Benzyna do ok. 15-18 tys.

19 Sty 2019, 12:43

Witam, szukam pomocy w wyborze samochodu do około 15-18 tys. Ma aktualnie Passata b5 1.9 tdi. Samochód już trochę stary i chciałbym coś nowszego. Nie chcę już diesla gdyż nie robię aktualnie tyle km co kiedyś. Szukam samochodu nie drogiego w naprawie. Wielkościowo coś jak Passat (najlepiej sedan). Narazie mam na oku Skode Octavie II 1.6 mpi. Proszę o pomoc w wyborze. Z góry dziękuję.
aczernecki978
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Sty 2019, 01:03

Octavia II będzie ok, tylko będzie miała mniej miejsca na tylnej kanapie niż w Passacie. Ponadto silnik 1.6 będzie oferował dużo słabszą elastyczność niż diesel, poza tym tanie w utrzymaniu i w miarę proste auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Sty 2019, 02:51

Ja bym pomyślał nad
Skodą Superb I 1,8T lub 2,0 (ewentualnie)
Audi A4 b6 1,8t

Octavia II to konstrukcyjnie nowsze auto ale z 1,6 po przesiadce z 1,9 tdi gdzie był ten "niuton" możesz przeżyć szok żeby to jechało trzeba kręcić nieco.
Ewentualnie 2,0 FSI 150 koni
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2019, 09:38

Ile miales km w tym passacie? 1.6 mpi to bardzo slaby silnik (pod wzgledem dynamiki) i mozesz sie niemilo rozczarowac.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sty 2019, 10:48

W pasku mam 110 km. A jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw w tych silnikach 1,8t 2,0?
aczernecki978
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Sty 2019, 12:10

Skodą Superb I - tutaj występował silnik 1.8T 150KM i 2.0 8V 115KM, pamiętaj że Superb to tylko sedan i oferuje najmniej praktyczny bagażnik
Audi A4 B6 - tutaj był 1.8T 163KM i 2.0 20V 130KM - tutaj było zarówno kombi jak i sedan
Skoda Octavia II - silniki 1.6 MPI, 2.0 FSI 150KM, nadwozie liftback i kombi - obydwa praktyczne

Awaryjność silników najbardziej będzie zależała od tego jaki egzemplarz kupisz i czy poprzedni właściciele o niego dbali.
1.6 MPI jest "najpewniejszy", ale też najmniej oferuje (słabe osiągi i niemałe spalanie). 1.8T jeśli jest zadbany to najlepszy silnik, ale ryzyko, że trafisz na "upalany" egzemplarz jest największe.
2.0 8V to również pewny silnik.
2.0 20V 130KM lubi brać olej, poza tym jest ok.
2.0 FSI 150KM może być problematyczny - nagar, wałki rozrządu. Opinie o tym silniku są różne.

W ramach bonusu ciekawe filmiki, o 1.8T:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


i o 2.0 FSI:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

20 Sty 2019, 15:40

Jaki przebieg jest akceptowalny przy takim silniku ? Czy to mało ważne ?
aczernecki978
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Sty 2019, 16:39

Gość jeździ passatem i chce kupić młodsze auto więc jaki jest sens rzucania superbem czy jakimś a4, które "młodsze" będą o rok czy dwa? Już o rynku a4 w tym kraju nie wspomnę bo trzeba zjeździć pół kraju żeby kupić coś co nadaje się do jazdy.


aczernecki978 napisał(a): Szukam samochodu nie drogiego w naprawie.

Pionek napisał(a):Audi A4 b6 1,8


16 wahaczy (jeśli inna liczba to poprawcie), dwumasowe koło, 20 zaworów i turbosprężarka ze wszystkimi wężykami, podciśnieniami itd, tanioszka.

aczernecki978, jeśli miałbym kupować coś wielkości podobnej do passata w tym budżecie to zacząłbym poszukiwania od vectry c/signum. Auto mechanicznie trwałe i bez większych wpadek. Do wyboru masz sedana, liftback'a, kombi i nieokreślone coś w postaci signum'a. Najlepszym kompromisem koszty/spalanie/osiągi będzie 1.8. Przed liftem 122ps, po lifcie 140. W razie potrzeby lpg założysz bez problemów - do tego celu lepsza będzie wersja 122.
Ew. w przypadku sedanów możesz zerknąć w kierunku hjundaja sonaty i kia magnetis. Fajne, proste, wygodne auta
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Sty 2019, 16:58

Invi napisał(a):16 wahaczy (jeśli inna liczba to poprawcie), dwumasowe koło, 20 zaworów i turbosprężarka ze wszystkimi wężykami, podciśnieniami itd, tanioszka.


