23 Lip 2017, 19:39
Hej! Mam kilka pytań odnośnie kilku usterek pod maską Berlingo I po lifcie z 2005 roku z silnikiem DW8b. Po przejęciu auta od poprzedniego właściciela zdiagnozowałem:
-smarkanie olejem z węża prowadzącego od odmy do kolektora, od strony odmy. Jak na razie założyłem objemkę i nie smarka tylko słyszałem, że odma odprowadza jedynie gazy z komory wału korbowego i pojawienie się oleju oznacza nieszczelności na tłokach, czy to prawda?
-niedziałający wentylator, poprzedni właściciel podłączył na krótko klawiszem akumulator z wentylatorem i sam wentylator działa tylko chciałbym go naprawić. Bezpieczniki sprawdzone łącznie z tymi MAXI na 50A i są okej, odłączyłem podczas pracy silnika wtyczkę od czujnika obok filtra i jedynym efektem było wyskoczenie wskazania temp. na maksa, a wentylator nadal się nie załączył. Słyszałem o jeszcze jednym czujniku w samej chłodnicy, przekaźnikach (zaglądałem i wyglądają na zdrowe) oraz opornicy (spiralki przy chodnicy) i nie wiem za co się zabrać i jak zdiagnozować.
-podczas wymiany filtra powietrza zajrzałem do EGR i od strony dolotu jest obrośnięty 2-3 mm warstwą suchego nagaru, sadzy dającej się zeskrobać - zostawić to tak, czy zabrać się za czyszczenie. Dodatkowo rozumiem, że wszelkie połączenia wężyków od EGR muszą być szczelne aby ten działał poprawnie?
-spalanie, proszę o wyjaśnienie co ile litrów jest podziałka na wskaźniku poziomu paliwa? zbiornik 60 litrowy, czyli między jedną a drugą białą kreską jest 7,5L? Jeśli tak to na niedogrzanym silniku ~70 st. odnotowałem spalanie na odcinku trasy 40km na 12 litrów/100km. To przecież niemożliwe, a jeśli tak to jaka może myć przyczyna?