Vectra B 2.0 136KM X20XE - metaliczne stuki w silniku

24 Lip 2017, 16:56

Cześć

Posiadam vectre B 2.0 136KM silnik X20XE PB+LPG

Problem jest taki że jeździłem pół dnia po mieście i pod koniec dnia odpaliłem auto i zaczęło stukać w silniku, przejechałem 500 metrów i tak je zostawiłem.

Filmy:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Do dziś zrobione:
- Sprawdzone ciśnienie na cylindrach (16 - 16 - 16.5 - 17)
- Sprawdzone panewki pod pokrywą zaworów
- Sprawdzone panewki na wale korbowym
- Sprawdzony rozrząd (ustawienie itp.)
- Sprawdzone tłoki (czy się nie zablokowały)
- Sprawdzone popychacze

Macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu?
Mechanik chce teraz rozbierać głowice, ale nie wiem czy akurat tam leży problem....

Dzięki!
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Lip 2017, 20:04

Pęknięty wał korbowy. Robiłem coś podobnego w zafirze A. Odpalał ale tłukł się niemiłosiernie. Wał pękł na drugiej korbie ale jeszcze zabierał resztę i chodził. Tak wiem odważna diagnoza , ale z tego co sprawdziłeś nic innego nie przychodzi mi do głowy. Chyba że jeszcze coś z klinem na kole rozrządu tym na wale , poluzowana śruba koła pasowego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2017, 20:47

Moze być że Obrocona panewka. Kiedyś miałem tak w omedze jeździła jeszcze z tydzień czasu aż korba wyskoczyła bokiem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lip 2017, 21:38

Pęknięcia nie było czuć przy obrocie, a panewki były demontowane i wszystkie OK
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Lip 2017, 21:18

Problem rozwiązany
Odkręciła się wewnętrzna osłona (śruba torx) rozrządu i koło walka rozrządu biło o nią odważnikiem.
Także...

Dzięki za porady
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Pierwszy śnieg - kilka dobrych rad dla kierowców
    Jak pierwsze opady śniegu wpływają na sytuację na drodze? Większość kierowców jeździ wolniej. Dzięki temu na drogach jest mniej ofiar śmiertelnych, natomiast odnotowuje się więcej stłuczek. Przypominamy, jak jeździć ...