Benzynka do 40 tyś

09 Mar 2015, 16:30

Witajcie!
Planuję na wiosnę zakup auta. Mój budżet to ok 40 tyś zł, wiadomo za dobry egzemplarz jestem gotowy dopłacić te 5 tyś. Na początku miałem dylemat jakie paliwo, do tej pory raczej śmigałem tylko dużymi dieslami e60 3.0 audi a6 też 3.0, i jeździ się fajnie ale ja bym pokonywał rocznie ok 20 tyś km, nie pokonywał bym wielkich tras ( 2 razy w roku podróż po 1000 km to wszystko), reszta to raczej dojazd do miasta, miasto, poruszanie po wiejskich drogach, dlatego wybór padł na benzynę, tym bardziej, że jestem młody, a miałem ostatnio okazję pojeździć kolegi e90 z 2.0 i ten dźwięk wkręcania się w obroty niesamowity :P
Przejdę do rzeczy. Nie mam jakiś konkretnych preferencji. Może to być za równo sedan pokroju BMW e90, jak i kompakt np. Honda Civic. Wolałbym raczej wolnego ssaka, pojemność rzędu 1.8-2.0. Jeżeli chodzi o koszt utrzymania, wiadomo jak najmniejszy, ale nie jest to jednak kluczowy element przy wyborze. Fajnie jakby samochód miał sportowe zacięcie, jak będę miał 40-50 lat nikomu oczywiście nie ubliżając wtedy wybiorę wygodnego Mercedesa :) Moi faworyci jak na razie to Honda Civic 1.8, w tym przedziale cenowym można kupić super zadbany egzemplarz z rocznika nawet 2009, BMW e90 z 2-litrowym motorem tu głównym atutem tył napęd, Toyota Avensis z 2.0 152 km. Nie wykluczam w przyszłości zagazowania. Zapraszam do dyskusji, dzielenia się opiniami jak i innymi propozycjami ;)
macko99
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

09 Mar 2015, 16:50

Można rzucić okiem na:
Laguna III 2.0 benzynka - polecana na forum z dobrymi opiniami w internecie
Ford Mondeo/Focus 2.0 benzynka j/w
Citroen C5 2.0 benzynka j/w
Opel Astra 1.4T lub Bravo 1.4T-jet.
Ciut tańsza Vectra C 1.8 do gazu idealna
Mazda 6
Hyundai I30 1.6 benzynka
Hyundai I40 [link do oferty na Allegro wygasł] np
Ale w tym budżecie będzie ciężko coś znaleźć

Honda Civic "UFO" VIII b.fajny wybór
Jak się podoba Civic to może Accord 2.0 :ok:

A i w większości nowych autach mogą być problemy z LPG.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

09 Mar 2015, 17:16

Z LPG to wiem, że problem. Mój ojciec miał Hondę CRV zagazowaną i po 120 tyś wymiana głowicy, ale ogólnie na gazie śmigała ładnie, ja osobiście nie czułem różnicy czy jechałem na gazie czy na benzynie. W sumie to jestem ostro napalony na Civic, tylko znajomy mechanik (fan BMW) mi ją odradza ze względu na słabą dostępność części zamiennych, sam każe mi kupować e90.
macko99
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

09 Mar 2015, 19:03

zawsze można zainstalować LPG w fazie ciekłej i po problemie z głowicami w japońcach :yes: druga strona medalu, że taka instalka kosztuje 4000zł

a co powiesz na Lexusa IS250? ale tutaj nie założysz LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Mar 2015, 11:14

Lexus chyba za wysoka półka jak dla mnie. Po za tym pewnie wymiana części eksploatacyjnych to nie mały wydatek.
Co możecie więcej powiedzieć na temat hondy civic? Jedni piszą że okey, inni narzekają na wyciszenie i skrzypiące plastiki. Po za tym czytałem, że generalnie autko dość trwałe, nawet pomimo tego, że zawieszenie twarde, to długo wytrzymuje na naszych drogach. Teraz tak, jutro jadę obejrzeć jeden egzemplarz, jak myślicie, czy przebieg rzędu 100 tyś dla 5 letniej benzyny jest realny? Mam nadzieję, że autko mnie zachwyci bo jak nie to znowu miesiąc poszukiwań innego modelu :D
macko99
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

10 Mar 2015, 11:37

Z wyciszeniem i skrzypieniem plastików w Hondzie faktycznie jest problem - auto jest głośne i szczególnie, gdy jest niedogrzane wydaje z siebie przeróżne dźwięki (przedlifty nazywane są przez użytkowników "autami tysiąca dźwięków"). Testowałem bardzo wiele aut - i te z najniższej półki i te z nieco wyższej, ale chyba tylko w Saabie 9-3 skrzypienie było na podobnym poziomie. Na pewno nie jest to komfortowy wózek (nawet w Ibizie, którą miałem przed Hondą były wygodniejsze fotele :D), ale w poliftach (w którego powinieneś celować) spasowanie plastików odrobinę poprawiono.
Generalnie trwałość jest bardzo chwalona przez użytkowników - z silnikiem/skrzynią biegów w tych autach nic się nie dzieje, ale inne podzespoły to w zasadzie ten sam poziom co w przypadku innych marek. W zawieszeniu padają łożyska amortyzatorów, szczególnie, gdy jeździsz po kiepskich drogach.
100 tys. km dla 5 - letniej, krajowej benzyny jest jak najbardziej możliwy. Wrzuć link do ogłoszenia :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda6, debiut kolejnej wersji tego modelu
    Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz ...