Benzyna do 10 tyś zl, roczny przebieg 15 tyś km

12 Cze 2015, 13:59

Dzień dobry.
Niebawem planuje zakup drugiego auta.
Chce wybrać dwa, trzy modele, z których później będę szukał konkretnych egzemplarzy.
Obecne użytkuję Forda Fieste 2010r, 1,25, 82KM
Auto bardzo fajne, o świetnej trakcji, brakuje mi jednak zdecydowanie przyspieszenia.
Poszukuję auta większego i dynamiczniejszego ale równie dobrze się prowadzącego:

-Budżet to 15 000zł, jednak na sam samochód chce przeznaczyć do 10 000, resztę na instalację gazową, opłaty itp.

-Użytkowanie: cykl mieszany: do pracy 25km w jedną stronę, przez miasto, korki. Czasem wyjazdy za miasto. Rocznie około 15-20 tysięcy kilometrów.

-Wymagania: auto większe niż segment B, benzyna pojemność maksymalnie 2,5, klimatyzacja, 5 drzwi, niska awaryjność, dynamika (wyższa niż u fiesty), dobre współgranie z LPG, bardzo dobra trakcja,

Obecnie biorę pod uwagę:
Mitsubishi Lancer VII 2.0
Ford Focus mk1 (czy silnik 2.0 względem współpracy z gazem ma podobne problemy jak mniejsze motory?)
Mazda 323 F (nie wiem który silnik)
Subaru Forester I 2.0
Ewentualnie:
Mazda 626 2.0
Xedos 2.0 V6
Honda Accord (do gazu chyba 1,8)

Ps. Nie chce VW, Seata, BMW, Audi.
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Cze 2015, 15:11

misiek4300 napisał(a):Ford Focus mk1 (czy silnik 2.0 względem współpracy z gazem ma podobne problemy jak mniejsze motory?)

Ogólnie focus do gazu nie nadaje się więc odpuść.
Inne w miarę okey się wydają. Dorzucam toyotę avensis 2,0 z LPG
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Cze 2015, 16:44

Trochę bardziej "orientalnie":
Mitsu Galant 2.0 albo v6
Volvo v40/s60/s80/v70 itp. Na otomoto wybór bardzo duży - przejrzyj sobie oferty. Może coś Ci podpasuje.
Saab 9-3 albo 9-5 j.w

Pozdro.
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Cze 2015, 08:31

Czy z modeli które podałem są lepsze i gorsze opcje?
Najbardziej podoba mi się lancer, będzie najmłodszy, można trafić na salonowy ale podobno części bardzo drogie nawet jak na japończyka.
Mazda 323 będzie trochę starsza, który silnik warto wybrać?
Galant już chyba trochę za duży, choć kiedyś chodził mi po głowie 2.5.
Xedos byłby najstarszy, silnik v6 niby fajnie ceny niskie ale czy wciąż warto w to wchodzić?
Accord silnik 1,8 czy 2.0?
Foster troszkę starszy, silniki 2.0 125KM podobno dobrze się gazuja.
Od avensis wolę raczej accorda.
Saab to głowie silniki turbo, nadają się do gazu? Nie lepiej szukać vectry?
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Cze 2015, 19:32

Jeśli chodzi o gaz w fordzie FOCUS MK1. To proponuje wpisać w google takie wyrażenie: ZETEC 2.0 lpg forum.
Nie ma większego problemu z zagazowaniem tego silnika. Musisz tylko wybrać dobrego instalatora. Żeby Ci po prostu nie zainstalował gównianych wtrysków pokroju valteków i reduktora. W sumie to się tyczy każdego przypadku :)

Jeśli chodzi o silniki saaba.
To LPG też nie jest problemem. Instalacja będzie droższa niż do Focusa - wydajniejszy i stabilny ciśnieniowo reduktor + wtryski.
W silnika 2.0T, łatwo można zwiększyć moc. To jest około 220km na seryjnej turbosprężarce (zmiana programu sterującego). Sam silnik znosi spokojnie
okolice 350km. Tylko, że jeśli chcesz przeznaczyć 10K na auto to z saabem będzie problem. Od 12k można się rozglądać....
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Cze 2015, 19:49

Praktykę to kolego Ty masz tylko internetową. Lepiej czasem zamilczeć niż gadać głupoty :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Cze 2015, 20:10

