaze sie na miarce max.Odpalasz silnik i powolutku mieszasz biegami lacznie ze wstecznym,ze dwa trzy razy cykl gora dol.Gasisz silnik i patrzysz na miarke,dolewasz oleju i zapalasz silnik,powtarzasz manewr biegami.Potem juz na wlaczonym siiniku sprawdzasz poziom oleju,dolewasz do wlasciwego poziomu,gotowe.Prsy tym sposobie najwazniejsze jest by waz ciasno wlazl w otwor ssacy pompy ,nie moze wystapic nieszczeonosc by pompa mogla ssac oleu caly czas.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)