Bardzo niska temperatura

19 Paź 2015, 00:32

Witam.
Zauważyłem że moje auto (Audi A3 8L) bardzo poważnie mi się nie dogrzewa. Dosłownie wskazówka cały czas leży. Po dłuższej jeździe maska jest delikatnie ciepła ale dalej mi pokazuje 60 stopni. Jak bardzo przeciagne silnik na obrotach to mi pokaże 75 najwięcej. Dodatkow jak rano wsiadam do auta to przej jakieś 500-600m jest strasznie słabe. Jak kupowałem to spadł mi wężyk od chłodzenia wtedy temperatura skoczyla do 90 stopni. A teraz nawet po 100 km dalej pokazuje mi 60 stopni. Czym może to być spowodowane?
Valker
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2015
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2015, 10:51

Sprawdz poziom płynu w zbiorniczku. Jak jest mało lub nie ma - uzupełnić i odpowietrzyć. Jak płyn jest to termostatem się zainteresować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Paź 2015, 01:06

Coraz częściej zauważam że ta temperatura mi się podnosi do tych 90 stopni. Probowalem też dziś odpowieczac ale nie wiem ile silnik ma pracować z otwartym wlewem płynu.
Valker
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2015
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lis 2015, 01:55

A dlaczego odpowietrzasz przez korek płynu..? Przecież korek ma własny zaworek bezpieczeństwa.
Tutaj trzeba podnieść obroty silnikowi i odpowietrzenie nastąpi przez wężyk co wlewa płyn na górze zbiorniczka. Tak więc nic nie trzeba demontować. Oczywiście nic z niego nie będzie się wlewało jak silnik jest zimny tylko jak się nagrzeje. Zdejmij korek (żebyś widział) i pedał od gazu na 2,5 tys obrotów i niech ktoś obserwuje z bezpiecznej odległości. Zacznie lecieć płyn z powrotem do zbiorniczka to się odpowietrzy. jeśli nawet po dogrzaniu się silnika nic nie poleci ,to pewnie wirnik w pompie wody szlag trafił.
Zastanowiłbym się nad nowym termostatem ,bo w tym silniku jest tanizna i łatwa wymiana.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2015, 10:53

artur73 napisał(a):A dlaczego odpowietrzasz przez korek płynu..? Przecież korek ma własny zaworek bezpieczeństwa.

artur73 - tak sobie jeszcze pomyślałem - a jak korek jest uszkodzony? Ale wtedy pęczniałyby raczej węże?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2015, 17:16

MotoAlbercik napisał(a):tak sobie jeszcze pomyślałem - a jak korek jest uszkodzony? Ale wtedy pęczniałyby raczej węże?

Tak .pod warunkiem jednak ,że korek ma mocno dokręcony. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Jazda w zimowej aurze - opady śniegu i przymrozki, mgła
    Gdy występują opady śniegu i przymrozki, przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Oczyszczanie auta ze śniegu i lodu czy regularna ...

16 Lis 2015, 22:52

Raczej dobrze mam dokręcony korek. Pompa wody była wymieniana razem z rozrządem. Chyba z tym termostatem pojadę do mecha bo sam tego nie wymienię :/
Valker
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2015
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999