Benzynka z lpg 30-33k

03 Mar 2021, 09:25

Hej, Szukam samochodu wymagania :
Bezawaryjny, ekonomiczny i komfortowy (mam 190cm wzrostu).
Samochodem będę generalnie jeździł sam czasami z drugą osobą, więc nie musi być super duży, ale generalnie może być większy.
Miesięczny przebieg 1500-1600km. Trasa 60-70% reszta miasto.
Co w tym przedziale cenowym 30-33 tysięcy można dobrego kupić? Prędkości na trasie 120-140km/h
Najlepiej z niskim przebiegiem do 30-40 tyś km.
Moją uwagę przykuła toyota aygo II
Czy przy takich małych spalaniach benzyny warto zastanowić się nad lpg ?
Krzysiek546
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Mar 2021, 10:25

Serio chcesz kupić najmniejszy segment od Toyoty przy prawie 2m wzrostu i 70% trasy?
Owszem no kupisz auto młode i ten przebieg też się będzie zgadzał, natomiast komfort będzie umowny, chyba że psychiczny że świeże auto to tak zaraz nic nie będzie do roboty.
Raczej szukałbym jakiegoś kompaktu minimum..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2021, 10:55

Nie miałem okazji w nim jeszcze siedzieć, więc do końca nie wiem czy było by okej. Co będzie złego w tym aucie ? Jeżeli będzie mi wygodnie w nim siedzieć to nie widzę problemu. Z kompaktów co jest warte uwagi w tej cenie ? Zgaduje że z tak niskim przebiegiem nie kupie kompaktu.
Krzysiek546
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Mar 2021, 11:50

Te auta takie jak Aygo czy Kia Picanto czy Fiat 500 czy też VW up! to maluszki z najniższego segmentu. Żebyś miał wygodę musiałbyś prowadzić z tylnej kanapy, do tego wygłuszenie, osiągi przy silnikach litrowych raczej nie będą zadowalające.
To są małe autka dla jakieś pani 160 cm na dojazdy na zakupy 4 km a nie trasy dla kogoś kto ma takie wymiary.

No ale jak zależy Ci na przebiegu głównie to tak, ale to wynika z tego że nikt nie kupuje takich aut żeby sporo jeździć, tylko po prostu jako taki klasyczny środek transportu gdzieś podjechać itd. Zakupy, działka, do lekarza itd

Szczerze? za tę kasę to bym wolał chyba Golfa VI 1,6 mpi nawet i do tego lpg
może przebieg nieco wyższy ale komfort nieporównywalny, wygłuszenie również. Osiągi może nie będą oszałamiające ale 1,6 a 1,0 r3 to jednak różnica...

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2021, 12:17

Tylko golfik w tej cenie to będzie miał już nalatene ze 200 tys
Krzysiek546
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Mar 2021, 12:24

No to prawda auta segmentu A czyli Aygo, Citigo, Up itp sobie odpuść.
Ja jestem podobnego wzrostu i jazda Pandą (też segment A) jako autem zastępczym była przykrą koniecznością nawet na dystanse rzędu 5 km...
Niewygodnie strasznie, kolana całe poobijane i za każdym razem musiałem się składać do tego auta, bo normalnie wsiąść się nie dało.
Nie wyobrażam sobie tym jechać na jakąś dłuższą trasę.... to już bym wolał jakąś komunikacją :)
Aha no i takim autem życzę powodzenia przy wyprzedzaniu i samym rozpędzaniu się do tych prędkości autostradowych :ok:
Jak chcesz niski przebieg, to możesz też poszukać w segmencie B (punto, corsa, fiesta, yaris), też te auta nie są zbyt duże, ale na pewno będą wygodniejsze od tego.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...

03 Mar 2021, 12:31

Krzysiek546 napisał(a):120-140km/h


140 kmh aygo? Słuchawki BHP już zamowiles?

Auta pokroju aygo są stworzone do jazdy po mieście. Są małe, zwrotne, lekkie, mają cieniutkie kółka. Nie są tanie z powodu wielkości a szeregu kompromisów na poziomie projektowania, wykończenia i wyposażenia. Nie licz też na niskie spalanie bo te 140 jest już niezłym piłowaniem przy tak małych silnikach i miejskich przelożeniach
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Mar 2021, 18:06

Czyli generalnie lepiej celować w segment B? Jeździłem fordem ka+ i nie było tragedii, może powietrze było słychać przy tych 140 lub więcej ale generalnie dramatu nie było. Nie wiem jak jest z tą aygo II. To jaki samochód pod gaz z segmentu B w tej kwocie ?
Krzysiek546
Nowicjusz
 
Posty: 8

04 Mar 2021, 07:29

Jak już jesteś przy toyocie to lepszym pomysłem będzie Yaris III. Nie spinaj się aż tak przebiegiem auta, czasem lepsze jest zadbane 300 tys km niż męczone w mieście po wielu słabych kierowcach (np w firmie) 100 tys. Najlepszym pomysłem będzie szukanie czegoś z segmentu C, auris, focus, może być taki golf jak wyżej itp
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 311
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2021, 08:50

Krzysiek546 napisał(a):Jeździłem fordem ka+ i nie było tragedii, może powietrze było słychać przy tych 140 lub więcej ale generalnie dramatu nie było. Nie wiem jak jest z tą aygo II.


Ka+ to w sumie segment b. Możesz się więc zastanowić czy rzeczywiście chcesz wydać 30k na auto, w którym jak to sam określasz "nie ma dramatu"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Mar 2021, 11:08

Krzysiek546 napisał(a):Czyli generalnie lepiej celować w segment B? Jeździłem fordem ka+ i nie było tragedii, może powietrze było słychać przy tych 140 lub więcej ale generalnie dramatu nie było. Nie wiem jak jest z tą aygo II. To jaki samochód pod gaz z segmentu B w tej kwocie ?

Jak jeździsz 70% trasy to najlepiej celować w segment C: auto będzie trochę większe wygłuszenie lepsze i szersza gama silników.
Jeżeli bardzo ci zależy na niskim przebiegu i młodym roczniku to segment B od biedy też może być. Swego czasu jeździłem puntem II głównie w trasach i w sumie jedyne co mi w tym aucie przeszkadzało to zajebisty brak mocy i w konsekwencji duże trudności w wyprzedzaniu. W porównaniu do takiego golfiacza różnicy w komforcie dużej nie było.
Choć na dzień dzisiejszy segment C to najmniejszy jaki bym kupił.
Jak chcesz B, to pooglądaj sobie takie Punto, Yarisa, Fieste. Przejedź się każdym z nich i najlepiej dla porównania przejedź się czymś większym.
Czasami w aucie zaczyna coś przeszkadzać dopiero po dłuższym czasie :wink:
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014