Bicie kierownicy podczas hamowania

06 Lis 2018, 00:55

Hej,
Mam problem w mojej Maździe 6 z 2006r.
Problemem jest bicie kierownicy podczas hamowania. Te objawy zmusiły mnie do wymiany tarcz w przodu. Miały przelatane już trochę, lekkie ranty, co prawda jeszcze nie kwalifikowały się do koniecznej wymiany, ale skoro biły, to zdecydowałem się na nowe Brembo. Po założeniu, problem nie zniknął, a wręcz się nasilił. Od strony kierowcy miernik zegarowy pokazał około 0,04mm z przodu i z tyłu tarczy. Natomiast po stronie pasażera około 0,24-0,26mm. Diagnoza mechanika – krzywa piasta. Ok, wymieniłem piastę wraz z łożyskiem, zmierzyliśmy bicie i faktycznie zeszło do około 0,04-0,06mm i z przodu tarczy i z tyłu. Jednak po wyjechaniu na ulicę, bicie nadal występuje. Fakt, zmniejszyła się siła bicia, ale dala kierownica dość mocno lata, zwłaszcza powyżej 50-60km/h. Zaznaczam, że dzieje się to tylko i wyłącznie podczas hamowania. Mechanik zalecił pojechać do SKP na szarpaki. Tak też zrobiłem, jednak niczego nie wykryli. Wstawili jednak auto na roli i wskaźniki siły hamowania faktycznie pokazywały, że lewe koło hamuje mniej więcej z taką samą siłą, a prawy wskaźnik skakał dość pokaźnie. Diagnosta stwierdził, że definitywnie to jest wina tarcz.
Nie wiem co zrobić w tym fantem, bo ta cała zabawa kosztowała mnie do tej pory blisko tysiąc złotych, a problem jak był, tak nadal doskwiera.
Dodatkowo z rana, na początku trasy bije mniej, niż pod koniec. Zastanawiam się czy by nie zaryzykować i nie przetoczyć tej tarczy bezpośrednio na kole...
Macie może jakieś pomysły? Bo mi już się kończą :(
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Lis 2018, 10:17

Czy po wymianie piasty wymieniłeś ponownie zepsutą tarczę? Jeśli biło przed wymianą piasty, Ty wymieniłeś piastę ale założyłeś starą tarczę to będzie dalej biło, bo tarcza jest zepsuta. Musisz albo wymienić komplet, albo obydwie najlepiej przetoczyć o tyle samo, żeby je wyrównać, co niestety nie daje gwarancji sukcesu.

Niestety przechodziłem to samo, po roku czasu i 5-7 kkm musiałem zmieniać komplet tarcze+klocki :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2018, 10:44

Tak, ale zobacz, że po wymianie piasty, bicie zmierzone na tarczy spadło do wartości 0,04-0,06mm
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Lis 2018, 11:24

A czekaj, po założeniu NOWYCH od razu biła kierownica? Nie po jakimś czasie? Wtedy by to wykluczało winę tarcz, chociaż mam kumpla który 3 zestawy zmieniał bo każde biło...

No ale jeśli zawieszenie jest ok, nie ma luzów na drążkach, sworzniach itp no to nie wiem. A jak wyglądają zaciski? W dobrym stanie, nic się nie zacina? Chociaż nie wiem co to ma za znaczenie, ale gdzieś trzeba szukać problemu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2018, 12:53

Oba zaciski świeżo regenerowane. Ale mówię, bije tylko jedna strona, nie dwie.
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006