Jest 8wahaczy + drążki + łączniki stab + śrubki. I gdyby każdy kupował lemfordery byłoby ok. A tak Heniek wymieni same górne wahacze made in szit bo mit głosi że to one odpowiadają za całe zło, ktoś inny zostawi stare śruby efekt jest taki że następnemu nabywcy coś stuka hmmm ale co... :mrgreen:

Do tego dochodzi jeszcze sporo problemów drobniejszych typu zwalone rozwiązanie rozrządu, zacinające się silniczki nagrzewnic... i pewnie gdyby wszystko było należycie serwisowane to nie byłoby tak strasznie ale niestety jest może nie tak jak w bmw ale drożej niż mit głosi i idą w ruch najtańsze zamienniki albo zamienniki tylko w używkach... w ten sposób koło się zamyka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 17:09

Znalazłem Superb z 2007 roku silnik 2.0 115 km za jakieś 19900 przebieg 145 tyś. Wygląda ładnie ,ale nie wiem czy nie ma tam jakiegoś haczyka .
aczernecki978
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Sty 2019, 17:15

A4 b6 nie jest drogie w serwisowaniu, to nie e90, czy nawet e46, ale ludzie glupio mysla ze bedzie tanie jak passat b5 wiec wkladaja najtansze gowniane zamienniki. Kupisz zawias lema za 2k i spokoj na 100tys km, no ale po co jak mozna znalezc szrot za niecaly tysiac. To samo z rozrzadem, hamulcami, sprzeglem,.swiecami, cewkami itp itd.
Takie polskie januszostwo i potem jest tak ze 80% 1.8t na rynku sa zajechane.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sty 2019, 17:41

duzy90 napisał(a):A4 b6 nie jest drogie w serwisowaniu, to nie e90, czy nawet e46, ale ludzie glupio mysla ze bedzie tanie jak passat b5 wiec wkladaja najtansze gowniane zamienniki. Kupisz zawias lema za 2k i spokoj na 100tys km, no ale po co jak mozna znalezc szrot za niecaly tysiac. To samo z rozrzadem, hamulcami, sprzeglem,.swiecami, cewkami itp itd.
Takie polskie januszostwo i potem jest tak ze 80% 1.8t na rynku sa zajechane.


Tylko jest taki problem że mit mówi o niskich cenach i częściach dostępnych w kiosku. Więc kto Ci zrobi zawias za 2k jak kupi szit za 500zł.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 17:56

Ja robilem jak mialem kiedys b6 :)
No ale malo jest takich ludzi. Wiekszosc woli montowac gwinty za 8 stowek z alledrogo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sty 2019, 18:09

Tu masz kwintesencje serwisu pt" tanio bo niemiecko"
Chodzi o bmw 08r.

Marekus1225 napisał(a):No tak jeśli tarcze będą zbyt cienkie to kupię używane oryginalne w dobrym stanie i je ponownie przetoczę. Nowe oryginał są zbyt drogie
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 18:16

Po prostu PL to biedny kraj, wiekszosc ludzi chcialaby fajna furke zeby sasiad zazdroscil, a nie stac na ich eksploatacje. Jeszcze inni w d... maja bezpieczenstwo swoje i innych, a liczy sie tylko tanio. Oszczedzanie na hamulcach to juz szczyt cebulowej glupoty.
W rankingu niedoinwestowanych aut wg mnie i tak przoduje e60. Fajny wyglad, premium segmentu e, do kupienia za 30k, a 95% ich wlascicieli przesrasta serwis, bo nikomu nie przyjdzie do glowy ze to auto jako nowe kosztowalo 200-300k.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009