[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 225: Undefined array key 1
Benzyna 250 koni vs diesel 250 koni : Jakie auto kupić?

Benzyna 250 koni vs diesel 250 koni

24 Kwi 2014, 16:50

Nie wiem za bardzo gdzie założyć ten temat, więc zaryzykuję i założę go tutaj.

Jak wszyscy wiemy, benzyna, która jest stosowana we wszystkich superautach zapewnia lepsze osiągi od diesla. Wiemy, że 2-litrowy benzyniak wyciągnie więcej mocy od 2-litrowego diesla.
Ale załóżmy, że mamy 2,5-litrową benzynę o mocy 250 koni i 3-litrowego diesla o tej samej mocy. Wówczas na korzyść benzyny będzie przemawiała szybsza reakcja na gaz oraz większy zakres obrotów, w którym owa maksymalna moc będzie osiągalna (można się jeszcze upierać o minimalnie mniejszą masę, bo silnik jest odrobinę mniejszy, ale to chyba nie jest zbyt istotne). Diesel jednak ucieszy się dużo wyższym momentem obrotowym.

Które z tych aut będzie miało lepsze osiągi, i które lepiej spisze się na torze ?
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

24 Kwi 2014, 17:03

Wszystko zalezy od przebiegu tej mocy i momentu :P
W topowych silnikach max moment jest splaszczany, ale o ile w benzynie mozesz miec ten max moment nawet i przez 3000 obrotow (np od 2 do 5 tys), to w dieslu plaski przebieg momentu przez 1000 obrotow to juz duzo). W dieslu optymalny zasieg obrotow jest krotki wiec trzeba duzo szybciej wrzucac wyzszy bieg zeby optymalnie przyspieszac. A w benzynie dluzej jedziesz na nizszych biegach z max moca i szybciej sie rozpedzasz.

Do uzytku cywilnego przyjemniej jezdzi sie dieslem bo 1) jest ten strzal momentu przez krotka chwile - dlatego wydaje sie ze diesel lepiej przyspiesza, ale to tylko wrazenie - w benzynie on przyspiesza tak samo szybko, ale duzo plynniej, dlatego nie czuc tego skoku momentu; 2) podczas wyprzedzanianie nie trzeba redukowac zeby miec optymalna moc.
To sie przeklada i na spalanie i na komfort. Ale w sciganiu sie ani to ani to nie jest istotne, wiec diesel nie ma szans.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

24 Kwi 2014, 17:07

Na tor wysokoobrotowa benzyna o nie za duzym momencie obrotowym.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Kwi 2014, 18:05

2) podczas wyprzedzanianie nie trzeba redukowac zeby miec optymalna moc.

Mowa o dieslu czy o benzynie ?

Na tor wysokoobrotowa benzyna o nie za duzym momencie obrotowym.

Dlaczego nie za duży moment ?
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

24 Kwi 2014, 20:25

Musisz trochę sprecyzować bo zadałeś pytanie w stylu który samochód jest szybszy biały czy czerwony??? :D

O jakie auta Ci chodzi??? O jakie skrzynie biegów??? O jakie silniki r4/r6/v8??? Naped AWD/RWD??? Turbo/na?? Przeznaczenie??? Tor czyli ćwiartka/KJS/Upalanki??? A może ulica ???


Diesel tor odpada...
Serwis (prawidłowy) 3,0 tdi oj można popłynąć...
Niemieckie auta grupy wieśwagen na torze hmmm... dopiero zaprezentują swoją legendarną jakość...

Ogólnie diesel daje dużo Nm i sporo mocy ale stosunkowo krótko (mały zakres rpm), przechlapany serwis, podczas katingu lubi ON, 90% dużych diesli jest w automacie no i niestety nie musze mówić do czego sie te automaty nadają przy torowym oraniu a wszczególności grupy wieśwagen...

Benzyniak w zależności od rodzaju...

Mocno skrótowo napisałem :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2014, 20:37

szybki napisał(a):Mocno skrótowo napisałem

I tyle mi wystarczy ;D

Ogólnie to zastanawiam się nad kupnem autka. Będę nim jeździł głównie po mieście, ale też chcę sobie od czasu do czasu wyskoczyć na tor poszaleć. Bardzo podoba mi się beta 3 E46 coupe. Myślałem pierw nad benzyną 2.0l (318Ci), ale 150KM to nie jest moc która by mnie w pełni zadowalała no i ze spalaniem nie byłoby kolorowo. Potem przerzuciłem swoje rozważania na diesla 2.0l, (320d), który w serii również ma 150KM, ale można skorzystać z chip tuningu i podkręcić do jakichś 170-180, nie zwiększając przy tym zużycia paliwa. No ale skoro diesel nie nadaje się na tor to nie wiem :D
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu
    Wybór odpowiedniego motoru to nie wszystko. By uzyskać mocny i odporny silnik, potrzebny jest też odpowiedni osprzęt. Driftingowe auto Pawła Treli w zależności od włączonej mapy doładowania wytwarza 640 lub nawet 860 ...

