Blokada zapłonu

23 Wrz 2013, 19:47

Witam. Mam problem z uruchomieniem samochodu. Posiadam jeden sprawny kluczyk z pilotem. Gdy zamknę samochód pilotem, a chciałbym otworzyć drugim kluczem mechanicznie, to gdy przekrece stacyjke, pokazuje sie kontrolka kłodki i nie da rady odpalic auta. CHciałbym sie dowiedzieć czy da rade wylaczyc tą blokadę zaplonu ? CZy pozostaje tylko naprawić drugi pilot?
Samochód to opel vectra c 2003r.
Fabik96
 

24 Wrz 2013, 01:55

Prawdopodobnie immobiliser nie wykrywa drugiego kluczyka i przez to nie możesz go odpalić.
Może w drugim kluczyku masz padniętą baterię. Sprawdzałeś ją?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Wrz 2013, 15:59

Koleś sprawdzal ja takim miernikiem i niby jest sprawna. A wiesz moze czy elektryk jest w stanie pilot naprawic ?
Fabik96
 

24 Wrz 2013, 16:16

To zależy czy w drugim pilocie masz w ogóle jeszcze transponder immo czy już wyleciał i go ni ma:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2013, 16:27

A mozesz mi wytlumaczyc co to jest ten transponder ?
Fabik96
 

24 Wrz 2013, 16:37

To jest taka mała kosteczka w kluczyku w której zapisany jest kod immo może on być wlutowany w płytkę pilota lub być wsunięty w obudowę jako osobna część <która często lubi zginąć gdy sie kluczyk rozłoży>, wygląda to mniej więcej tak
http://details.tui21.com/obd/opel-id-40 ... -8953.html
ten jest luzem
[link do Tablica wygasł]
a tak wyglądają transpondery do wlutowania
Oczywiście samo wlutowanie czy włożenie transpondera nie załatwi sprawy bo trzeba go jeszcze zakodować odpowiednim urządzeniem.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

24 Wrz 2013, 16:53

Ale nawet jesli jest brak transpondera to na kluczyku powinna sie swiecic dioda ?
Fabik96
 

24 Wrz 2013, 16:58

To zależy jaki masz kluczyk, nie wiem za bardzo jak jest z tym transponderem wlutowanym czy jest on podpięty do obwodu pilota, czy transponder wzbudza pętla pod stacyjką, ale jeśli dioda nie świeci to masz coś z pilotem, rozbierz go i rzuć okiem na ścieżki czy nie są przerwane albo czy mikrostyki nie mają zimnych lutów lub nie oderwała sie któraś jego nóżka z płytki tyle możesz sam zrobić.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2013, 17:02

Czyli nawet jesli popsuty jest transponder to dioda powinna sie swiecic. Spytam sie elektryka czy mi to naprawi, bo sie nie znam na elektryce.
Fabik96