Błąd zapłonu BMW 750Li F01 2009 rok

05 Lis 2020, 22:15

Cześć wszystkim :) jestem tu nowa i niestety mam problem z moim BMW 750Li model F01 z 2009 roku posiadającym silnik benzynowym o pojemności 4,4 litra.
Mianowicie od niedawna zaczął mi wyskakiwać błąd zapłonu w momencie odpalania samochodu przez co mam problem z uruchomieniem silnika. BMW posiada system START/STOP, automatyczną skrzynię biegów i nie ma w nim stacyjki, ale jest miejsce do przyłożenia kluczyka na kolumnie kierownicy. Około tygodnia temu w dwóch pilotach zostały założone nowe baterię i od tamtej pory do dnia dzisiejszego nie było problemu z odpaleniem. Auto dzisiaj do godziny 14 jeździło oraz odpalało bez żadnych problemów, natomiast po 4 godzinach postoju odmówiło posłuszeństwa i nie chcę za nic odpalić :( . Wczoraj było u mechanika podpinane pod komputer, ale żaden błąd wtedy nie wyskoczył więc nie wiadomo co może być przyczyną tego stanu. Na komputerze pokładowym w momencie próby odpalenia silnik wyskakuje komunikat z informacją: " Błąd zapłonu. Nie wyłączaj silnika. Kontynuacja podróży może być niemożliwa. Poproś o sprawdzenie najbliższego serwisu BMW". Do zeszłego tygodnia jak występował w/w problem to po kilku minutach silnik normalnie zapalał. Próbowałam odpalić samochód trzymając pilota przy kolumnie kierownicy w miejscu do tego przeznaczonym oraz odpinany był akumulator na około 30 minut, ale w dalszym ciągu nie ma reakcji ze strony samochodu. W zeszłym miesiącu była robiona w nim skrzynia biegów, wymieniane wtryski i przez około 2 tygodnie jeździło normalnie bez sprawdzania żadnych problemów. Po tym czasie najpierw zaczęły się problemy z utratą mocy w trakcie jazdy, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy. Od razu po tym jak zaczęły się problemy z mocą to doszedł do kompletu problem z uruchomieniem. Niestety nie wyskakuje mechanikowi żadna informacja odnośnie obydwóch pojawiających się błędów podczas diagnostyki komputerowej. Jutro ponownie będzie sprawdzany komputerowo czy tym razem też nic nie wyjdzie odnośnie do błędów.
Może ktoś z was miał podobną sytuację, wie co jeszcze można zrobić żeby odpalić i pomoże dobrą radą. Najlepiej jakby obeszło się bez wydawania fortuny na mechanika, który będzie szukał na ślepo przyczyny, ale jej nie znajdzie i powie, że auto jest sprawne.
Z góry dziękuje każdemu kto będzie w stanie pomóc chociaż dobrą radą czego jeszcze można spróbować :)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Bmw750li2009
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Lis 2020, 09:44

Myślę że mechanik nie zaradzi gdyż to problem czysto elektroniczny. Nie masz jakiegoś elektryka samochodowego w pobliżu? Szybki risercz po internecie daje odpowiedz że może chodzić o moduł zwany CAN FILTER. Cena około 150 zł. Niestety nie jestem ekspertem, tym bardziej na elektronice więc nie wiele więcej mogę powiedzieć ;)
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Lis 2020, 16:22

Niestety ale to zbyt skomplikowany pojazd by móc strzelać,trzeba szukać serwisu specjalizującego się w BMW albo niestety ASO,trzeba być przygotowanym na raczej solidny drenaż kieszeni,te samochody potrafią pociągnąć z portfela,jest w nim ok.100 modułów,najczęsciej padają te umiejscowione w bagażniku(wilgoć}Co mechanicy sądzą o tym modelu? Do przedliftowców lepiej nie podchodzić zbyt blisko,natomiast poliftowce? Po zakupie takiego auta najlepiej być przygotowanym w razie awarii na ubytek kilku tysięcy zł co jakiś czas.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lis 2020, 17:15

A ja myślę że trzeba mechanika z programem do bmw a nie podstawowym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lis 2020, 10:55

Do ASO bym nawet nie szedł zważywszy na to że prawdopodobnie nawet nie będę chcieli słyszeć o ponad 10 letnim aucie.
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Lis 2020, 16:56

Wyczytałem,ze w tym aucie prąd musi byc wzorcowy,czyli akumulator w doskonałym stanie cały czas,gdy tylko osłabnie,spadnie jego sprawnosć zaczynają się kłopoty,to prądożerny pojazd,jeżdzony na miejscu alternator nie jest w stanie porzadnie go podładować,moduły żrą energię na postoju,może warto byłoby go podładować.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...

07 Lis 2020, 18:37

Dzięki wszystkim za podpowiedzi co można zrobić :D na szczęście w tym całym nieszczęściu błąd sam tym razem nie zniknął co pozwoliło odkryć przyczynę braku możliwości odpalenia samochodu. Problem leżał po stronie sterownika od rozrusznika. Z nieznanych przyczyn przestał prawidłowo działać i blokował dostarczanie prądu do rozrusznika
Bmw750li2009
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Lis 2020, 12:19

Mam pytanie,rozrusznik kręcił czy nie? Akurat wczoraj patrzyłem na YT ,niestety anglojęzyczna strona a akurat tego języka się nie uczyłem,elektromechanik w tym modelu prezentował wymontowany moduł wraz z przyciskiem uruchamiającym silnik,wywnioskowałem,ze to słaby punkt tego modelu,tylko jestem ciekaw czy rozrusznik kręcił.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lis 2020, 10:28

Tak jak wyżej napisałam rozrusznik ma rozkodowany sterownik przez co nie dostaje prądu żeby się uruchomić
Bmw750li2009
Nowicjusz
 
Posty: 3