BMW 3... z jakim silnikiem??

30 Sty 2010, 20:18

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum... I bardzo proszę o pomoc... Mam niniejszym dylemat co do wyboru silnika z bmw seri 3... Będzie to mój pierwszy samochód więc chce odpowiednio trafić... Interesuje mnie mniej więcej do jakichś 25 tyś złotych więc nie ma co się spodziewać młodego egzemplarza... ale cóż.. Rozpatruje opcje z 2 litrowym motorem diesla ponieważ zależy mi żeby był w miarę ekonomiczny( lecz nie musi być to akurat ten silniczek) Chciał bym prosić o opinie kogoś kto się na tej marce zna kto miał z nia styczność a możne i ma dalej... Który silnik jest odpowiedni... Potrzebuje coś w miare ekonomicznego a za razem dynamicznego i oczywiście nie psującego się...żeby nie stał więcej u mechanika niż będę nim jeździł.. I tez proszę o opinie co do tego silnika 2.0 przed i po lifcie bo czytałem ze przed liftem miał jakieś usterki i często się psuje... ;/// czy to jednak możne zależy jak się trafi.. .Z góry dziękuje za każda wypowiedz namoim poście... dziękuje..
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

30 Sty 2010, 21:26

Najlepsze moim zdaniem silniki w tym aucie to 3.0 diesel, 2.8 i 2.5 benzyna, chociaż ten 2.0 diesel też całkiem żwawy, ale w wersji 150 km. Oczywiście 2 litrowy spali najmniej, ale też jest najsłabszy z tych trzech. Co do awaryjności 2.0 nie wiem nic, obiło mi się coś tylko o uszy o pompo-wtryskach ale nie wiem ile w tym prawdy. 3.0 diesel i 2.8 benzyna to prawdziwe rakiety, chociaż 2.5 też by Cię myślę nie zawiódł :wink: Mam go u siebie tyle że to compact, wiadomo mniejszy i lżejszy i mam w nim ok 7.2 do setki. W e46 też by sobie nieźle poradził. Nie wiem z jakiego rocznika trafiłaby się ta 3.0 diesel bo one dość drogie są, ale warto naprawdę :razz:


Przypomniało mi sie teraz. Gość kiedyś chciał mi sprzedać taką właśnie 2.0 diesel i pierwsze co mi powiedział ze pompowtryski już wymienił, że zapłacił 3600zł i jest gwarancja i że nie mam się już czego bać :lol: To było pierwsze hasło jakie powiedział :mrgreen: Stąd to wiem hehehe
Ostatnio edytowany przez Tribul, 30 Sty 2010, 21:31, edytowano w sumie 1 raz
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

30 Sty 2010, 21:29

Nie jestem pewien czy BMW jako pierwszy samochód jest dobrym wyborem,nie jestem pewien czy Diesel jest dobrym wyborem,kolegę mojego brata to auto w Dieslu sponiewierało okrutnie bez żadnej litości a dlaczego?!Udał się nie tam gdzie trzeba z niedomaganiami elektroniki sterującej układem wtryskowym,skutek?!Niepotrzebnie wymienił dobrą pompę wtryskową na nic nie lepszą a trochę zapłacił :shock: Dlatego Andrzeju pamiętaj obsługa tego samochodu należy się ludziom z odpowiednim sprzętem,tutaj sam śrubokręt nie wystarczy.Do rzeczy jednak,oczywiście,że auta po modernizacji to lepszy wybór :!: Co jest ciekawe,dla osób oszczędnych poleca się te auta z silnikami benzynowymi czyli 1.8 i 2.0(316i i 318 i),silniki bezproblemowe,trwałe i oszczędne.Faktem jest Diesle mniej palą ale pamiętaj o tym,że w przypadku awarii zapomnij o jakichkolwiek oszczędnościach.Polecane silniki Diesla z tych dwu litrowych to: 2.0(320d 136KM 1998-2001r) oraz 2.0(320d 150KM 2001-06r)Naturalnie są jeszcze jednostki 3 litrowe ale nie wiem czy one ciebie będą interesować .Auto oczywiście wysokiej jakości :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Sty 2010, 21:37

PhantomASA1 napisał(a):Co jest ciekawe,dla osób oszczędnych poleca się te auta z silnikami benzynowymi czyli 1.8 i 2.0(316i i 318 i),silniki bezproblemowe,trwałe i oszczędne.Faktem jest Diesle mniej palą ale pamiętaj o tym,że w przypadku awarii zapomnij o jakichkolwiek oszczędnościach.Polecane silniki Diesla z tych dwu litrowych to: 2.0(320d 136KM 1998-2001r) oraz 2.0(320d 150KM 2001-06r)Naturalnie są jeszcze jednostki 3 litrowe ale nie wiem czy one ciebie będą interesować .Auto oczywiście wysokiej jakości


Święta racja. Chcesz jeździć tanio kupuj Diesla, chcesz w razie usterki naprawiać tanio kup benzynę. Ja jako ciekawostkę powiem, że taki silnik 2.8 czy 2.5 spali około litra więcej niż taki 1.8 albo 2.0, w trasie czasem nawet mniej:)Wiem bo sprawdzałem. Najlepsza alternatywą moim zdaniem jest ten 2.5 jeżeli chodzi o spalanie, naprawy i osiągi.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

30 Sty 2010, 22:25

Dziekuje o odpowidzi... ;) Tzn ze jednak lepiej wybrac benzyne... to tez biore pod uwage... wczesniej myslalem o 2.8 ale z tym silnikiem seria e46 bodajze jest tylko do 2000 roku także niewiem jak to się bedzie spisywało...co o nim wiesz Tribul?? a silnik 2.5 i tymi mniejszymi 1.8 i 2.0 w benzynie ... czy to nie zamale na to auto?? czy by sie spisywało jakos?? Wiecie chce dobrze wybrac bo chce kupic samochod nie na rok czy dwa lecz na kilka lat az znow bede w stanie kupic coś nowszego... ;)

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:26 ]
A jeszcze jedno... Co z 3.0 d.. myślicie ze to jest dobry silnik??

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:30 ]
Przypomniało mi sie teraz. Gość kiedyś chciał mi sprzedać taką właśnie 2.0 diesel i pierwsze co mi powiedział ze pompowtryski już wymienił, że zapłacił 3600zł i jest gwarancja i że nie mam się już czego bać :lol: To było pierwsze hasło jakie powiedział :mrgreen: Stąd to wiem hehehe[/quote]

a o tych pompach wlasnie tez czytalem że są awaryjne ale w tej wersji przed liftem czyli z 136 konnym silnikiem... ale no niewiem jak to jest... bo jednym z forum czytalem o tym 136 konnym same pozytywne opinie to myśałem że to super samochód a jak już właczyłem inne to cłkiem coś innego.. tragedia i tyle... hehe bardzo trudne to kupno samochodu w dodatku pierwszego w mojej kwesti ;//

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:33 ]
Dziękuje bardzo za te komentarze... juz co nieco mi rozswietliły mysli... dziekuje..
andrzej715
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Polska

30 Sty 2010, 23:28

Wszystko też zależy od tego ile będziesz jeździł. Silnik 3.0 Diesel jest naprawdę bardzo doby, wręcz rewelacja, chyba najlepszy z tych wszystkich. Super radzi sobie z e39 a co dopiero w e46. Jeździłem takim w automacie, przyznam ze lepszego auta mi nie trzeba by było, efekt dawał jeszcze pełny M-Pakiet i to był 2004 rocznik, auto miało wtedy 2 lata. Ogólnie to wolałbym 2.8 niż 2.5, tyle że faktycznie auto będzie ze starszego rocznika.Silnik 2.0 i 1.8 będzie po prostu jechał, 2.5 wzwyż już zapierdziela. BMW ma bardzo dobre diesle, przelicz co ci się bardziej opłaci. Życzę miłego zakupu i eksploatowania :wink:
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s
    BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej ...
    Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant
    Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...

30 Sty 2010, 23:33

Znajomy miał starą serię 520 z dwulitrowym silnikiem benzynowym,auto już nieźle trawiła rdza(staroć),nie wiem ile ten silnik miał już zrobione ale chodził jak zegareczek,nigdy się mu nie zepsuł,tylko przepływomierz był do wymiany.Ja osobiście nie kupiłbym Diesla ,wiesz Andrzej auto już kilka lat będzie miało,benzynami tak dużo się nie jeździ,są naprawdę bezproblemowe.Pytasz o silnik 3.0 d,to najlepszy silnik Diesla swego czasu na świecie, ale to co dobre może okazać się kosztowne w naprawie w przypadku awarii.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Sty 2010, 23:40

Co do rdzy to raczej sugerowalbym ze auto bylo bite i zle zrobione bo te auta nie rdzewieja bez perforacji karoserii ;)
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

30 Sty 2010, 23:46

komandor napisał(a):Co do rdzy to raczej sugerowalbym ze auto bylo bite i zle zrobione bo te auta nie rdzewieja bez perforacji karoserii ;)


Tak to prawda,tak po prostu sobie nie zardzewieje, musiało być coś robione...100% To jest BMW a nie Opel
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

31 Sty 2010, 03:07

Niebite BMW nie gnije, podobnie jak Audi. Nie chce mi się w ogóle komentować wielu bzdur w tym temacie, więc napiszę tylko to co chciałem. Do 25tys będzie Ci ciężko kupić zadbanego diesel'a, silnika 2.0d 150km na pewno nie dostaniesz. Do 25tys zł to kupujesz bardzo ładne R4 w benzynie, które wcale tak dużo nie pali, a jak kupisz te nieco mocniejsze to i ładnie w miarę pojedzie. Tyle w temacie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sty 2010, 09:49

jiGsaw napisał(a):Nie chce mi się w ogóle komentować wielu bzdur w tym temacie, więc napiszę tylko to co chciałem.


