Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 22:10

Cześć
Mam delikatny problem.
Auto ma niecałe dwa lata i zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu przy 120-80km/h, przy przebiegu 20tys.
Przetoczyłem tarcze i po trasie autostradowej 1500km (dwa dni) bicie wraca, nasila się jak wcześniej.

Przed montażem tarcz oczyściłem wszystkie powierzchnie na lustro i niczym nie smarowałem pola styku.
Zaciski są jak nówki (budowa zacisku 4 tłok brembo, jak w Volvo), o nic nie ocierają i tloczki palcami można wciskać.
Pierwszy raz pokrzywiły się na alu lato, teraz na alu zima więc felgi z oponami odpadają.

Piasty? Ale to by chyba biły od razu po przetoczeniu, a nie później.
Piasty posiadają szpilki więc pomiar będzie ciężki.
Jak już to od czego piasta mogła złapać bicie?

Co podejrzewacie?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Sty 2019, 00:08

Brugi napisał(a):Co podejrzewacie?
Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.
Brugi napisał(a):Przetoczyłem tarcze
Myślę ze to właśnie efekt masz w postaci bicia kierownicy... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Sty 2019, 00:31

Po przetoczeniu bicie minęło na prawie 1500km, a teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.

Przy toczeniu było widać na jednej tarczy że jest krzywizna, tokarka zbierała tylko na 1/3 powierzchni, nie mierzyłem bo przez nacięcia nie ma jak nawet...

Tarcze mam TRW nacinane 320mm
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Sty 2019, 00:43

Brugi napisał(a):teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.
Ja juz dałem odpowiedz i od tego musisz zacząć..
Migi60 napisał(a):Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.

Ps.Po pomiarze owalizacji jezeli wykaze krzywe tarcze/a myslę ze tak/to stare na "emeryture"... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Mar 2019, 21:14

Odop

Kupiłem piasty z łożyskami (zintegrowane) + kolejne toczenie

1500km tej samej trasy i znów bije kiera....

Na zimnych tarczach nie bije, po 2-3 długich hamowaniach nawet z małą prędkością i zaczyna się bicie, najmocniej przy 100-80km/h
(przy każdym docieraniu tarcz po toczeniu nic nie biło, sam tokarz przed toczeniem mierzył i mówił że jest max 0.03mm bicia, na własne oczy widziałem)

Jakieś pomysły?

Dodam że wszystko montowane jak w książce napisane i z odpowiednim momentem dokręcane, bez smarów itd.

Luzów w zawieszeniu brak
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Mar 2019, 22:44

Brugi napisał(a):Kupiłem piasty z łożyskami (zintegrowane) + kolejne toczenie
Mozesz trochę rozjaśnić moj umysł bo ja nic z Twojej wypowiedzi nie kumam...Kupiłes nowe i oddaleś do toczenia... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...

11 Mar 2019, 22:45

Chodziło mi że toczone tarcze, a nowe piasty
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Mar 2019, 22:49

Brugi napisał(a):Chodziło mi że toczone tarcze
Czyli mam rozumiec ze nowych tarcz nie kupowałeś a przetoczyles swoje uzywki... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Mar 2019, 22:52

Tak, ponieważ zużycie było praktycznie zerowe, a same tarcze +800zł, a toczenie niby załatwia problem bicia.
No chyba że feler i materiał nie taki, ale dopiero po 6-7k km zaczęło pierwszy raz bić?
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Mar 2019, 23:00

Brugi napisał(a): a toczenie niby załatwia problem bicia.
Kolego-załatwia a niby załatwia tą sa naprawdę dwie bardzo rozbiezne sprawy...
Napisze Ci krotki przykład:w ubieglym wieku moj znajomek przetoczył tarcze w Oplu Kadecie.Na autobanie w Germani malo mu nie wyrwalo kierownicy w czasie hamowania.Załozył nowe tacze i problem się rozwiązał.Więcej na ten temat nie bede juz pisał.Co zrobisz dalej to juz twoja sprawa... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Mar 2019, 00:00

Okej, zamówiłem tarcze TRW bez naciec.
Osadze na lustro i szlifne klocki na papierku
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2019, 19:27

Przy demontażu znalazłem coś takiego...
Płyn nie ucieka
Ale czy to mogła być przyczyna?
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

29 Cze 2019, 16:21

Odkopię temacik...

Ciągle krzywi mi stronę pasażera po magicznych 1500km trasy (bez szaleństw 130-140km/h na aktywnym tempomacie)

Ostatnio wymieniłem zacisk na nowy i przetoczyłem prawą tarcze (już z drugiego zestawu) i jak wspomniałem 1500km i bije kiera od 100 do 80km/h...

Auto ma już wymienione :
- piasty z łożyskami
- tarcze (TRW)
- zacisk prawy

Co jeszcze może mieć wpływ?
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005