Błąd "usterka silnika" Peugeot 308 T9

07 Mar 2021, 00:52

Peugeot 308 T9 2014, 1.6 diesiel.
Jeżdżąc po mieście pojawia się co chwile na tablecie komunikat "Usterka silnika, napraw pojazd" wraz z "Service" na liczniku po czym gaśnie i pojawia się komunikat "Tryb ECO włączony" (tryb ECO to Peugeotowy Stop & Start) . Jadąc gdzieś dalej (miedzy miastami) błąd pojawia się głównie (jak nie tylko) przy hamowaniu. Oprócz tego czasami zapala się na liczniku czerwona kontrolka od akumulatora.

Podłączałem się już do komputera i nic mi nie pokazało. Podłączyłem się kablami do drugiego akumulatora i wtedy błąd wyskakiwał nawet na zgaszonym aucie (przy przekręconym zapłonie).
Jakieś pomysły co go może boleć? Przejrzałem chyba pół internetu i dalej nie mogę dojść co jest nie tak.
Bartekyy
Obserwowany
 
Posty: 2

07 Mar 2021, 10:26

To jakiego komputera się podłączałeś?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2021, 12:40

Trzeba podłączyć się pod Diagbox lub PP2000. Są to serwisowe programy dla Peugeota. Z innymi komputerami nie ma sensu. Żadne jakieś uniwersalne, którymi zazwyczaj dysponują mechanicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2021, 08:50

Witam,
Czy udało się problem rozwiązać? Wiążę się z analogicznym problem. Napięcie ładowania modułu sterowania 13,8V-14,5V, napięcie modułu OBDII 12,8V podczas jazdy, a podczas zjazdu z górki na biegu (gdy samochód jedzie bez obciążenia 13,5V - to mnie intryguje. I system S&S nie wyłącza silnika (tylko 3x ECO mignie) - wcześniej zawsze wyłączał. AKU OK. Teraz od kilkunastu kilometrów komunikatu nie generuje, lecz wiem, że problem występuje nadal..
Prezes9312
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Gru 2021, 18:14

Hej, tak. Udało się rozwiązać problem. W moim przypadku był to problem z czujnikiem nad hamulcem. Z tego co pamiętam, był on poluzowany i coś nie łączyło. Do tego zmieniałem akumulator, bo ten, co miałem był już stary.
Bartekyy
Obserwowany
 
Posty: 2

17 Gru 2021, 17:05

Hej. Dzięki za odpowiedź. Wczoraj byłem na komputerze, było kilka błędów, jeden trwały "brak dozowania środka" - czyli pewnie chodzi o płyn do FAP. Lecz płyn jest, nawet wg komputera. I magik stwierdził, że najprawdopodobniej uszkodzony jest moduł naładowania akumulatora i z tego tytułu auto nie podejmuje regeneracji FAP (nie widzi odpowiedniego stanu naładowania akumulatora). Nie wiem czy jest to słuszna opinia, lecz magik załatwia teraz ten moduł. Jak myślicie?
Prezes9312
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak działa skrzynia biegów MMT w Toyotach?
    Skrzynia biegów MMT Toyoty jest dostępna w modelach Aygo, Yaris, Corolla, Corolla Verso, Auris i nie należy jej mylić z automatyczną skrzynią biegów, która jest oferowana na rynku północnoamerykańskim ...

18 Gru 2021, 21:06

Witam ponownie,
Nowe ustalenia - błąd żaden nie wyskakuje lecz w dalszym ciągu nie działa S&S. Byłem ponownie na komputerze - filtr zapchany w 100%. Szykuję się na usługę prania tego filtra, lecz proszę o odpowiedź - czy pojazd może nie generować informacji na desce, że jest problem? Auto jedzie normalnie, bez błędu, bez trybu awaryjnego. A na diagbox tylko błąd braku dozowania środka. Proszę o jakiekolwiek informację.
Prezes9312
Nowicjusz
 
Posty: 3