Bardzo proszę o pomoc - Drgania między 60-80 km/h

21 Paź 2024, 11:02

Witam,
potrzebuję pilnie pomocy przy usterce w Lexusie NX 300h 2018 2,5 l hybryda, przy przebiegu 130 tys km w zakresie prędkości od 60 do 80 km/h zaczęły być bardzo wyczuwalne silne drgania podczas przyspieszania najbardziej odczuwalne na całej budzie auta, czuć silnie w fotelach aż ciało drży, początkowo były delikatne przy przebiegu 104 tys km, jak odpuści się gaz i prędkość się zmniejsza schodząc poniżej 60 km/h przestają być wyczuwalne te wibracje. W aucie wymieniłam:
1) łopatki pompy ciśnienia przy 45 tys. km,
2) klocki tył 115 tys km,
3) świece zapłonowe i olej w skrzyni biegów przy 120 tys km,
4) klocki i tarcze przód przy 135 tys km.
Dodatkowo podczas zawracania bądź gwałtownego hamowania i bujaniu autem słychać jakby trzeszczenie amortyzatorów, na szarpakach wszystko super wyszło. Sprawdzone przeguby i jest mega delikatne stuknięcie, ale żaden z mechaników nie chce podjąć się wymiany twierdząc że jeszcze drugie tyle przejedzie bez efektu powiększenia się usterki i że to nie jest przyczyną tych drgań. Opony wymienione na nowe letnie i zimowe. Oba komplety felg w bardzo dobrym stanie, trzy serwisy wulkanizacyjne wykluczyły przyczynę usterki związaną z kołami.
MonLex
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0
  • 21 Paź 2024, 11:34

    To trzeszczą krzyżaki przy półosiach a nie amortyzatory. Zacznij od sprawdzenia półosi one przenoszą napęd na koła ...skoro zjawisko występje gdy przyspieszasz i napędzasz auto to widocznie jest coś co powoduje drgania karoserii.Wykluczyłeś koła i cały układ jezdny został ,,układ napędowy" .Może półoś jest delikatnie ugięta? Wystarczy ugięcie rzędu dziesiątej części milimetra i już będzie bicie i wibracje.
    Ostatnio edytowany przez Acer66, 21 Paź 2024, 11:51, edytowano w sumie 1 raz
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 469
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    21 Paź 2024, 11:40

    Półoś była sprawdzana i powiedzieli, że kompletnie nie ma do czego się przyczepić :( Ja już byłam u 5 mechaników i żaden nie znajduje przyczyny, auto było już z 20 razy na podnośnikach i jazdy próbne i każdy rozkłada ręce, czasem zdarzy się tak, chodź to już są mega pojedyncza sytuacja że nie wystąpią te drgania ale to może z raz w miesiącu, albo są ledwo wyczuwalne a czasem to taką ma delirkę że mam wrażenie jakby zaraz miał zacząć skakać jak żaba
    MonLex
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Zdjęcia: 0

    21 Paź 2024, 13:18

    Z tego co opisujesz to problem występuje przy przyśpieszaniu czyli w momencie kiedy silnik przekazuje duży moment obrotowy na układ napędowy.A jak wygląda sprawa zawieszenia ( poduszek) silnika i skrzyni biegów oraz ich osiowości względem półosi. Czy mechanicy robili pomiary przyrządami czy też była to ocena na ,,Oko" .Ja nadal twierdzę że winny jest układ napędowy..który obciążony podczas przyspieszania przemieszcza się i powoduje wibracje w skutek przesunięcia lub jest coś ewidentne ugięte.A może by tak podnieść pojazd na podnośniku kolumnowym ..dobrze zabezpieczyć odpalić i rozwinąć na tym podnośniku te 60-70km/h stojąc pod pojazdem .Jak to widzisz?
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 469
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    21 Paź 2024, 17:56

    Zdecydowanie jestem za takim sprawdzeniem, problem polega na fachowości mechaników i żeby im się chciało, bo do tej pory odnoszę wrażenie że każdy mnie zbywa a ja chciałbym, żeby mechanik się przyłożył bo przy aucie za tak spore pieniądze jak dla mnie chciałabym mieć usuniętą usterkę gdyż jest mega denerwujące zwłaszcza, że sporo jeżdżę.
    MonLex
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Zdjęcia: 0

    21 Paź 2024, 18:45

    Jeśli zastosujesz tę metodę którą zaproponowałem na podnośniku kolumnowym to podczas rozbiegu auta na podnośniku będziesz mógł bezpośrednio ręką stwierdzić w którym miejscu występują wibracje,
    Myślę że to prosta metoda sprawdzenie bez konieczności demontażu elementów
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 469
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    21 Paź 2024, 18:54

    Muszę tylko zlokalizować gdzie w Łodzi jest warsztat który ma na wyposażeniu taki podnośnik :)
    MonLex
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Zdjęcia: 0

    14 Lis 2024, 11:12

    Zanim pojechałam na sprawdzenie, to wypytali i rzucili podejrzenie na wał napędowy a jak pojawiłam się w warsztacie to okazało się, że ze względu na to, że jest to hybryda to nie ma wału a jest napęd elektryczny i tak jeśli chodzi o przód i półoś to tak jak poprzednicy powiedzieli mi, że oni nie widzą tu przyczyny w tej części i całą magię którą zrobili wręcz wykluczyła półoś ale ze względu na to, że przez ponad 20 minut mechanik obserwował lewą stronę półosi i zaważył jakiś minimalny luz który później mi pokazywał tyle że ja nie widziałam tego i patrzyłam na niego z ogromnym zdziwieniem to stwierdził, że można wymienić i wtedy będzie wiadomo czy to czy należy szukać dalej :( dodatkowo na tylnej osi zauważyli luz ale nie chcieli określać czy on jest prawidłowy (bo trzpień na którym jest to zamontowane z jednej strony jest krótszy a z drugiej dłuższy i pewne odchylenia są normalne) bo nie mieli takiego egzemplarza na stanie i nie mają porównania więc nagrałam film tyle że nie mam komu pokazać, żeby mógł to ocenić :( i taka kolejna klapa
    MonLex
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Zdjęcia: 0