REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
PhantomASA1 napisał(a):Kolego mylisz się,do silnika 1.8TDDI Forda zaleca się oleje C1B1 5W30(diesli),do benzyniaków A1,to minimalne wymagania,naturalnie można stosować wyższe normy
PhantomASA1 napisał(a):odnośnie lepkości 0W a 5W,różnica w granicy pompowalności oleju to ok.-5 st.c,powiedzmy 5W -35 a 0w -40 st.c,przy -20 obydwa oleje będą zachowywać b.zbliżone parametry pompowalności
Chcę Ci powiedzieć, że zapodajesz jakieś kosmiczne mity - olej zbliżający się do niższej granicy widełek lepkości zatrze silnik, a zbliżający się do wyższej będzie jak "miód wielokwiatowy"?grzesbeton napisał(a):Chcesz mi powiedzieć, że wystarczy wlać tę samą lepkość, co jeden z olejów spełniających normę i będzie to właściwy zamiennik, bo ma takie same widełki?
Silu napisał(a):Chcę Ci powiedzieć, że zapodajesz jakieś kosmiczne mity - olej zbliżający się do niższej granicy widełek lepkości zatrze silnik, a zbliżający się do wyższej będzie jak "miód wielokwiatowy"?
PhantomASA1 napisał(a):czy ignoruję zalecenia? z czego to wywnioskowałeś? Qualitum Protec przewyższa zalecenia o dwa szczebelki
PhantomASA1 napisał(a):Jaki masz silnik w Mini?
PhantomASA1 napisał(a):Qualitum posiada świetne własności czyszczące (...) wymień olej znowu po ok.2000 km przebiegu
PhantomASA1 napisał(a):zdziwisz się tym,jaki wylejesz.
PhantomASA1 napisał(a):,czyli taki Qualitum Protec się nie nadaje,potrzebny jest wysoki HTHS(odpornosć na ścinaniesię oleju) 3.5 minimum
PhantomASA1 napisał(a):Masz silnik 1.6? Czyli konstrukcja ROVER/Chrysler,rozrząd na łancuchu?Jeśli się nie mylę do tych silników zalecano 5W40 właśnie,potem w silnikach PSA<BMW zalecano taki sam index,błąd,mechanicy zalecają przejście na oleje lekkobieżne czyli 30 max