24 Kwi 2014, 21:00

Nie myśl o słabełuszach nie ma na tym oszczędności przy ostrej jeździe szukaj e46 z jak najmocniejszym r6...może e36 2,8???
Ewentualnie odpuść e46 i poszukaj e34/39 V8 odchudzisz je trochę, dołozysz lsd... i frajda x10 w stosunku do r6...koszty podobne.

Diesel :no:

Ogólnie nie ma oszczędności na słabych motorach przy zapitalaniu... :yes:
A w v8 zakochasz sie na śmierć :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Kwi 2014, 02:18

Łoł ... 2,8 zdecydowanie odpada. Kocham szybką jazdę, ale muszę myśleć racjonalnie. Mam 19 lat, niedługo zaczynam studia, ojciec nie będzie ciągle za paliwo płacił ;D Chcę szybkie auto, które daje sporo frajdy z jazdy, które ma prestiż i klasę, ale nie mogę pozwolić sobie na takie spalanie.

E36 w ogóle mi się nie podoba, E34 podobnie, E39 jest piękny, a z V8 brzmi bajecznie, ale trochę waży w porównaniu do 3-ki coupe, no i to spalanie...
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

25 Kwi 2014, 07:09

Jakie znowu spalanie? W trasie pali tyle samo co mniejsze jednostki, a w mieście spali Ci z dwa litry więcej od 1.8 R4. A 2.0 R6 spali praktycznie tyle samo co 2.8. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Kwi 2014, 11:24

szybki napisał(a):Ale nie słuchasz się...
e46 1,8 spali tylko mniej w jednej sytuacji jak będziesz zamulał...
Na torze podczas wariacji spali więcej od r6 a V8 spali 1l więcej niż wysilone r6.

No tak, masz rację:D Ale to nie zmienia faktu, że R6 i V8 sporo palą, biorąc pod uwagę, że przede wszystkim będę jeździł po mieście.

E39 535i V8 fajny jest, ale tak patrzę na mobile.de i w sumie większość tych ciekawych modeli ma ponad 230 tys przebiegu.

Co do E46... 325Ci R6 192km byłby ok ? :D

edit

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

- ale muszę przyznać, w V8 idzie sie zakochać *_*
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

26 Kwi 2014, 23:54

Moderatora proszę o usunięcie wszystkich postów ze strony nr 2. i jakieś pouczenie dla @tantalini za zaśmiecanie mojego tematu.


A mój ostatni post wyglądał tak:
szybki napisał(a):Ale nie słuchasz się...
e46 1,8 spali tylko mniej w jednej sytuacji jak będziesz zamulał...
Na torze podczas wariacji spali więcej od r6 a V8 spali 1l więcej niż wysilone r6.

No tak, masz rację:D Ale to nie zmienia faktu, że R6 i V8 sporo palą, biorąc pod uwagę, że przede wszystkim będę jeździł po mieście.

E39 535i V8 fajny jest, ale tak patrzę na mobile.de i w sumie większość tych ciekawych modeli ma ponad 230 tys przebiegu.

Co do E46... 325Ci R6 192km byłby ok ? :D

edit

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

- ale muszę przyznać, w V8 idzie sie zakochać *_*
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

27 Kwi 2014, 13:48

Temat przeczyszczony na prośbę autora

Pozdrawiam. Kon146
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Kwi 2014, 13:45

To jak chłopaki? E39 535i, czy E46 325i ? :D

5-tka ma 245KM i srednio pali 11,8l (wg bmw-tech.pl), a w mieście 16,9l
3-ka ma 192KM, a średnie spalanie to 9l (wg bmw-tech.pl), w mieście 12,8l, także różnica spora.
"Trójka" jest też 200kg lżejsza.


edit
Jeszcze takie pytanie. Wg tego bmw-tech.pl BMW 330i spala dokładnie tyle samo co 325i. A ma 0,5l większy silnik i 40KM więcej. Jak to możliwe ?
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II

28 Kwi 2014, 15:19

Normalnie. W BMW przecież zawsze się kupuje największy silnik w ilości cylindrów, bo palą podobnie. Oczywiście jak będziesz pałował to 3.0 weźmie więcej, ale testy są robione przy spokojnej jeździe. Na trasie to już w ogóle lepiej mieć większy motor. :yes:

535i to V8, a 325i to R6, stąd taka duża różnica w spalaniu. Szukaj 3.0 R6, a jak V8 to 4.4.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Kwi 2014, 16:04

jiGsaw napisał(a):Szukaj 3.0 R6, a jak V8 to 4.4.

W takim razie 3.0 R6, bo V8 za dużo pali (chociaż 3.5 pali mniej w stosunku do 4.4 niż 2.5 w stosunku do 3.0 w 'trójce'). Kurde, szkoda, bo to V8 naprawdę bosko brzmi..
neeur
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Skoda Octavia II