Benzyna w oleju

27 Kwi 2013, 20:19

Witam serdecznie .Od jakiegoś czasu w moim citroenie berlingo 1.4 z 98r. zacząłem wyczuwać benzynę w oleju - oczywiście automatycznie podniósł się poziom na bagnecie . Wymieniłem ostatnio olej i już po kilku dniach zauważyłem znaczne podwyższenie poziomu oleju i zapach benzyny. Co może być przyczyną przedostawania się benzyny do oleju.Wspomnę jeszcze ,że wzrosło zużycie paliwa. Z góry dziękuję za porady
tomekzll
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Szczecin

27 Kwi 2013, 20:26

Ojej. Przyczyna pewnie jest nieszczelności komory spalania - po prostu pierścienie skończyły żywot. Nic fajnego... Sprawdź też czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego, jak przybywa oleju to może być też walnięta uszczelka pod głowicą. To pierścienie na 99,9% ale zawsze mogą być walnięte oba, więc lepiej sprawdzić przed ewentualnym remontem silnika bądź innymi operacjami. Zmierz kompresje to sprawa będzie jasna.
Pozdrawiam.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Kwi 2013, 21:32

do sprawdzenia:
- czujnik temp. silnika
- cisnienie paliwa
- świece, przewody
- wtryski
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

27 Kwi 2013, 21:47

andrzej_124 napisał(a):do sprawdzenia:
- czujnik temp. silnika
- cisnienie paliwa
- świece, przewody
- wtryski

Dlaczego? Myślisz że to ma jakieś znaczenie? Co podejrzewasz?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Kwi 2013, 07:05

Dziękuje za wszystkie rady zabieram się do sprawdzania w/g wskazówek. Poinformuję o przyczynach.Pozdrowienia.
tomekzll
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Szczecin

29 Kwi 2013, 07:55

Vermin napisał(a): andrzej_124 napisał(a):do sprawdzenia:
- czujnik temp. silnika
- cisnienie paliwa
- świece, przewody
- wtryski


Dlaczego? Myślisz że to ma jakieś znaczenie? Co podejrzewasz?

ba w 90% przypadków za to odpowiada lejąca obsada wtrysku, rzadziej czujnik temp silnika, którego awaria powoduje jazdę non stop na mega bogatej mieszance (silnik cały czas jeździ na ssaniu) gubią się najczęściej też wolne obroty, za duże ciśnienie paliwa rozszczelnia wiele rzeczy,
świece przewody jak nie działają do efekt j/w
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...