Snagi napisał(a):Czy sa jakies "domowe" metody usuwania bledow silnika nie uzywajac przy tym komputera i nie wydajac przy tym zbyt duzo pieniedzy poniewaz mam bledy w sondzie lambda od gazu i nie wiem jak sobie z nimi poradzic
Zastanowił bym się raczej nad genezą problemu, co wywołuje owe błędy.
W przypadku instalacji gazowej, która źle współgra z silnikiem błędy generowane przez sondę lambda najczęściej są spowodowane złym składem mieszanki AFR (Air/ Fuel ratio) co może być bardzo szkodliwe dla samej jednostki.
Gdy współczynnik AFR będzie zbyt niski (zbyt wiele paliwa) poza ograniczeniem mocy i wzrostem spalania nic nie powinno się dziać. O wiele groźniejsza jest sytuacja odwrotna, gdyż zbyt mała ilość paliwa w stosunku do spalanego powietrza powoduje znaczne zwiększenie temperatury spalania w cylindrach a w konsekwencji może doprowadzić do wypalania zaworów lub w skrajnych wypadkach - również wypalenia tłoków.
Za taką sytuację w instalacjach gazowych II generacji, sterowanych przez silnik krokowy ma bardzo często albo niedostateczna wydajność parownika lub mieszalnika w układzie dolotowym, lub zbyt mały zakres pracy wspomnianego silnika krokowego, który nie jest w stanie na czas dostarczyć właściwej porcji rozprężonego LPG.
Pozdrawiam
![Smile :)]()