BMW 3... z jakim silnikiem??

31 Sty 2010, 13:21

No i tutaj się zgadzam z wyjątkiem sformułowania "buda się będzie rozlatywać, zawieszenie też, a silnik nie" - zdrowa buda w BMW przejedzie niejeden silnik (zależy jaki), a zawieszenie to rzecz wymienna.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sty 2010, 14:32

jiGsaw napisał(a):Tak naprawdę to się źle wyraziłem, chodziło mi bardziej o tą całą dywagację na temat nie wiadomo jakich silników, gdy tymczasem kolega ma ograniczony budżet i na diesel'a E46 go nie stać, a co dopiero na jakieś 3.0d. Co do progów - no wiesz, ja tam też widziałem dużo pognitych golfów 2, a te jak wiadomo niebite niegniją. Podobnie jest z BMW. Bardzo wiele to szroty powypadkowe i tutaj korozja może być. Kolejna nieprawidłowość - ktoś pisał, że 2.8 spali na trasie mniej jak 1.8 i w ogóle pali litr więcej... no bez przesady. Owszem na dynamicznej trasie 1.8 spali niewiele mniej od 2.8, ale przy oszczędnej jeździe różnice będą wyraźne, a w mieście jeszcze większe, zwłaszcza przy ostrej. Co nie zmienia faktu, że M52B28 to jeden z najlepszych motorów, jakie wypuściło BMW.


Podalem kwote 25 tyś tak... ale to nie jest max które moge wydac na ten samochod.. Poprostu chce sie dowiedzieć z jakim silnikiem wybrać to auto mniej wiecej osculujacą w tej cenie... Nie potrzebuje jakiegos m pakietu bo na ten bym musiał naprawde wyłożyć dużo dużo wiecej, ale z tego co patrze na aukcje w tej cenie powinnem coś już kupic z modelu e46 nie koniecznie z silnikiem diesla... Podałem taki przyklad bo czytałem że to dobre silniki w tej bmc.. I załozyłem tego posta aby się dowiedzieć własnie który lepiej wybrac... Jestem niby młodym Chlopakiem bo mam dopiero 20 lat ale nie kupuje tego samochodu dla szpanu ale poprostu podoba mi się ta marka i chcial bymc z jednym z zadowolonych użytkowników takiego pojazdu... Pozdrawiam
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

31 Sty 2010, 15:58

No to, jako taki, nie polecam Ci kupowanie BMW z tych tańszych w danym zestawieniu cena/slinik/model/rocznik/wypas. Masz kwotę aby kupić w super stanie R4 w benzynie i tego się trzymaj. No chyba, że wolisz "coś już kupić w tej cenie"...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lut 2010, 13:36

a co myślicie o tym silniku 2.8 ?? tylko to no neistety będzie juz starszy model bo w e46 to tylko do 2000 roku byl montowany... także to juz 10 letni samochód... Lecz jakie macie opinie o nim?? Dobry to jest silnik??
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

01 Lut 2010, 13:42

Jeden z najlepszych w historii marki. Jednak za tą kasę raczej nie kupisz E46 z tym motorem.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lut 2010, 13:48

Wszystkie silniki w BMW są świetne,ten 2.8 oczywiście też,jest to najlepszy silnik benzynowy na świecie w swojej klasie z tego okresu( the King of engine).Jeśli silnik 6 cylindrowy to tylko ten,spala tyle samo benzyny jak 2.2 i 2.5 ale bez porównania ma lepsze osiągi i piękniejszy gang silnika,tym autem z tym silnikiem się lata :!: Niestety te silniki 6 cylindrowe nie lubią LPG .Spalanie takiego silnika? 12.5/7/9 l 100 km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8609
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamujesz awaryjnie? Rób to na maksa!
    Instalowane w samochodach systemy typu ABS, ESC czy ASR podnoszą bezpieczeństwo jazdy pod warunkiem, że kierowca wie, jak działają i jak z nich korzystać. Szczególnie dotyczy to przeciwblokującego układu hamulcowego ...

01 Lut 2010, 23:49

12.5 to wcale nie przy kapeluszowatej jeździe dodam. Dużo zależy też od tego w jakiej budzie jest ten silnik.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lut 2010, 13:49

Tzn że z tym silnikiem 2.8 l to by był dobry wybór... Czyli bede takiego tez poszukiwal i zabaczymy co z tego wyniknie... czy to bedzie dobry wybor... Dziekuje bardzo wam za te rzetelne odpowiedzi na ten temat... bo jak już wspomnialem to moje pierwszze autko bedzie i jestem troche zielony w tej dziedzinie... Więc bardzo wam za to dziękuje.. A i jeszcze jedno na co zwracac szczegulna uwage przy tym samochodzi jak juz bede go oglądal.. prace silnika? ilosc przejechanych kilometrów? czy coś jeszcze wiecej ??
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

02 Lut 2010, 14:11

Przede wszystkim patrz na budę, wszelkie oznaki korozji, prac blacharskich mogą świadczyć o powypadkowej przeszłości. Na przebieg nie patrz, tylko na stan, chyba że przebieg będzie udokumentowany książką serwisową, którą Ci potwierdzą w salonie ASO BMW. Zwróć uwagę też, czy nie ma wycieków z maglownicy, silnika, układu chłodzenia, skrzyni i dyferencjału. Następnie zwróć uwagę na pracę układu napędowego - nic nie ma prawa się odzywać przy zmianie biegów, przyspieszaniu czy wyższej prędkości.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Lut 2010, 20:18

Dziekuje wam jiGsaw, PhantomASA1 i tobie
Tribul.. Naprawde pomogliście mi i uswiadomili co mam wybrac i czym się kierowac przy wyborze... Szczeze dziękuje i pozdrawam serdecznie... Jesli juz zakupie autko co jeszcze zejdzie pare miesięcy bo niema mnie w kraju ale jak juz znajde coś to poinformuje i okaże się czy dobrze wybrałem... Pozdrawiam..
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

03 Lut 2010, 23:05

PhantomASA1 napisał(a):the King of engine
To jakiś ranking? Bo pierwsze słyszę...
PhantomASA1 napisał(a):Polecane silniki Diesla z tych dwu litrowych to: 2.0(320d 136KM 1998-2001r) oraz 2.0(320d 150KM 2001-06r)

No ten 136-konny na pewno polecany nie jest...

Andrzeju z silnika 2.8 na pewno będziesz zadowolony. Tylko nie przesadzaj z gazem :) Młody jesteś to czasami emocje ponoszą :D Ale z tego co widzę to rozważny chyba, więc powinno być ok. Przed Tobą mnóstwo szukania, bo wiadomo, że ciężko znaleźć dobry używany samochód.
Pytałeś na co zwrócić uwagę. Zawsze warto przelecieć auto miernikiem lakieru. To wiele wyjaśnia. Co do książki serwisowej, duża część jest fikcyjna :) Jak już upatrzysz sobie jakieś ogłoszenie i według Ciebie wszystko jest ok w opisie i podoba Ci się wyposażenie, kolor itd. To nie czekaj! Dzwoń od razu. Oczywiście nie napalaj się. Dodatkowo jak będziesz szukał auta na ogłoszeniach przez dłuższy czas to raczej skupiaj się na najnowszych ogłoszeniach. Ja zawsze zaznaczałem "wystawione w ciągu 24h albo 2 dni" Zależy jak często będziesz patrzył, ale pewnie codziennie jak już wiesz co masz kupić. Jak już jakieś "ładne" BMW stoi z 2 tygodnie i co chwila jest wystawiane to na 90% jest z nim coś nie tak. Bo dobre samochody schodzą w dzień, 2 dni (w okresie kiedy są najczęściej kupywane maj-wrzesień). W Twoim przypadku może być troszkę inaczej. Bo szukasz 2.8 litrowej benzyny, a takie auta w naszym kraju cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Większość szuka 2 litrowego diesla :) Z reguły jest, że po auto trzeba jechać spory kawałek, więc dla upewnienia możesz poprosić od sprzedawcy numer VIN i sprawdzić sobie historie auta w serwisie, jeżeli sprzedawca zapewnia, że było serwisowane w ASO i jest książka. Możesz też powiedzieć, że masz dużo km to przejechania i nie chcesz jechać na próżno. To nic przyjemnego kiedy przejeżdżasz 200 km i auto nie jest takie jak w opisie i w ogóle jego stan pozostawia wiele do życzenia. Wiadomo, że ludzie się uczą, pracują i trzeba sobie zorganizować trochę czasu na taki wyjazd, ale nieuczciwy sprzedawca zawsze liczy, że przyjedzie ktoś kto nie ma zielonego pojęcia i łyknie złoma... Jak już kupisz to pochwal się maszyną. Pozdrawiam :)

