Blokada Dyfrencjału TOYOTA 4RUNNER

18 Mar 2010, 22:24

Witam!
Jestem posiadaczem TOYOTY 4RUNNER 95r. 3.0 T-DIESEL.
Otóż chciałbym sie dowiedzieć czy ten samochód posiada BLOKADE NAPEDÓW???
Prosze piszcie.
Z góry dziekuje za pomoc.
kamil90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Pobierowo

18 Mar 2010, 22:35

ale jaką??
centralnego dyfra? czy może tylnego czy przedniego?
bo podejrzewam że o blokade ci chodzi ale nie jestem pewien :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Mar 2010, 08:00

Witam!

Chodzi mi o tylna blokade.

Ale jesli wiecie cos na temat blokady przedniej czy centralnej to z checia sie dowiem gdyz jestem w kropce i nie wiem czy ona w ogole jest. :oops:
kamil90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Pobierowo

19 Mar 2010, 09:13

w teorii były LSD i mechaniczne (nie jest to standard wyposażenia)
jeśłi nie masz przycisku na desce i kontrolki to mechanicznej nie masz (wystarczy też spojrzeć na most czy dochodzą do niego kabelki i przewody podciśnienia, jeśli nie to nie masz) ;) możesz mieć LSD (informacja powinna być na moście) ale jeśli nie ma to bardzo łatwo sprawdzić, podnosisz tylną oś i kręcisz kołami jeśli kręcą się w przeciwne strony to masz wolny dyfer jeśli w tą samą to masz LSD,
co do dokładania to są dostępne blokady na przykład ARB, (lub podróby Chińskie 4mad czy jakoś tak), zarówno na tył jak i na przód, tylko mam pytanie po cóż ci ta blokada??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Mar 2010, 09:14

Raczej tam jest tylko LSD. Skoro nie masz żadnego klawisza typu difflock albo dodatkowej wajchy, pstryczka elektryczka to pewnie masz LSD
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Mar 2010, 13:41

Witam!

Na desce rozdzielczej znajduje sie "jakis" przycisk(pstryczek elektryczny) ktory powinien byc wlasnie od tej blokady.Wczoraj samochod byl na warsztacie no i niestety w okolicach tylniego mostu nie bylo zadnych kabelkow, kostki itp.jescze jest mozliwosc dojscia po kablu od tego przycisku ale to trzeba by bylo calom deske robierac daltego najpierw chce sie upewnic na forum.Od poprzedniego wlasciciela otrzymalem ksiazke serwisowa i tam jest pokazane jak wlaczyc ta blokade ale no jak sie wczoraj okazalo ta ksiazeczka jest od nowszego modelu :cry:
A po co jest mi ta blokada bo jezeli jest to warto ja naprawic a po za tym juz nie raz sie zakopalem tylnimi kolami i ciezko mi bylo wyjechac bo kola wirowaly naprzemiennie.
Pozdrawiam.
kamil90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Pobierowo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Bezpieczne podróże na rodzinne wakacje
    Zbliża się koniec roku szkolnego, a wraz z nim czas wakacyjnych wyjazdów z rodziną. Wielogodzinna podróż samochodem może być trudna zarówno dla dziecka, jak i jego rodziców. Co można zrobić, żeby ...

19 Mar 2010, 20:19

to na desce to masz na 99% dopinanie przedniego mostu, najlepiej zrób fote przycisku i wklej na forum :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Mar 2010, 20:49

w tych autach podobnie jak w III generacji też często występowały wolne dyfry, i najprawdopodbniej masz taką wersje. W takim wypadku na desce rozdzielczej w miejscu gdzie powinien być przycisk z napisem difflock jest zaślepka. Warto też spojrzeć na gruchę od mostu z tylu, dość często zachowuje tam się naklejka z napisem lsd oil only co pozwala stwierdzić czy masz lsd :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

24 Mar 2010, 23:05

Witam Was serdecznie.
Mam Tośkę 4runner 96 rocznik i ma ponoć LSD, ale te zgrzyty przy wolnym skręcaniu, kiedy blokada się chyba nie rozłancza na asfalcie czy betonie to masakra.
Nie wiem czy da się to wyregulować i czy ta blokada puszcza jakoś.
Na śniegu nie było problemu, ale kiedy jest sucho i twarde podłoże to przy skręcaniu wydaje się że zostawie dyfer na asfalcie.
Czy u Was też się tak dzieje??
jherma
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: WIEPRZ

25 Mar 2010, 11:41

jherma napisał(a):Na śniegu nie było problemu, ale kiedy jest sucho i twarde podłoże to przy skręcaniu wydaje się że zostawie dyfer na asfalcie.


