BMW 1 F20 vs VW GOLF VII vs Seat Leon III Który wybrać ?

28 Lut 2022, 11:35

Witam Was wszystkich,
Chciałbym prosić Was o pomoc w wyborze auta mianowicie posiadam teraz Golfa V 1.6FSI i chciałbym coś nowszego dlatego wytypowałem powyższe samochody tylko nie wiem który będzie stwarzał mniej problemów , koszta eksplatacyjne mnie nie zjedzą. W grę wchodzą tylko wersje benzynowe mianowice BMW to 116i 136km/ 118i 170km , Golf oraz Leon to tak naprawdę wszystkie 1.4 TSI. Na nowy samochód chcę przeznaczyć ok.35tyś więc pewnie wszystkie będą z początku swoich produkcji 2012/2013. Auto będzie głównie używane do jazdy po mieście i kilka wyjazdów na urlop w ciągu roku ale średnio będę robił 500-600km w miesiącu.
Z góry dzięki za każde sugestie :ok:
boniunio
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 10 2009
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 FSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lut 2022, 12:06

boniunio napisał(a):Golf oraz Leon to tak naprawdę wszystkie 1.4 TSI
Akurat tu silniki nie są mocną stroną tych samochodów i pomijając je powinieneś wybrać ten który lepiej Ci się spodoba. Generalnie koszty eksploatacyjne będą na bardzo podobnym poziomie.
boniunio napisał(a):tylko wersje benzynowe mianowice BMW to 116i 136km/ 118i 170km
To już moim zdaniem lepszy wybór i tu chyba lepiej postawić na mocniejszą wersję silnika N13 1.6 który w tym modelu występował w czterech wersjach o różnych mocach:
  1. 1.6 (114i) - 102KM (180Nm)
  2. 1.6 (116i) - 136KM (220Nm)
  3. 1.6 (118i) - 170KM (250Nm)
  4. 1.6 (120i) - 177KM (250Nm)
Tylko w tym silniku jak dobrze pamiętam wymiana rozrządu to droga naprawa bo jest od strony skrzyni biegów. Do tego łańcuch potrafił się nadmiernie wyciągać i potrzeba była jego wcześniejsza wymiana. W używanym modelu może już nie występować ten problem jak miał wymieniany rozrząd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

28 Lut 2022, 13:44

1.4TSI 125km na pasku rozrzadu to juz calkiem bezproblemowe silniki, a eksploatacja nie odbiega znaczaco od konkurencji
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lut 2022, 14:24

1,4 TSI w tych modelach już były dość mocno zmodernizowane, szczególnie wersja z połowy poprzedniej dekady czyli okolice 2014/2015 tak więc nie są to już takie buble jak to było do tej pory.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

28 Lut 2022, 14:55

Sam szukam Leona 3 z tym silnikiem, jednak budzet 35tys wydaje sie zbyt maly, auto oprocz tego ze bedzie z pocztku produkcji to bedzie w biednej wersji wyposazenia i znacznym przebiegiem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lut 2022, 18:55

Przy takim zestawieniu wersji silnikowych zdecydowanie BMW.
No i tylko bmw z w/w ma napęd na tył. Wg. mnie to zaleta, wg. innych być może wada, ale przy tak niewielkich mocach nie widzę wad napędu na tył nawet zimą a frajda z jazdy większa.
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

01 Mar 2022, 14:48

Przy tej mocy zalet RWD nie ma zadnych, a wada jest chociazby koszt serwisu
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2022, 20:55

W tym wypadku rwd ma 170KM co przy stosunkowo lekkiej "jedynce", daje już całkiem fajną frajdę z jazdy...
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

02 Mar 2022, 08:09

Raziel11 napisał(a):a wada jest chociazby koszt serwisu
a co Ty tam chcesz serwisować?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Mar 2022, 09:09

A ja bym bez dwóch zdań brał 1,4tsi. Po co ryzykować :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Mar 2022, 09:58

Do autora - jeździłeś jednym i drugim autem czy oceniasz obecnie po wyglądzie i opiniach innych osób ?
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

02 Mar 2022, 10:21

szybki napisał(a):A ja bym bez dwóch zdań brał 1,4tsi. Po co ryzykować


Ciężko mi to przechodzi przez palce, ale też bym wolał TSI niż wynalazki BMW z rozrządem z tyłu.

Z RWD to bez przesady, wał, dyfer i co tam więcej do serwisu? Faktycznie koszty spore, ale silnik to już git :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Mar 2022, 11:11

Ale nawet wału i dyfra nie dotykasz, więcej powiem więcej serwisu jest przy FWD niz przy RWD.
Galakty ale tam rozrząd wcale nie jest z tyłu.

Fakt faktem ze ten silnik to kiszka, jak ktoś jeszcze serwisuje zgodnie ze sztuką nie tym co podaje producent to silnik o mocy 136 koni zniesie nawet 200 tys bez problemów ale uturbiony to jest dramat, 100 tys dka niego to juz górna granica a widziałem też Peugeota 208 gti z przebiegiem 28 tys i grzechoczacym rozrządem. Wniosek jest jeden jak chcesz bmw koniecznie z tym silnikiem to tylko ze względnie niskim przebiegiem i bez turbo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Mar 2022, 12:17

W takim razie pomyliłem z innym wynalazkiem.

Jak sam piszesz, silnik kiszka i jak brać to bez turbo, ale to nadal ryzyko a mocy nie ma jakoś dużo żeby ryzykować - moim zdaniem.

Wolałbym 1.4 TSI i podnieść ewentualnie moc.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Mar 2022, 12:38

Jakby poza vag nic innego na rynku nie było :mrgreen:

Na jakiej w ogóle podstawie te trzy modele zostały "wytypowane" jeśli nie miały znaczenia kwestie techniczne?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km