Przy okazji jak już jesteśmy przy temacie o BMW serii 3.
Mam pytanie do kolegi Tribul. Mianowicie co sądzisz o silniku 2.0 170 KM w modelu E46? Tak pytam bo może miałeś styczność albo ktoś inny. Myślałem o nim ze względu na nie za wielką pojemność a sporą moc. Wiem, że 2.8 jest kozacki, ale te opłaty i nie ma chyba tych silników w modelach po lifcie z tego co czytam. Czy się mylę? 1.8 mnie nie interesuje bo spala tak samo jak ten 2.0 podobno. I jeszcze jedno jak z instalacją gazową przy tych silnikach? Pytam bo może warto by było założyć jak coś, chociaż nie jestem skłonny raczej.
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

03 Lut 2010, 23:47

Dokładnie to ten silnik ma 2.2l i 170km, ogólnie jest dość polecany, bo nie pali dużo, a jedzie, wymagającym może przydałby się większy moment, bo pojemność jest, jaka jest, no i to chyba R4, tutaj pewności nie mam - nie pamiętam.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Lut 2010, 09:05

Klakier napisał(a):Mam pytanie do kolegi Tribul. Mianowicie co sądzisz o silniku 2.0 170 KM w modelu E46? Tak pytam bo może miałeś styczność albo ktoś inny. Myślałem o nim ze względu na nie za wielką pojemność a sporą moc.
Klakier napisał(a):Mam pytanie


Niestety kolego nie miałem styczności z tym silnikiem. Myślę jednak, że będzie dawał radę w e46, ma mniejszy moment od mojego to fakt, i może być tak że po jakimś czasie poczujesz niedosyt aczkolwiek wcale tak nie musi być :grin: Moc maksymalną uzyskuje przy dość wysokich obrotach:
2,2: Maximum power 170.3 PS (168.0 bhp) (125.3 kW)@ 6250 rpm
Mój:Maximum power 172.4 PS (170.0 bhp) (126.8 kW)@ 5500 rpm

Natomiast z momentem już nie jest tak źle:
2,2: Maximum torque 210.0 Nm (155 ft·lb) (21.4 kgm)@ 3500 rpm
Mój: Maximum torque 245.0 Nm (181 ft·lb) (25 kgm)@ 3500 rpm

Jeździłem przez dłuższy czas kilkoma e46, to był 3.0 Diesel, 2.0 Diesel w wersji 150 i 136 koni. Oczywiście najlepiej jeździło się tą 3.0, zajebista sprawa, jednak nie pragnąłbym tego naprawiać :mrgreen: Pozytywnie zaskoczyło mnie 2.0 Diesel 150 koni z 6 stopniową skrzynią, bardzo mało paliło i też fajnie jechało :wink:
Zamiast tego 2.2 wolałbym 2.5 (325Ci) gdzie wygląda to tak:

Maximum power 191.6 PS (189.0 bhp) (140.9 kW) @ 6000 rpm
Maximum torque 245.0 Nm (181 ft·lb) (25 kgm) @ 3500 rpm

I myślę, że to by Ci w zupełności wystarczyło :smile:

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 09:18 ]
Co do gazu to kwestia uznania, ja akurat nie jestem za. Szkoda silnika moim zdaniem, szczególnie tak młodego, po za tym to nie są silnik z końca lat 80tych i początku 90tych gdzie spalanie czasem osiągało astronomiczne wartości, gdzie żeby osiagnąć moc trzeba było paliwa na galony :mrgreen: Wiem że panuje stereotyp, że jak BMW to w cholerę pali, a to już nie te czasy, no chyba że mowa o V8 bądź V12 :wink:
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

04 Lut 2010, 13:46

BMW nigdy dużo nie paliło, z wyjątkiem może silnika 1.6 i 2.0 (bo sześciocylindrowy), reszta wypada lepiej od konkurencji.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Lut 2010, 13:59

jiGsaw napisał(a):BMW nigdy dużo nie paliło, z wyjątkiem może silnika 1.6 i 2.0 (bo sześciocylindrowy), reszta wypada lepiej od konkurencji.


A to z tym się też zgodzę :wink:
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski