BMW 3 2.0td - problem z odpalaniem na zapasowym kluczyku.

13 Lip 2015, 13:00

Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Jestem bardzo zielony jeżeli chodzi o sprawy mechaniki samochodowej, więc uprzejmie proszę o wyrozumiałość... Więc do rzeczy: Przedwczoraj uległ zniszczeniu kluczyk samochodowy, którym odpalałem auto od około 2 lat.(nie pytajcie jak, bo aż wstyd się przyznać, hehe). Nie ubolewałem tak nad tym, bo wiedziałem, że wraz z zakupem auta, otrzymałem dodatkowo zapasowy kluczyk. Wczoraj bardzo pewny siebie wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk na zapłon (chwilę przed zapaleniem samochodu, zaprogramowałem kluczyk, żeby otwierał zamek centralny pilotem) i próbując przekręcić na pozycję 3 (zapalenie samochodu)- kompletna cisza. Nic się nie dzieje. Szperałem trochę w internecie, podzwoniłem do znajomych mechaników (każdy mówił co innego), ale doszedłem w końcu do wniosku, że immobiliser w kluczyku nie jest zakodowany pod ten samochód. Mam rację? Jeżeli tak, to jak wygląda takie zakodowanie kluczyka? Bo przyznam, że spotkałem się z naprawdę dużymi kosztami i wieloma opiniami. Mógłby się ktoś wypowiedzieć, kto kiedyś miał taki problem, albo wie jak dokładnie takie kodowanie wygląda? Serdecznie pozdrawiam!
arkadiusz301
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 03 09 1992
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW e46 compact
Silnik: 2.0 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Lip 2015, 21:13

Swego czasu znajomy miał podobny problem w Fiacie Ducato. Z racji, że jego brat jest elektrykiem samochodowym, to odłączył całkowicie immobilisier, bo dorobienie dodatkowego kluczyka (cena) przerosła najśmielsze oczekiwania (nie posiadał "matki").
Do rzeczy:
Najlepiej odwiedź jakiegoś elektronika samochodowego, który zajmuje się takimi sprawami. On podpowie Ci co i jak i wyceni takową usługę.
Napisz jeszcze dokładnie jaki to model BMW, to coś poszukam u siebie...
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2015, 03:27

Zapewne masz po prostu zepsuty zapasowy kluczyk lub poprzedni właściciel coś przekombinował, co bym bardziej obstawiał.
Jeżeli jest to oryginalny kluczyk zapasowy od tego samochodu to nie ma nawet takiej opcji, żeby nie był zakodowany. Kodowanie kluczyka lub dorabianie to w tym wypadku dosyć kosztowna sprawa niestety,
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czarny lód na drodze! - niewidzialne zagrożenie
    Choć trwa jeszcze jesień i w ciągu dnia często można cieszyć się słoneczną pogodą, noce bywają już chłodne. Wraz z pojawieniem się pierwszych przymrozków na drogach robi się niebezpiecznie – jezdnia może pokryć ...