01 Lip 2019, 20:59
Witam, niedawno zakupiłem Chevroleta Cruze 1.6 benzyna, rok 2009, 113 KM, 108 000 przebiegu. Zauważyłem, że przy zmianie biegu - najczęściej 1,2,3 w przedziale od 1500 - 2000 obrotów słychać około 1-2 sekundowe szorowanie po czym po przekroczeniu obrotów powyżej 2000 to szorowanie ustaje. Słychać to tylko na biegu ( gdy auto jest na luzie i dodajemy gazu nic nie słychać - więc to szorowanie jest przenoszone pod obciążeniem ). Sprawdzałem na stacji diagnostycznej czy może jakaś blacha się gdzieś nie tłucze ale niestety nic luźnego tam nie ma. Miałby ktoś jakieś podpowiedzi ? Byłem też u znajomych mechaników i jeden stwierdził, że może to być wypalony katalizator. Inny znów twierdzi, że może być to tarcza od sprzęgła ( ale nie zauważyłem aby były jakieś problemy ze sprzęgłem czy biegami, jedyne co to może słabo się zbiera ale 1.6 113 KM Cruze ze swoją wagą podobno tak mają ). Czekam na jakieś sugestie, być może ktoś miał podobny przypadek jak ja. ( jutro oddaję auto do sprawdzenia sondą tego katalizatora więc w czwartek być może będę już coś widział ).