REKLAMA
Witam Wszystkich forumowiczów. Nie widziałem podobnego tematu w ostatnim czasie więc proszę o opinie i podpowiedzi od zaawansowanych użytkowników i osób znających się na temacie. Interesuję mnie zakup wozidła mieszczącego się w budżecie jak w tytule czyli 15-18 tyś zł maks., którym pokonywać będę przez najbliższe 2-3 lata znaczne przebiegi, szacuję 30-40 tyś i więcej w skali roku. Z początku myślałem o zakupie diesla ale jako laik poczytałem trochę na ten temat i nie czarujmy się w tych cenach zostają co najmniej 10 letnie samochody, z "realnymi" przebiegami rzędu 250 tyś km i więcej, o niepewnej historii, a nawet jeśli jakimś cudem trafi się zadbany egzemplarz od kogoś uczciwego to i tak za chwilę będę pewnie musiał liczyć się z wydawaniem mnóstwa kasy na wstryski, koła dwumasowe, sprężarki i remonty silnika. Wybór padł zatem na mniej wyeksploatowane benzynowce, w którym założę dobrej jakości instalacje. I stąd moje pytanie. Jakie konkretne modele z Waszych doświadczeń jako użytkownicy polecacie, które samochody ( pewnie również 10-12 letnie) w tych pieniądzach nadają się świetnie do gazu i zapewniają przynajmniej w miarę oszczędną i bezproblemową jazdę. Dodam, że:
- interesują mnie samochody klasy kompakt lub średniej, zawsze miałem słabość do bud tj. mazdy 3 i 6, saab, honda accord VII, audi itp. chociaż to rzecz drugorzędna oczywiście
- wszelkie małe silniki typu 1.2, 1.4 odpadają, w trasie są po prostu za słabe, no chyba że te nowe tzw. downsizing ale tu brak $$$:)
- dobrze żeby była to furka, która wg powszechnych opinii naprawdę dobrze współpracuje z gazem bo wiadomo że niewszystkie benzynowce tak mają
Z góry dziękuję za pomoc, nie oczekuję cudów w tych pieniądzach wiadomo, szykuję mi się wyjazd za granicę na kilka lat z częstymi powrotami i długimi trasami stąd chce obniżyć koszty pod każdym względem, nie mam siły i czasu na notoryczne odwiedzanie mechaników (zwłaszcza tam) stąd diesel raczej odpada...Pozdrawiam;)