Bledy poszczegolnych elementow silnika

09 Kwi 2007, 19:30

Czy sa jakies "domowe" metody usuwania bledow silnika nie uzywajac przy tym komputera i nie wydajac przy tym zbyt duzo pieniedzy poniewaz mam bledy w sondzie lambda od gazu i nie wiem jak sobie z nimi poradzic
Suzuki Forever :D
Snagi
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Miejscowość: Kalisz

20 Kwi 2007, 19:09

Snagi napisał(a):Czy sa jakies "domowe" metody usuwania bledow silnika nie uzywajac przy tym komputera i nie wydajac przy tym zbyt duzo pieniedzy poniewaz mam bledy w sondzie lambda od gazu i nie wiem jak sobie z nimi poradzic
Niestety nie ma takich metod.Trzeba wybulić naprawdę dużo forsy. :(
adrianvice
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Sandomierz

23 Kwi 2007, 19:51

Niestety. Musisz odwiedzić ASO. Oni mają tam komputery serwisowe, które podepną do gniazda diagnostycznego i naprawią usterkę. Przypuszczam, że twoje auto nie jest już na gwarancji bo gdyby było to by Cię to nic nie kosztowało. A tak to nie wiem. Musisz pytać w ASO. Na pewno są domowe sposoby ale to trochę kosztuje i jest ryzyko że coś się zwali.
Powodzenia w naprawie. :D
Szerokości, przyczepności
miko
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: południe polski

25 Kwi 2007, 11:29

możesz zresetowac tylko te błędy...ale właśnie one ich kody odczytuje komputer i powiadamia Cię co padło...
ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
misiekemeryt160
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: DZIAŁDOWO

05 Maj 2007, 09:17

Snagi napisał(a):Czy sa jakies "domowe" metody usuwania bledow silnika nie uzywajac przy tym komputera i nie wydajac przy tym zbyt duzo pieniedzy poniewaz mam bledy w sondzie lambda od gazu i nie wiem jak sobie z nimi poradzic


Zastanowił bym się raczej nad genezą problemu, co wywołuje owe błędy.
W przypadku instalacji gazowej, która źle współgra z silnikiem błędy generowane przez sondę lambda najczęściej są spowodowane złym składem mieszanki AFR (Air/ Fuel ratio) co może być bardzo szkodliwe dla samej jednostki.
Gdy współczynnik AFR będzie zbyt niski (zbyt wiele paliwa) poza ograniczeniem mocy i wzrostem spalania nic nie powinno się dziać. O wiele groźniejsza jest sytuacja odwrotna, gdyż zbyt mała ilość paliwa w stosunku do spalanego powietrza powoduje znaczne zwiększenie temperatury spalania w cylindrach a w konsekwencji może doprowadzić do wypalania zaworów lub w skrajnych wypadkach - również wypalenia tłoków.

Za taką sytuację w instalacjach gazowych II generacji, sterowanych przez silnik krokowy ma bardzo często albo niedostateczna wydajność parownika lub mieszalnika w układzie dolotowym, lub zbyt mały zakres pracy wspomnianego silnika krokowego, który nie jest w stanie na czas dostarczyć właściwej porcji rozprężonego LPG.

Pozdrawiam :)
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Warszawa

05 Maj 2007, 10:33

misiekemeryt160 napisał(a):możesz zresetowac tylko te błędy...ale właśnie one ich kody odczytuje komputer i powiadamia Cię co padło...


Dokładnie, czasem reset pomaga. Zdejmujesz klemę z akumulatora na 5-10 minut.
Lolek
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce to jesienne pułapki pogody, które zwiększają niebezpieczeństwo kolizji. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają jak prowadzić samochód w takich warunkach. ...