BMW 118i lub 120i...

30 Lis 2014, 17:02

Witam serdecznie,

Rozglądam się aktualnie za autem bo czas na zmianę. Jestem mocno zainteresowany BMW seria 1 w wersji E87.

Proste pytanie - aktualnie mój budżet wynosi jakieś 27tys.

Czy jest szansa znaleźć model z silnikiem 2.0 w benzynie w takich pieniądzach, przykładowo rocznik 2006-2007, który będzie sensowny? Wiadomo o co chodzi, nie jakiś trup z aukcji.

Pozdrawiam.
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

30 Lis 2014, 17:49

Ja bym dozbierał te 3k przynajmniej jeszcze
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lis 2014, 17:52

No właśnie po kolejnej wypłacie - czyli na koniec roku - mógłbym dołożyć te 3tys.

Tylko czy wtedy uda się już znaleźć coś ciekawego...

Ciągle jeszcze się zastanawiam nad 116i, bo z tego co widzę to tych jest dużo i dałoby się coś znaleźć, tylko nie wiem czy nie będzie za słabe.

Ogólnie teraz jeżdżę Polo z silnikiem 1.4 TDI 80km i problem jest, jak co 2 tyg. jadę trasę 400-500km w 4 osoby i torby i na trasie już średnio komfortowo przy wyprzedzaniu na przykład (mam na myśli nawet przy 90km/h).

Czy taki 116i wystarczyłby, żeby odczuć różnicę i komfort się zwiększył?
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

30 Lis 2014, 17:57

Komfort na bank bo to róznica klas a dochodzi do tego jeszcze jakość wykonania Wieśwagena (beznadzieja) z dobrą jakością wykonania w BMW. 116i będzie słabe, osobiście bym nie kupił.
A może BMW e46 z końca produkcji z mocną benzyną i LPG?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lis 2014, 18:02

LPG to może nie koniecznie, bo aż tak mocno większe spalanie mi nie wadzi :) Ogólnie to jeżdżę dieslem teraz z przypadku, nie wybierałem, tylko dostałem auto.

Zostałbym przy samej benzynie. Rozejrzę się za jakimiś e46, chociaż z tą BMW 1 chodziło o to, że ona mi się po prostu podoba :D

Znajomy jeszcze rozgląda się za jakąś 1 w niemczech dla mnie - uprzedziłem, że silnik 2.0l. Myślicie, że tam też można się łatwo naciąć na jakąś "padakę"?
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

30 Lis 2014, 18:14

Tarru napisał(a):Myślicie, że tam też można się łatwo naciąć na jakąś "padakę"?
Jestem w DE i jeszcze łatwiej jak ktoś nie ma odpowiedniej kaski bo dobre auta są droższe niż w PL a okazje schodzą w przeciągu godzin, rzadko dni.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Śpiący policjant - bezpieczne spowalniacze
    Jak skutecznie uspokoić ruch drogowy? Sprawdzoną i popularną metodą jest montaż progów prędkościowych na drogach. To rozwiązanie ma wiele zalet – wymusza na kierowcach ograniczenie prędkości, powoduje mniejsze ...

30 Lis 2014, 18:42

Tarru napisał(a):Ciągle jeszcze się zastanawiam nad 116i

odpuść bo to awaryjny silnik
Tarru napisał(a):Czy jest szansa znaleźć model z silnikiem 2.0 w benzynie w takich pieniądzach, przykładowo rocznik 2006-2007,

2,0 benzyna ma problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Jak go nikt nie wymieniał to czeka Cie wydatek rzędu 2000zł. Rocznik opuść do początków produkcji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2014, 19:26

dzida napisał(a):2,0 benzyna ma problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Jak go nikt nie wymieniał to czeka Cie wydatek rzędu 2000zł.

Kumpel ostatnio wymieniał w samochodzie żony i zmieścił się w 800 zł... Kupując tańsze zamienniki można nawet w 600zł się zmieścić wiec Twoje informacje są nieaktualne

Jakoś bmw serii 1 mnie nie przekonuje, to już tylko namiastka prawdziwego bmw.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

30 Lis 2014, 19:31

Jak mechanik miał zwinne rączki to może się zmieścił ale głównie kończy się to wyjęciem silnika lub skrzyni biegów. No i ja mówię o markowych częściach ze wszystkim, a nie tylko łańcuch. To tak jak napisać, że w Passacie B5 da się zrobić zawias za 800zł :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2014, 19:38

Dobra, to teraz najważniejsze dla mnie pytanie - czy każdy 118i lub 120i miał problem z tym łańcuchem? Czy tylko niektóre egzemplarze?

Chodzi mi o to, czy to jest pewniak, że jak kupię to auto to będę musiał to od razu robić?
Wolałbym wiedzieć, skoro to oznacza, że trzeba budżet rozciągnąć jeszcze o 2tys...
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

30 Lis 2014, 19:42

Tarru napisał(a):Chodzi mi o to, czy to jest pewniak, że jak kupię to auto to będę musiał to od razu robić?

Nie musisz od razu tylko wtedy gdy zaczyna klekotać. Usterka się objawia tym, że na zimnym silniku słychać klekot jakby to był diesel.
Łańcuch jest zamontowany od strony skrzyni biegów, a pod maską mało miejsca. Już w e90 jest ciasno nie mówiąc o 1er. Jak mechanik ma małe rączki to zmieścisz się w tej kasie co kirin napisał ale większość preferuje wyjęcie silnika lub skrzyni aby mieć lepszy dostęp co podwyższa koszta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2014, 19:46

A jest jakaś prawidłowość przy jakim przebiegu to się zaczynało pojawiać?

Albo jeszcze lepiej - przy jakim przebiegu w tych jedynkach się robiło rozrząd (jeśli się robiło)... Może znajdę jakąś sztukę z wymienionym łańcuchem już...
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

30 Lis 2014, 19:48

Tarru napisał(a):A jest jakaś prawidłowość przy jakim przebiegu to się zaczynało pojawiać?

statystycznie po 150tys. ale wszystko zależy od stylu używania auta. Np te na używane na trasie rzadziej mają tą przypadłość
Teoretycznie łańcuch miał być na całe życie samochodu ale cięcie kosztów i obliczanie trwałości części zrobiło swoje
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2014, 19:52

Zobacz na tą. Tylko to druciarstwo w bagażniku powala..
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Gru 2014, 00:38

No dobrze, a teraz powiedzcie mi - w dieslu można taką BMW 1 dostać od 22tys... Powiedzcie mi czy one na prawdę są tańsze i można znaleźć przykładowo za 27tys jakiegoś dobrego diesla? (Benzyny jest mniej?)

Np - jako ciekawostka - jeśli można, to powiedzcie co jest nie tak z takim egzemplarzem:

[link do oferty na Allegro wygasł]

I tak na spokoju - nie kupuję go, tylko się nie znam i się zastanawiam o co chodzi. Wydaje się, że "bajeczka", takie bogate wyposażenie, mocny silnik, za taką kasę?
Tarru
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI