Benzyniak do instalacji gazowej - budżet 15-18 tyś zł

28 Lut 2018, 18:02

Witam Wszystkich forumowiczów. Nie widziałem podobnego tematu w ostatnim czasie więc proszę o opinie i podpowiedzi od zaawansowanych użytkowników i osób znających się na temacie. Interesuję mnie zakup wozidła mieszczącego się w budżecie jak w tytule czyli 15-18 tyś zł maks., którym pokonywać będę przez najbliższe 2-3 lata znaczne przebiegi, szacuję 30-40 tyś i więcej w skali roku. Z początku myślałem o zakupie diesla ale jako laik poczytałem trochę na ten temat i nie czarujmy się w tych cenach zostają co najmniej 10 letnie samochody, z "realnymi" przebiegami rzędu 250 tyś km i więcej, o niepewnej historii, a nawet jeśli jakimś cudem trafi się zadbany egzemplarz od kogoś uczciwego to i tak za chwilę będę pewnie musiał liczyć się z wydawaniem mnóstwa kasy na wstryski, koła dwumasowe, sprężarki i remonty silnika. Wybór padł zatem na mniej wyeksploatowane benzynowce, w którym założę dobrej jakości instalacje. I stąd moje pytanie. Jakie konkretne modele z Waszych doświadczeń jako użytkownicy polecacie, które samochody ( pewnie również 10-12 letnie) w tych pieniądzach nadają się świetnie do gazu i zapewniają przynajmniej w miarę oszczędną i bezproblemową jazdę. Dodam, że:
- interesują mnie samochody klasy kompakt lub średniej, zawsze miałem słabość do bud tj. mazdy 3 i 6, saab, honda accord VII, audi itp. chociaż to rzecz drugorzędna oczywiście
- wszelkie małe silniki typu 1.2, 1.4 odpadają, w trasie są po prostu za słabe, no chyba że te nowe tzw. downsizing ale tu brak $$$:)
- dobrze żeby była to furka, która wg powszechnych opinii naprawdę dobrze współpracuje z gazem bo wiadomo że niewszystkie benzynowce tak mają

Z góry dziękuję za pomoc, nie oczekuję cudów w tych pieniądzach wiadomo, szykuję mi się wyjazd za granicę na kilka lat z częstymi powrotami i długimi trasami stąd chce obniżyć koszty pod każdym względem, nie mam siły i czasu na notoryczne odwiedzanie mechaników (zwłaszcza tam) stąd diesel raczej odpada...Pozdrawiam;)
robertstrout
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 03 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Lut 2018, 18:45

robertstrout napisał(a):Nie widziałem podobnego tematu w ostatnim czasie
nieeee, tylko 5 w tym tygodniu :roll: ale chwali Ci się, że się nie podłączyłeś, bo zrobiłby się bałagan.

Opel Astra/Vectra/Signum
Volvo s40/60/v50/70
Honda Accord
Saab 9-3
Ford Mondeo 2.5 v6
Audi a4/a6
BMW e46/39
Renault Laguna mk2 FL
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lut 2018, 21:38

O.k. sorki za takie wbicie się ale przyznaję, że temat na szybko zakładałem więc dobrze, że nie zrobiłem rabanu;)... Między czasie poświęciłem dzisiaj trochę czasu na obczajanie rynku, jakie ceny itp. moje możliwości i biorąc pod uwagę Twoja podpowiedź skłaniałbym się tak:
Audi 1,6 benzyna - znam ten silnik, klasyka, w trasę trochę za słaby (na mojego dynamicznego i ciężkawego buta:)) ale poświęciłbym się kosztem niezawodności
Astra H budę ma całkiem fajna, nie wiem o jaki silnik chodzi ale doczytam więc pewnie jak wyżej
Saab 9-3 mają przystępną cenę ale zupełnie nie orientuję się, które to jednostki można zagazować z czystym sumieniem pewnie mało kto to robi?? no i chyba większe ryzyko kupna zagranicznego złomu przyjeżdzającego na lawetach...
Honda Accord VII 2.0 super auto i silnik podobno jeszcze lepszy ale nadal mają swoją cenę;)
Mondeo i Lagunę nawet nie brałem pod uwagę, tu jestem zaskoczony, że Fordy i Renówki dobrze współpracują z instalacją LPG (słyszałem kiedyś różne opinie ale pewnie zależy od silnika)
Fajne są Mazdy: "3" - 1,6 i "6 "- 1,8 2,0 ale zupełnie nie wiem jeszcze co z gazem u nich
Inne - nawet nie wiem czego szukać

Dzięki za odp. i gdyby ktoś jeszcze miał coś ciekawego do poradzenia jw. chętnie się zapoznam...

PS. Oh znowu jak co ileś lat przypominam sobie motoryzacyjny rynek... pozdro dla Wszystkich mianiaków "plajstejszynowego" Gran Turismo 1 i 2 z przełomu wieków, wtedy to człowiek (niekoniecznie pod kątem użytkowym) wiedział o wszystkich samochodach wszystko:);)
robertstrout
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 03 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Lut 2018, 21:52

robertstrout napisał(a):Astra H budę ma całkiem fajna, nie wiem o jaki silnik chodzi ale doczytam więc pewnie jak wyżej


Jak chcesz lpg to fajną opcją będzie 1.8

robertstrout napisał(a):Saab 9-3 mają przystępną cenę ale zupełnie nie orientuję się, które to jednostki można zagazować z czystym sumieniem pewnie mało kto to robi?? no i chyba większe ryzyko kupna zagranicznego złomu przyjeżdzającego na lawetach...


Na pewno nie większe ryzyko niż a3 :mrgreen:
Szczerze mówiąc to jest duża szansa na trafienie egzemplarza od jakiegoś pasjonata marki.
Osiągalne w budżecie masz w sumie dwa silniki
1.8/140 - spoko do lpg, ten sam silnik co np. w vectrze c. Swoją drogą 9-3 to technicznie prawie vectra
1.8t/2.0t i 2.0T to ten sam silnik. Dwa pierwsze (150 i 175 km) różnią się tylko programem 2.0T/210 ma większe turbo. Z lpg również bez problemów, silnik też był montowany w vectrze c. Na minus w saab'ie jakośc wykonania wnętrza (po lifcie poprawiono)

Akurat w mondeo 2.5 V6 jest spoko do lpg. Przy mniejszych silnikach trzeba troszkę więcej uwagi poświęcać instalacji, np. regulacji luzów zaworowych.

Mazdy spoko, do gazu niby też ale tutaj jest większy problem - wszechobecna korozja, wyjdzie prędzej czy później.

Dorzucę Ci jeszcze 407 i C5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Mar 2018, 01:49

o.k. jest więc w czym wybierać;)

Co do Saaba to nawet zainteresowałem się tymi autami bo akurat mi się podoba a w tym silniku 2,0t widzę są nawet dwie opcje 150 i 175 KM. O zadbany egzemplarz z w miarę bliskich okolic, już widzę będzie ciężko...

Japończyki to wiadomo że z blacha lecą mocno, no ale to będzie auto na maks kilka, może 3-4 lata

Mazdy różne mają opinie ale na ogół jak dobre komponenty to na plus

C5 - no cóż Citroeny nie mój typ

Coś wybrać trzeba. Dzięki, temat zostawiam otwarty jak coś komuś się przypomni...
robertstrout
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 03 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Mar 2018, 14:22

Invi napisał(a):Na minus w saab'ie jakośc wykonania wnętrza
i kaseta zapłonowa, którą warto zaraz po zakupie profilaktycznie wymienić.

Ciekawostka - w Vectrze C jest inne 2.0t niż w Astrze i Zafirze (bez tej pieruńskiej kasety)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Mar 2018, 11:08

Mazda 6 nie jest idealna do gazu ale te 3 lata bez regulacji zaworow powinna wytrzymac. Auto jest godne polecenia i powinno spelnic oczekiwania aczkolwiek potrafią żłopać olej
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Mar 2018, 11:31

Stoję przed tym samym wyborem. Robię około 30kkm rocznie, 90% to trasy. Trochę się rozglądałem za samochodami raczej do 15k, żeby zostało na zainstalowanie LPG i/lub pierwszy serwis. Zależy mi na dobrym wyposażeniu, wyciszeniu i jako-takim wnętrzu.
Ostatecznie wyszły mi takie typy:

-Mondeo MK3 2.0 145KM, lub 2.5 170KM
-Mazda 6 I (nie wiem jaki silnik jest tu polecany)
-Opel Vectra C 1.8 140KM

Wszystkie trzy auta w tej kwocie można znaleźć fajnie wyposażone.
Najbardziej jednak serce mi skradła Mazda 6, podejrzewam jednak że najlepiej będzie znaleźć jakiś egzemplarz na forum Mazdy6 od kogoś, kto dbał o blachę.
Mondeo/Vectra to już nudniejsze auta, same wnętrza tez już nie mają takiego polotu, ale czasem rozsądek musi wziąć górę nad emocjami w takiej kwocie :D

Honda Accord choć fajnie wygląda - nie łapie się w tych pieniądzach.
Cała grupa VAG w tych pieniądzach nie ma fajnych silników benzynowych, no bo darujmy sobie mega stary 1.6 MPI, który faktycznie te 102 konie - średnio.