I dobrze Ci się wydaje. W końcu zostawisz dyfer na asfalcie.
Skoro słychać zgrzyty to już mocno przykatowałeś Waść cały układ napędowy. Gratulacje.

Klasyczne samochody terenowe zwykle nie mają centralnego mechanizmu różnicowego (bo i po co). 4x4 należy używać tylko i wyłącznie na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto), czyli tam gdzie jest potrzebny. Przód jest dołączany na sztywno, bez centralnego dyfra, czyli nie ma układu który kompensuje różne prędkości obrotowe kół na osi przedniej i tylnej. Efekt - naprężenia na całym układzie jezdnym: skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, dyfry.

co do LSD to w aucie 14-letnim i tak nie działa na 99%, jest możliwość reanimacji, koszt płytek ściernych w ASO 1200zł
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

25 Mar 2010, 19:06

Draak napisał(a):
jherma napisał(a):co do LSD to w aucie 14-letnim i tak nie działa na 99%, jest możliwość reanimacji, koszt płytek ściernych w ASO 1200zł
A skąd to wnioskujesz nie widząc auta? Jeśli serwis był kompetentny i właściciel wiedział że takie ustrojstwo posiada i dbał to dla czego ma nie działać? Miałem Rockyego 91' Gallopera 00' i działało pięknie, nie wspomnę że u kolegów w Pajacach I też działa, a auta zgodnie z przeznaczeniem używane.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Mar 2010, 22:32

A po tym, że mam doświadczenie z terenowymi toyotami i wiem jak to wygląda w praktyce. Po pierwsze, to płytki cierne w LSD są elementem eksploatacyjnym, który należy wymienić po pewnym (zależnym od użytkowania) przebiegu. Po drugie, mało kto przez te 14 lat wie, że należy lać do dyfra z LSD specjalny olej (z oznaczeniem LS), który kosztuje kilkukrotnie więcej niż zwykły przekładniowy. Użytkownicy 4x4 to w większości laicy - kolega jeździł na spiętym 4x4 nie mając centralnego dyfra, a Ty wymagasz, żeby lał safixa do LSD ;)

A wyjątki tylko potwierdzają regułę.
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

28 Mar 2010, 11:50

No bez przesady, że jakiś kolega Twój nie umie się obsługiwać swoim samochodem, to po co od razu wpychać wsztstkich do jednego wora i mówić, że to są laicy :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

28 Mar 2010, 13:10

Dokładnie Wezyrro, Rocky był z 91' i LSD działało sprawnie, no a jak kolega nie potrafi auta obsługiwać to, to jest laik, choć serwisy niektóre też potrafią most z LSD zalać zwykłym olejem...tylko że koszt to nie 1200PLN tylko 12000PLN ponieważ tarczki występują tylko z końcówką wału :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2010, 13:23

pogodze was po części wszyscy maja racje :mrgreen: w większości starych aut LSD nie działa, w części działa jeśli poprzedni właściciele to nie byli ludzie pokroju posiadaczy frelka po przekładce :mrgreen:
LSD się zużywa, ma coraz mniejszą siłę spinania, i to że komuś spina na trawce na prostym to nie oznaka że działa sprawnie :mrgreen: mam LSD w rzeczywistości kiedy potrzebuje blokady to mam wolny dyfer :mrgreen: choć przy sprawdzaniu działa poprawnie :mrgreen:


trzaski w dyfrze przy skręcie to raczej nie blokada tylko umierający dyferencjał
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)