Bezpieczeństwo i sposób jazdy w zimie

07 Paź 2019, 16:20

Witam wszystkich. Jako że zbliża się pierwsza zima od kiedy jestem kierowcą prosiłbym bardziej doświadczonych kierowców o porady i sugestie. Kupiłem oczywiście zimowe opony, planuje też kupić taki zestaw:

[link do oferty na Allegro wygasł]

Ponadto oczywiście zimowy płyn do spryskiwaczy. Czy coś byście do tego dodali albo zmienili?

I też teraz ważniejsze jak dla mnie sprawy, czyli sama technika jazdy w zimie.

1)Zjeżdżanie z dużych górek. Najodpowiedniejszym sposobem będzie hamowanie silnikiem i powolna jazda w dół, mam racje? I jak zadziałają hamulce gdybym chciał ich użyć jadąc z góry kiedy pod spodem będzie lód albo warstwa śniegu? Czy koła od razu się zablokują czy hamulce będą działały normalnie? Dodam że auto mam bez systemu abs.
2)Wyjeżdżanie pod spore góry. Wiem że jeśli trochę się rozpędzę to wyjadę pod te góry co mam ale mam inne pytanie. Co gdy jadąc pod górę wąską drogą spotkam z naprzeciwka samochód? Zazwyczaj w mojej okolicy kierowcy czekają albo u szczytu albo na dole aż droga będzie wolna ale różnie bywa. W normalnych warunkach zawsze redukuje na dwójkę i spokojnie się z drugim autem wymijam i jadę dalej , czy w zimie mam robić identycznie czy jakoś inaczej?
3)Przeczytałem tez na internecie, że sposobem który może ułatwić życie w wielu sytuacjach w zimie jest koci żwirek który można zawsze podsypać pod koła i ułatwić wyjazd, czy jest to prawdą czy zwykłą głupotą?
4)Wiem że podczas mrozu nie powinno zaciągać się hamulca ręcznego,a co mam zrobić w sytuacji w której z przyzwyczajenia zaciągnę i hamulec zamarznie? Spotkałem się też z opinią że jeśli używamy często hamulca ręcznego to on nie zamarznie w przeciwieństwie do samochodów w których hamulec jest używany sporadycznie, jest coś w tym z prawdy?

Narazie tyle przychodzi mi do głowy, jeśli sobie przypomnę będę dopisywał i prosiłbym o pomoc, sugestie porady , z góry dziękuje :)
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1007
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Paź 2019, 18:54

1) Jak będzie lód, albo ubity śnieg, koła zablokują się od razu. Jeszcze przed zjazdem sprawdź przyczepność - zahamuj testowo. W dół jedź bardzo wolno.
2) Zjeżdżający powinien ustąpić podjeżdżającemu. Zjeżdżający zawsze ruszy po zatrzymaniu się, podjeżdżający niekoniecznie. Jak ktoś Ci nie ustąpi, to się zatrzymasz, potem nie ruszysz i będziesz powoli cofał na dół, żeby ruszyć na płaskim. Ten z naprzeciwka się nauczy, że się ustępuje... lub się nie nauczy.
3) Podobno wożenie worka z piaskiem też pomaga. Nie sprawdzałem.
4) W skrzyni ręcznej możesz sobie ewentualnie odpuścić ręczny. Za to skręć kierownicę, żeby wóz się stoczył do rowu, gdyby... nie wiem co... bieg sam wyskoczył?
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...
    Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.