Dalej będę obserwował temat i starał się pomóc, bo mam wrażenie że szukamy identycznego auta:)
zdystansowany
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Octavia
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Mar 2018, 17:05

No cześć kolego. Oj biedny ten co ma ograniczone i niskie środki budżetowe bo nie jest łatwo znaleźć coś konkretnego;)....

Szukam już szybko i konkretnie, w moim przypadku wygląda to tak:

Silniki 1,6 m.in. wspomniany MPI odpadają, wiem że będzie brakować koników na trasie i będę się męczył...

Saab 9-3 strasznie mi przypadł do gustu, byłem oglądać i przejechać się jednym wczoraj ale tak jak pisałem większość nawet 10-12 letnich wózków to samochody użytkowane przez podobne osoby do mnie czyli... jeździły szybko i dużo, są mocno wysłużone, naprawdę ciężko coś w tych cenach kupić a handlarze kręcą jak mogą i to rosyjska ruletka...

Co do Astry i Vectry to dowiedziałem się że 1.8 są różne wersje i najlepiej pod zagazowanie nadaje się ta 125 konna, też je szukam

Mazda 6, silnik 2,0 bo jest dynamiczny ale z kupnem tak samo jak z Saabem no i rzeczywiście ta cholerna rdza...

MOndeo i Volvo jeszcze by wchodziło w grę ostatecznie gdyby akurat się trafił

Pozostałe z różnych względów nie wchodzą właściwie w grę ($$, nie podoba się w ogóle itp)

Dam znać co kupiłem jakoś niedługo myślę
robertstrout
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 03 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Mar 2018, 14:25

Mazdy 6 aż tak zajechane?
Miałem wrażenie że ominął je cykl kupowania i katowania przez nastolatków.
Co do rdzy - podobno po faceliftingu w 2005 roku jest dużo lepiej z rudą, co nie zmienia tego że co jakiś czas trzeba blache zabezpieczyć.

Jakoś wszystko przemawia za tą Mazdą i jak wspomniałem - mój numer jeden, chyba ponad nawet Mondeo lub Vectrę, która jest jeszcze droższa.

Myślę że ten 2.0 będzie optymalny i jego będę szukał. Dodatkowo świetnie bo widzę że są super wyposażone + środek nie wygląda jak z epoki kamienia łupanego jak w Volviaku, starszsych Saabach. Nie jest tez toporna jak w Vectrze.
Nawiązując do Mondeo - ciekawe kto wymyślił ten analogowy zegar na środku deski:D
zdystansowany
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Octavia
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2018, 16:40

Co do Mazd to nie mówię, że są zajechane przez nastolatków, po prostu jest ich stosunkowo mało w tym 2.0 i ciężko dostać w tych rocznikach coś wiarygodnego, również dlatego, że do 2008r. bodajże Mazda nie miała oficjalnej dystrybucji w PL. Oznacza to że 95% aut na rynku początku produkcji jest sprowadzanych w na ogół beznadziejnym stanie, porównać wystarczy ceny aut (wszystkich zresztą, z Saabami czy innymi jest tak samo) na niemieckim mobile.de i naszym allegro;) - dziwnym trafem tam nieuszkodzone są droższe niż 99% w PL

Rzeczywiście ten środek w Mondeo z tym zegarem dziwaczny tak jakby jakieś nieudane retro bolidów z lat 70,80:)

A teraz temat z ostatniej chwili jak to często bywa:

Mam możliwość zakupienia Citroena C4 1,6 120KM już w gazie w dobrych pieniądzach, rocznik 2006, temat z polecenia. Wozidło w jednej rodzinie od początku 2 wł., gaz od 2012 chyba BRC, przebieg 180 tyś (użytkowany głównie w mieście i okolicach), prezentuję się nawet spoko, sprzedaż związana z zakupem dużego samochodu (już jest) i tym bardziej że wiem, że kolega na minę by mnie wpuścił...

Nie brałem takiego nawet pod uwagę ale z braku czasu nad zastanawianiem się i kupowaniem samochodu przez następny miesiąc mam nad czym myśleć przez weekend...
robertstrout
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 03 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005