19 Lut 2011, 16:09
U mnie, silnik dwa litry, sześć cylindrów:
Policzmy, na 100km, cykl miejski:
Lato:
Jazda na gaz - 13l lpg * 2,65 + 1l pb * 4,8 = 39,25 zł
Jazda na PB - 11l pb * 4,8 = 52,8 zł
Zima (obecnie):
Jazda na gaz - 13l lpg * 2,65 + 2l pb * 4,8 = 44,05 zł
Jazda na PB - 12l pb * 4,8 = 57,6 zł
A gdzie koszty dodatkowej amortyzacji instalacji gazowej i przeglądu? Wyjdzie jakieś 10zł realnych oszczędności na 100km. Czy to jest warte mniejszego komfortu, zawracania głowy, czasu, nerwów, dodatkowej obsługi itd.? Jeżeli relacje cen LPG/PB nie zmienią się to następne auto będzie na PB. No chyba, że cegła na głowę mi spadnie i diesel'a kupię. Zapraszam do dyskusji i zdrady Waszych planów w tej sprawie.
Także musisz sobie sam odpowiedzieć na pytanie, czy chcesz LPG. Oczywiście mowa tylko i wyłącznie o dobrej instalacji sekwencyjnej, w silniku R4 oszczędności będą jeszcze mniejsze. Za jakiś czas mam w planach wstawić mocniejszy motor i już raczej wywalę gazownię z auta wtedy. Zakładać instalacji obecnie nie ma sensu, kupić już z gazem możesz jeżeli chcesz mieć trochę taniej, zwykle jednak łatwiej znaleźć niezagazowaną sztukę w dobrym stanie... 10 lat temu cena LPG stanowiła 30% ceny PB, obecnie to 60%...
Dodam, że mieszkam blisko, więc może mógłbym Ci pomóc znaleźć ładne BMW, co jest nie lada wyzwaniem niestety.