Biały dym oraz wsteczny wybija

28 Paź 2016, 13:23

Witam,
samochod: 406 coupe 2.0 Benzyna 136km, manual
Przebieg 210tyś
Samochodem poruszam sie w trasie jak i po mieście - różnie.

1. Pierwsza sprawa to że samochód zostawia za sobą dość duzą chumrę dymu, przypominającą pare wodną. Byłem u mechanika i powiedział że po prostu zbiera się woda która potem paruje i jeśli bardzo mi to przeszkadza to może zrobić jakąś tam dziurke i tam woda będzie uciekać. Kiedyś pamiętam tego nie było więc jakaś przyczyna musi być.

Generalnie mam do wymiany chłodnice ponieważ na dole chłodnicy widać takie kolorki to chyba oznaki wycieku, może to ma wpływ na powyższy problem?

2. Druga sprawa to taka że w samochodzie miałem problem z siatką od silnika - mechanik twierdził że ciągle się odczepiała, dzięki temu miałem bardzo nieprzyjemny dźwięk podczas gazowania, więc zamontował nową, trwalszą siatkę i wyciał katalizator ponieważ mówił że to też był jego problem.
Po wycięciu katalizatora dźwięk był troche "normalniejszy" i problem z siatką ustał ale to jednak nie jest oryginalny dźwiek 406 Coupe bo jednak wiek jak chodził na początku...
Katalizator znowu wstawiłem (zamiennik) ale dźwięk jak i biały dym nie zniknął.

3. Trzecia sprawa to wybijający się wsteczny tzn. czasem nie chce załapać jak wbijam. Jeśli np. wbije jedynke czy dwojke i potem wsteczny to od razu załapie bieg i nie wybija.

Z góry dzięki za pomoc.
koksu69
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2016, 23:04

Ad.1 Czy ubywa ci płynu w układzie chłodzenia? Jak dodajesz gazu to kapie woda z rury wydechowej?

Ad.2
koksu69 napisał(a):miałem problem z siatką od silnika - mechanik twierdził że ciągle się odczepiała, dzięki temu miałem bardzo nieprzyjemny dźwięk podczas gazowania
Siatką? Chodzi ci o łącznik elastyczny w układzie wydechowym? On jak jest przetarty albo pęknięty to się wymienia cały taki element.

Ad.3
koksu69 napisał(a):Trzecia sprawa to wybijający się wsteczny tzn. czasem nie chce załapać jak wbijam. Jeśli np. wbije jedynke czy dwojke i potem wsteczny to od razu załapie bieg i nie wybija
Wsteczny zapewne wybija jak nie jest poprawnie zapięty i wciśnięty do końca na swoje miejsce. Te skrzynie czasem mają problemy z wrzucaniem tego biegu i rozwiązaniem gdy nie chce wejść jest wrzucenie na luz, puszczenie sprzęgła, po czym trzeba wykonać ponowną próbę wrzucenia wstecznego. Wsteczny powinien wejść dość głęboko.
Pomóc może wymiana oleju w skrzyni i warto sprawdzić linki cięgien od biegów które idą do skrzyni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...