Dzień dobry,
Samochód:
Cadillac CTS
2005r.
2.8 V6 benz + gaz,
Skrzynia manualna.
Bieg wsteczny wrzuca się tutaj "przed jedynkę" bez żadnych grzybków, wciskania w ziemię lewara itd. Po prostu przed pierwszy bieg lewar w lewo (lekki opór w połowie) i wrzucenie R.
Od pewnego czasu były problemy. Największy gdy było lato i temperatury były wyższe lub gdy samochód był dłuższą chwilę na chodzi dobrze się dogrzał. Czasem ciężko bieg wsteczny wchodził lub nie dało się go wrzucić. Drążek blokował się przed wrzuceniem R.
Jak było chłodno, zaraz po odpaleniu auta np. po nocy, bieg wchodził bez problemu. Ilekroć razy zostawał wrzucony podczas jednej jazdy - wchodził coraz gorzej.
Dzisiaj nie chciał też po dłuższej trasie wskoczyć. Sytuacja wymagała cofnięcia więc użyłem dużo większej siły niż zazwyczaj. No i bang. Niestety pozbyłem się na dobre wstecznego biegu...
Teraz już nie czuję tego oporu takiego gdy lewar przesuwam w lewo i za każdym razem wskakuje pierwszy bieg zamiast wstecznego. Nie wyczuwam już tych trybów z wstecznego w ogóle. Zniknął...
Wszystkie pozostałe biegi działają bez zarzutów.
Byłem u kilku mechaników w trakcie już podejrzanego działania skrzyni. Kończyło się drapaniem po głowie...
Przeczytałem gdzieś na amerykańskim forum, że jest tam jakiś system tulejek? na końcu drążka (nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem) i że wystarczy tam taką gumową czy kompozytową tulejkę wymienić. Gość pisał, że jak się ma wąską dłoń to można się do tego dostać bez demontażu wydechu i wału...
Jakieś pomysły?
Proszę niech nikt nie pisze, że skrzynia do wymiany
![Smutny :(]()
Z góry dziękuję za wszystkie porady.
Pozdrawiam!