BME E36, Gdzie kupić, jaki motor, jaki typ

22 Wrz 2010, 17:32

Witam zamierzam kupić Bmw po nowym roku ale chciałbym już wiedzieć.
Czy lepiej sprowadzić czy kupić u nas (jakie koszty sprowadzenia opłat samochodu za granicą a jak to u nas będzie się przedstawiać )
Jaki motor odpowiedni będzie pod sekwencje w sensie spalanie na dobrym poziomie i moc taka w miarę.
I jaki typ sedan czy coupe.

Chciałbym kupić model sprawny technicznie bez skór alu jakiś innych oznak tuningów itp.
Bo to wszystko i tak będę robił pod własny gust.


Więc proszę o rady na allegro z tego o widziałem to e36 z sekwencja chodzą często w graniach cenowych 6-7tyś sedan/coupe w silniku 1.8 czy to dobra cena czy przypadkiem za mała?
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

22 Wrz 2010, 17:38

A ile możesz dać za auto? Jak kupisz w DE to wyjdzie Cię to drożej, ale może znajdziesz faktycznie ładny i zadbany egzemplarz. Ja bym szukał w PL. Jak jesteś zdecydowany na sekwencję to ja bym szukał mocnej R6, przynajmniej 2.5, ale tutaj może Cię budżet ograniczać. Za 6 - 7 tysi powinieneś kupić bardzo ładną sztukę w sedanie z początkowego okresu produkcji z sekwencją z motorem R4, polecam 1.8is 140km.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Wrz 2010, 19:24

No może być i za 6-7tyś bez gazu sekwencje sam zamontuje.
Ale jakoś znaleźć 1.8is w sedanie tylko copue a ten silnik mi bardzo odpowiada.
A nie spodziewałem się że za tą kasę kupie z gazem w tym silniku.

A z tego co czytałem tanich wersji coupe nie ma sensu kupować bo są najczęściej zajechane
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

23 Wrz 2010, 17:02

Polecam 320, bądź 328, jeżeli bardzo zależy ci na ekonomi to ew. 318i.

325 odradzam, bo spalanie jest identyczne jak w 328, a te z kolei są jednymi z najlepszych jednostek montowanych w E36.
316i bardzo odradzam ze względu paska, bardzo nikłych osiągów, spalania nie mniejszego niż w 318i i wielu kłopotów w porównaniu z innymi silnikami.

Wszystkie trzy znoszą bardzo dobrze instalacje gazowe, a po odpowiedniej regulacji nie będzie problemów ze spalaniem.
Osobiście brałbym 328, jedną już miałem, ale nie zagazowałem jej. Co do spalania, to 318i (w moim wypadku spalało ok. 7l na trasie, miasto do 9, ale można zejść niżej), a spalanie w mojej byłej 328, to od 7,5-8,5 trasa i miasto od 9 w gorę, ale ciężko jest wyjść poza 11, czy 12l.
Na autko w sedanie musisz liczyć (koniec produkcji i w miarę możliwości niezajeżdżone) ok 6,5-9k. Sprowadzanie tego typu auta z Niemiec, nie musi być tańsze, ale masz szanse kupić go w bardzo dobrym i sprawdzonym stanie.
Jeszcze jedno unikaj skrzyni automatycznej, uniemożliwi ci ekonomiczną jazdę, podniesie spalanie i koszty naprawy są bardzo duże w stosunku do manualnej.

Co do silnika 1,8is to bardzo ciężko znaleźć go w dobrym stanie(jest ich mało i często młodzi je kupują), dlatego odradzam. Części do samego silnika 1.8is są często droższe niż do 1,8i.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

23 Wrz 2010, 18:15

Chyba będę szukał tego 328 w sedanie z początku produkcji, bo 1.8 115 km trochę odechciewa w bmw 1.8is mi bardzo by odpowiadał ale tylko widzę je w coupe a za małą kasę to bardziej chyba zajeżdżony kupie a to by był zły wybór.
Może znajdę jakieś 320 bo ehh 328 lepiej mi się prezentuje ale ceny to od 10 wzwyż.
Może w 320 w 15l gazu w mieście się zmieszczę a silnik 155km zadowala mnie.
Tylko jak z jego trwałością i może powiedzie co nieco o tych modelach bo aktualnie wiem tylko tyle ze pali tyle samo co 328:)
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

24 Wrz 2010, 01:14

Chłopie, za tą kasę to tylko sedan i tylko 318i, ew. 318is/320i. W BMW nie ma wadliwych silników, więc pozostaje znaleźć odpowiedni egzemplarz.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...
    Produkcja Opla Cascady w Gliwicach od 2013 roku
    To był wielki dzień dla gliwickiej fabryki Opla. Kiedy pierwszy egzemplarz modelu Cascada, eleganckiego, średniej wielkości kabrioletu Opla, zjechał z taśmy montażowej. Numerem jeden był Opel Cascada w kolorze białym "Seashell", ...

24 Wrz 2010, 09:31

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
gwynbleidd
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Rivia

24 Wrz 2010, 09:43

Pierwsza po agrotuningu wygląda tragicznie, a druga ma umyty silnik (więc pewnie cieknie z niego olej i sprzedający stara się to zatuszować).

Szukaj nie tyle E36 z jakimś konkretnym silnikiem, ale takie które jest w najlepszym stanie. A piekielnie ciężko takie E36 znaleźć, i podejrzewam że za takie w stanie kolekcjonerskim zapłacisz 5-cyfrową kwotę.

Oczywiście możesz kupić i za 6 tys. zł, tylko żebyś się potem nie dziwił czemu rdza wychodzi, silnik pali ogromne ilości paliwa, coś się sypie itp.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

24 Wrz 2010, 10:02

ACSznycel napisał(a):Pierwsza po agrotuningu

:shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
gwynbleidd
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Rivia

24 Wrz 2010, 11:26

ACSznycel napisał(a):Oczywiście możesz kupić i za 6 tys. zł, tylko żebyś się potem nie dziwił czemu rdza wychodzi, silnik pali ogromne ilości paliwa, coś się sypie itp.

Ja swoją za ciut więcej oddałem, 93r. sedan 325TDS spalanie ok 6.5l przy lekkiej nodze i w automacie, elektryczny szyber, lusterka, alarm, centralny, felgi 17" Azev A,blokada dyfra 100% a nie jakaś szpera, auto eksploatowane na codzień, u mnie przez 4 lata przeleciane wg. licznika ok 360.000km z czego u mnie ok 180.000, spaosowanie plastików trochę zaczeło nie domagać ale tak we wnetrzu też trwałe, auto robione tylko przezemnie, ruda wychodzila na rantach nadkoli i na progach, lekko na drzwiach kierowcy w dolnym rogu a tak żadnej korozji. Auto przez te 4 lata praktycznie bezawaryjne, wiadomo tylko to co BMW boli czyli sworznie i wahacze dosyć słabe, jedna końcówka drążka poleciała z przodu a tak nic więcej, silnik 2.5TDS bardzo sobie chwalę, do E36 naprawdę fajny motor, używany normalnie, niekręcony pod czerwone odwdzięcza sie niskim spalaniem i bezawaryjnością. :mrgreen: Więc się da tylko trzeba szukać :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna