Biało szary śmierdzący dym

13 Sie 2018, 22:01

Witam. Problem polega na tym że po odpaleniu silnika na zimnym przy temperaturze około 20 stopni na dworze samochód puszcza Biała szarą chmurę która dosyć specyficznie śmierdzi. Plyn chłodniczy do tego czasu był na górnej kresce A jak dziś zajrzałem to bylo go że 2 3 cm za dużo . Uszczelka pod głowicą robiona była 25 tysięcy kilometrów temu. Dodam że dym jest nawet po rozgrzaniu silnika tylko przy nagłym wciśnięciu gazu chociażby do 1.5k obrotów. Samochód ogólnie od jakiegoś czasu gdy jest rozgrzany przy rozruchu następuje mocne uderzenie ale to chyba poduszka więc to raczej nie może mieć z tym nic wspólnego. W zbiorniku wyrownaczwym nie ma oleju ani na jego korku A na korku od oleju jest tylko i wyłącznie czysty olej. Poziom oleju również jest w odpowiednim stanie. Jeśli to ma jakieś powiązanie to dodam że gdzieś pod maską od jakiegoś czasu coś dzwoni ale na wysokich obrotach tego już nie słychać A na 1 i 2 biegu między 1.5 a 2.5 tyś obrotów coś gwiżdże dosyć głośno (pewnie turbina). Czy jesteście w stanie mi powiedzieć co by to mogło być?
cluber020
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Sie 2018, 22:33

No przydałoby się żebyś napisał o jakie auto chodzi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2018, 22:42

A no racja zapomniałem. Chodzi o audi a3 8p 1.9 tdi 105km 2004
cluber020
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Sie 2018, 21:21

cluber020 napisał(a):Plyn chłodniczy do tego czasu był na górnej kresce A jak dziś zajrzałem to bylo go że 2 3 cm za dużo
Sprawdzasz zawsze na zimnym silniku?

Z tego co piszesz można by było wywnioskować że płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania i stąd przez chwile po odpaleniu taki dym, ale płynu chłodniczego nie ubywa hm…

Zapala na zimnym bez problemu?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Sie 2018, 23:07

Odpala bez problemu
cluber020
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Wrz 2018, 23:09

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale uszczelniacze na zaworach były robione przy okazji zdjęcia głowicy?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami
    Jak trafić klipem reklamowym do inteligentnych odbiorców? Zbudować przekaz na pozytywnych uczuciach, wprawić w wibracje poczucie humoru i szybko zakończyć niespodzianką. Taki właśnie jest nowy, 30-sekundowy film reklamujący ...