Blokowanie kierownicy podczas zerwania przyczepności

01 Mar 2018, 18:25

Witam, problem tak jak w temacie. Kierownica ogolnie chodzi bez zastrzeżeń, jednakze gdy auto wpada w poslizg ta blokuje sie na dobre.
Usterka , czy jakies zabezpieczenie o ktorym nie wiem ? :D
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 19:41

Jakież to auto? przy skręcie blokuje się? Nie powinno być tak, że blokuje się kierownica gdy wpadasz w poślizg bo automatycznie tracisz kontrolę nad jakimkolwiek ruchem autem..
gber44
 

01 Mar 2018, 20:10

Też coś czułem że to nie działa ku mojej ochronie haha
Seat Ibiza 99 rocznik kolego hatchback
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 20:37

Kwiabatek napisał(a):gdy auto wpada w poslizg ta blokuje sie na dobre
Bardzo niebezpieczne i swoją droga trochę dziwne że kierownica blokuje się w takim momencie. Blokuje się jak trzymasz wciśnięty hamulec czy bez niego też i to jest tak że nie możesz nią ruszyć czy chodzi wtedy bardzo ciężko?
Jak ruszasz na śliskim i koła buksują to z kierownicą nie dzieją się takie problemy?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 20:40

Owe zjawisko dzieje się bez trzymania hamulca roboczego, natomiast kierownica... moge ją ruszyc max 2 cm a potem opór ze nie da się kompletnie jej obrocic
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 20:43

Przy ruszaniu natomiast problem nie występuje
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 21:04

Dziwna sprawa bo generalnie tam nie bardzo co ma blokować kierownicę i to jeszcze podczas poślizgu hm... Na śliskiej nawierzchni powinna ona chodzić lżej podczas uślizgu kół, a nie odwrotnie.
Sprawdź jeszcze z ciekawości czy łożyska na McPherson'ach nie są zatarte. Jakieś luzy, stuki wyczuwasz w układzie kierowniczym?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 21:10

Dosłownie żadnych stuków, otarć , puków i innych dziwnych odgłosów ;D
Sam jestem zdziwiony taką sytuacją ale może po prostu mnie samochód broni przed kręceniem bączków pod biedrą xD
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 21:52

Haha, to prawda, nie chce byś latał na ręcznym. :P Przy normalnej jeździe i ostrym skręcaniu nie dzieje sie nic?
gber44
 

01 Mar 2018, 22:15

No właśnie nic, po prostu dzisiaj jak wyjezdzalem z parkingu na ulice, trochę mocniej wdepnąwszy gaz prawie bym wjechal drugiemu pod kola bo kierownica mi pokazala srodkowy palec :3 Tak samo kiedys na sniegu chcialem sb slizg zrobic i doslownie tak samo, blokuje sie tak , jak przy wylaczonym silniku : /
Kwiabatek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 18 10 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.4 80 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007