Awaria - tylko czego?

26 Gru 2013, 20:11

Cześć!

Podpowiedzcie = auto fiat linea
wracałem dziś z trasy i nagle pod koniec trasy zapaliła się ikonka od akumulatora...
Miałem jeden przystanek 2-3h wróciłem do auta i pojechałem dalej... po przejechaniu 4km jakoś zaczął się cyrk - zgasło radio, zapalały się wszytskie komunikaty - brak poduszek, brak abs itd - oświetlenie w aucie przygasało na maxa...

Dojeżdząjąc na miejsce miałem dużo szczęścia bo auto zgasło mi samo pod domem. Już na koniec trasy 300 metrów auto nie miało mocy - zero...

Pytanie czy to wina alternatora? czy możliwe jest że akumulator jest już tak stary że nie chciał się ładować?
nie mam możliwości podjechania teraz do mechanika - tylko hol...
chce kupić nowy akumulator - tylko czy to ma sens

ps. akumulator ma kilka lat nawet 4-5... taki słaby '40' :?:
dzentelman
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Linea
  • 26 Gru 2013, 20:26

    zapalenie kontrolki ładowania akumulatora oznacza brak ładowania - kontynuacja jazdy mocno ryzykowna bo spadek napięcia z kończącego się akumulatora unieruchamia wiele ważnych zespołow m.in. wspomaganie kierownicy, pompa paliwa,...
    - padł alternator albo urwał się pasek napędu osprzętu ,
    akumulator w następnej kolejności
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Gru 2013, 20:29

    dzentelman napisał(a):zapaliła się ikonka od akumulatora..

    Brak ładowania krótko mówiąc.
    Pierwsze sprawdź naciąg paska.Jak jest ok trzeba sprawdzić alternator /ładowanie/po naładowaniu akumulatora.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 695
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    07 Sty 2014, 15:08

    Jeśli pasek klinowy w ogóle jeszcze jest to warto sprawdzić jego stan i naciąg jak koledzy napisali. W aku może być za mało elektrolitu, można go uzupełnić wodą destylowaną w necie znajdziesz info jak to sprawdzić i uzupełnić. Jeśli się okaże że to któraś z tych rzeczy to odpalamy z kabli i powinno być super. Jeśli wciąż nie będzie super lub powyższe rzeczy będą ok to problem z ładowaniem (alternator lub ewentualnie jego obwód ale to rzadka sprawa, osobiście stawiam że regulator napięcia skończył żywot).

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Smog w samochodzie - czy to możliwe?
      Wielu kierowców sądzi, że osoby poruszające się samochodem są w mniejszym stopniu narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń powietrza niż rowerzyści czy piesi. Tymczasem kierowcy nie mogą lekceważyć problemu smogu, ...