Nom to prawda. Tylko czytam, sam nic nie rozkręcam, nie naprawiam i nie mam na co dzień styku z mechaniką........ :? W sumie to nie wiem do czego ty piejesz? Do zeteca czy b204 czy wszystkiego razem?
A tak na serio nie wiem jak dużą masz praktykę - ale fakt , że przewinęło Ci się kilka fordów z gównianą instalacją o niczym jeszcze nie świadczy. Sorry ,ale nie jesteś alfą i omegą. Z doświadczenia wiem, że coś co dla jednego mechanika jest trudne albo nie wykonalne dla drugiego nie stwarza większego problemu... Kwestia kto jest tzw wymieniaczem a kto fachowcem. :ok:
Bądźmy szczerzy ---> to forum jest o tematyce ogólnej. I jeśli ktoś pyta o samochód i możliwości instalacji LPG to ktoś inny udziela odp. Jak napisałem fachowców tutaj od LPG raczej nie ma. Jeśli autor wątku myśli nad focusem 2.0 z LPG a to niech uda się na lpg-forum znajdzie sobie polecany zakład w okolicy i dogada sprawę.
EOT.
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Cze 2015, 20:22

O Focusa mi chodziło. Radzę zobaczyć jak wygląda silnik 5 lat po założeniu instalki. Są wyjątki ale w większości kończy się kapitalką.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Cze 2015, 20:33

Kapitałka? Dla mnie dziwna sprawa. Rozumiem jakby to była głowica. Ale cały silnik? Blok jest żeliwny, dół jak dól LPG raczej nie powoduje zużycia panewek i wału.
No chyba, że głowica tak mocno dostaje po du... że urywa się któryś zawór albo całe gniazdo pęka/wypada? Albo półki na tłokach pękają? Dalej to wiadomo. :(
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Cze 2015, 21:13

Zazwyczaj robi się od razu cały silnik żeby był spokój bo te auta już mało najechane też nie mają :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Cze 2015, 07:27

Panowie dziękuję za zainteresowanie tematem.
Interesuje mnie jednak zestaw (samochód + lpg) który będzie stwarzał jak najmniej problemów tzn będzie jak najmniej awaryjny.
Czy wszystkie wymienione przeze mnie samochody reprezentują podobny poziom?
Które modele odrzucić?
Czy możecie polecić coś lepszego?

Wybór ograniczyłem do 3 modeli:
Lancer 2.0
Mazda 626 2.0
Primera P11 2.0.
Jeśli ktoś mógłby podać jakieś za i przeciw, będę wdzięczny.
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lis 2015, 15:27

Dzień dobry

Auta wciąż nie zakupiłem, zakup planowany za jakieś 2-3 miesiące.
Niestety zmniejszył się budżet - do 10 tyś, więc planuje zakupić coś do 8 tyś już gazem, reszta na podstawowe wymiany, rejestrację...

Przypomnę podstawowe wymagania:
- segment C lub D,
- benzyna z LPG,
- 5 drzwi,
- klimatyzacja,
- odrobina dynamiki,
- sensownie niskie koszty utrzymania,
- nie lubię niemieckich aut, w ostateczności BMW

Spędziłem już trochę czasu na forum, rozeznałem się również na OLX i w tej cenie warte uwagi wydają mi się modele:
- Honda Accord VI 1,8,
- Nissan Primera P11 2,0,
- Mazda 626 G 2,0,
- Mazda 323 F 1,6 lub ?,
- Renault Laguna I najlepiej po liftingu 1,8 lub 2,0 (miałem wersję 2,2D z 96r bardzo dobrze wspominam, niestety mocno gniła),
- Citroen Xsara nie wiem jaki motor,
- Peugeot 406 2,0,
- Mitsubishi Galant VIII 2,0 lub 2,5 (jednak koszty utrzymania chyba znacznie wyższe),
- Toyota Avensis I niestety 2,0 ciężko znaleźć,
- Daewoo Leganza 2,0.

Co myślicie o tych modelach?
Jaki jeszcze warto wziąć pod uwagę, z których zrezygnować?
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lis 2015, 16:35

Osoby, które wypowiadały się nt. Galanta - jeśli szukać pod gaz, to 2.5 V6. O wiele lepszy silniczek, w dodatku mniej awaryjny i świetnie współpracuje z gazem. Ktoś mówił, że wysokie koszty - ja powiem tak: Zadbany galant jest bezawaryjnym autkiem, ale jak coś się psuje nie ma co oszczędzać na częściach. Zainwestujesz, to się zwróci w postaci bezawaryjności ;) Gdyby autor był zainteresowany galantem, to proszę pisać na PW - chętnie udzielę informacji na temat tego auta.
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004