REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
pocieszny napisał(a):(...)inna sprawa jeśli samochód terenowy jest zarejestrowany jako pojazd specjalny, wtedy OBT wygląda zupełnie inaczej, i są zupełnie inne przepisy dotyczące tych pojazdów
Rander napisał(a):Pytanie: co trzeba mieć/zmienić/dołożyć/itp do samochodu, aby ten się "łapał" na specjalny?
Migi60 napisał(a):Rander napisał(a):Pytanie: co trzeba mieć/zmienić/dołożyć/itp do samochodu, aby ten się "łapał" na specjalny?
Po prawdzie nie miałem z takimi do czynienia na SKP ale myślę ze montaz "klatki"będzie wymagal dodatkowych badań,opini rzeczoznawcy itp.Właśnie przy takiej przeróbce mozesz załapać w DR"specjalny"...
pocieszny napisał(a):tu raczej chodzi o pojazdy 4x4 zarejestrowane jako0 holowniki (pomoc drogowa) lub inne pojazdy specjalne,
klatka zewnętrzna jest w krajach UE zabroniona i w zasadzie żaden pojazd nie powinien z nią OBT przejść (w teorii po w praktyce jest kilka kruczków prawnych które na to mogą zezwolić)
wewnętrzna nie wymaga żadnych badań ani nic,
jeśli planujesz wyprawówkę to zostań przy normalnym dowodzie rejestracyjnym, pojazdy specjalne mieć inne przepisy w różnych krajach, a także obowiązek opłaty viniety bądź dodatkowych podatków drogowych,
ogólnie do wypraw jeśli chcesz dłubać auto to: jeśli auto miało seryjnie stalowy zderzak to możesz założyć stalowy, jeśli miało plastikowy to możesz załozyć stalowy jeśli 1 rejestracja była przed 95 albo 96 rokiem (nie pamiętam teraz dokładnie), zdrzak przed tą datą nie musi mieć homologacji, jeśli pojazd jest młodszy powinieneś mieć homologacje na zderzak...![]()
zawieszenie max +2 cale (zawieszenia z większym liftem nie mają homologacji w niektórych (większości) krajach), reszta czyli bagażniki kanistry i takie tam podlegają normalnym przepisom
pocieszny napisał(a):na grilu możesz mieć max 2 przeciw mgielne
MotoAlbercik napisał(a):pocieszny napisał(a):na grilu możesz mieć max 2 przeciw mgielne
Pod warunkiem, że światła te są nie wyżej niż światła mijania
Rander napisał(a):Przeciwmgielne im są niżej, tym lepiej działają.
Jogi4x4 napisał(a):Rander napisał(a):Przeciwmgielne im są niżej, tym lepiej działają.
Nie koniecznie. 2-3 lata temu był robione właśnie takie badanie nt. skuteczności lamp przeciwgielnych i kwadratowe lampy z obecnie wtedy produkowanej wersji Mercedesa G wypadły najlepiej, dużo lepiej niż lampy aut osobowych, więc konstrukcja też ma duże znaczenie, przecież w G lampy są wyżej niż w plaskaczu.