Blokujące się obroty

07 Lip 2019, 20:15

Cześć,
Jestem nowy na tym forum dlatego jeżeli popełniam jakiegokolwiek błędy to proszę mi wybaczyć. Jest to także mój pierwszy post.

Posiadam samochód marki Citroen DS3 1,6 thp 156 koni 2011r

Dbam o niego jak tylko mogę , wszystko jest wymieniane na czas i przechodzi wszystkie przeglądy .

Ostatnio zaczęło mi wywalać błąd p0420 -wydajność katalizatora poniżej normy. Walczyłem z tym troszkę , wymieniłem świece oraz cewki zapłonowe z racji że latała mi gdzieś iskra. Od jakiegoś czasu zauważyłem wzrost mocy silnika i przestał tak zamulać (jedna świeca była bardzo wadliwa).

Nie zniknął tylko jeden problem.
Nie zawsze, lecz czasami, dając duże obroty na silnik w trakcie jazdy (ok.4-5 tys) blokuje mi obroty. Silnik chodzi ale w momencie blokowania są jakieś strzały (porównywalne do delikatnych klaśnięć dłońmi) w silniku słyszalne od wewnątrz , nie rozpędza się dalej, obroty nie chcą rosnac i po kilku sekundach znowu obroty rosną i prędkość także .

Zauważyłem też że jak np jadąc 70 km/h wrzucam 6 i daje gaz na max to także potrafi i przy 1600-2000 obrotów "zawiesić" na chwilę te obroty dając charakterystyczne strzały i po kilku sekundach wzrastają prawidłowo i idzie dalej.

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek rady. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem.

P.S co było w nim robione w silniku :
+ Wymieniony rozrząd
+ Wymienione świecie z cewkami zaplonowymi
+ Założony emulator sondy
+ Wyniki spalania są perfekcyjne jakby wyjechał z salonu
+ Ciśnienie w silniku super , aż mechanik się zdziwił
+ Czyszczony katalizator
+ Wymieniony wąż turbo oraz uszczelniony silnik (wcześniej gubił olej)

Pozdrawiam
Demur
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 08 Lip 2019, 11:42

    Jakie masz kilometry?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16743
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Lip 2019, 12:32

    Demur napisał(a):Dbam o niego jak tylko mogę , wszystko jest wymieniane na czas i przechodzi wszystkie przeglądy .
    To się chwali ale katalizator po pewnym przebiegu trzeba wymienić i tego nie unikniesz nawet jak byś dbał o auto najlepiej na świecie :) Ten błąd ewidentnie wskazuje na katalizator. Wzrost mocy który odczułeś może być spowodowanym mechanicznym uszkodzeniem katalizatora np. zrobiła się w nim dziura przelotowa przez to samochód ma lżej wtedy spaliny nie są odpowiednio przepalane/oczyszczane i druga sonda to wychwytuje i wyrzuca taki błąd.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    08 Lip 2019, 13:58

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Jasne że tak, samochód ma przejechane 130k km . Ogólnie błąd p0420 wynika z katalizatora, lecz po wymianie świec oraz cewek zapłonowych jest cisza i błędu już nie ma. Przez jedną wadliwa świece lub cewke, przy obrotach zaczął on chodzić na 3 cylindrach przy wysokim obciazeniu i nie dopalalo paliwo . Problem ten został rozwiązany.

    Teraz chodzi tylko o te obroty które się blokują i nie idą dalej co zdarza się czasami. Mówię, to jest napadowe , daje charakterystyczne strzały i po kilku sekundach idzie dalej.
    Czytałem że może to być problem z przepustnicą dlatego wolałem zapytać się tutaj ludzi z wyższą wiedzą oraz doświadczeniem którzy MOŻE napotkali podobny problem.
    Demur
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    10 Lip 2019, 13:00

    Nikt nic nie podejrzewa/kojarzy jeżeli chodzi o napadowe blokowanie obrotow z tymi charakterystycznymi "stukami" w silniku ?
    Demur
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Piesi po zmierzchu obowiązkowo z odblaskami
      Pieszy który będzie się poruszał po zmierzchu po drodze poza terenem zabudowanym, będzie miał obowiązek noszenia elementów odblaskowych tak zakłada nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która została podpisana ...