Co uważasz za bzdury w tym temacie? :wink:
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

31 Sty 2010, 11:48

Ja pisząc BMW serii 5 miałem na myśli E34,tych aut z pognitymi progami widziałem już w życiu trochę.No i powtórzę pytanie Tribula ,co uważasz za bzdury w tym temacie,na temat tych aut wiem wszystko od A-Z,nie mówimy my tutaj o nowym BMW,tylko używanym ,raczej mocno używanym i mocno eksploatowanym,nikt BMW nie jeździ jak wozem podprzągniętym pod 4 krowy , z tym też trzeba się liczyć oraz z tym ,że mnóstwo egzemplarzy jest po nie fachowej obsłudze z wszczepionymi tanimi zamiennikami ,co w przypadku takiego auta jest niedopuszczalne :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Sty 2010, 12:10

Tak naprawdę to się źle wyraziłem, chodziło mi bardziej o tą całą dywagację na temat nie wiadomo jakich silników, gdy tymczasem kolega ma ograniczony budżet i na diesel'a E46 go nie stać, a co dopiero na jakieś 3.0d. Co do progów - no wiesz, ja tam też widziałem dużo pognitych golfów 2, a te jak wiadomo niebite niegniją. Podobnie jest z BMW. Bardzo wiele to szroty powypadkowe i tutaj korozja może być. Kolejna nieprawidłowość - ktoś pisał, że 2.8 spali na trasie mniej jak 1.8 i w ogóle pali litr więcej... no bez przesady. Owszem na dynamicznej trasie 1.8 spali niewiele mniej od 2.8, ale przy oszczędnej jeździe różnice będą wyraźne, a w mieście jeszcze większe, zwłaszcza przy ostrej. Co nie zmienia faktu, że M52B28 to jeden z najlepszych motorów, jakie wypuściło BMW.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sty 2010, 12:38

jiGsaw napisał(a):Tak naprawdę to się źle wyraziłem, chodziło mi bardziej o tą całą dywagację na temat nie wiadomo jakich silników, gdy tymczasem kolega ma ograniczony budżet i na diesel'a E46 go nie stać, a co dopiero na jakieś 3.0d. Co do progów - no wiesz, ja tam też widziałem dużo pognitych golfów 2, a te jak wiadomo niebite niegniją. Podobnie jest z BMW. Bardzo wiele to szroty powypadkowe i tutaj korozja może być. Kolejna nieprawidłowość - ktoś pisał, że 2.8 spali na trasie mniej jak 1.8 i w ogóle pali litr więcej... no bez przesady. Owszem na dynamicznej trasie 1.8 spali niewiele mniej od 2.8, ale przy oszczędnej jeździe różnice będą wyraźne, a w mieście jeszcze większe, zwłaszcza przy ostrej. Co nie zmienia faktu, że M52B28 to jeden z najlepszych motorów, jakie wypuściło BMW.


Co do rdzy to się zgodzę, znajomy ma e34 z 92r, 100 % nierobione bo leciałem całe dokłądnie miernikiem, fakt lekko już wypłowiałe ale ma minimalne ślady korozji na rogach drzwi i nic poza tym.

Co do spalania. Inny znajomy ma np. compacta 99r z silnikiem 1.9, i wygląda to tak: ja jadąc normalnie spala mi na trasie około 7, czasem mniej czasem wiecej, on natomiast jadac bardzo oszczednie uzyskuje wynik 6.5 litra, aby jechać tak jak ja musi niestety troche deptac tym silnikiem i pali mu niecałe 8. Jechaliśmy razem na dwa auta 700km więc wiem co mówię. Poza tym posiadałem kiedyś BMW z silnikiem 1.8 i wiem ile paliło.

Co do miasta: fakt, tu nie ma rady, większy silnik więcej spali, ale napisałem ze różnica to około litra nie litr :wink: Mój pali 10,5-13 a znajomego 1.9 9-11,5.

Na podsumowanie napiszę, że kuzyn miał 1.6 i w trasie nie mógł zejść poniżej 8 litrów a w mieście poniżej 10.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

31 Sty 2010, 12:56

Jig, ty mnie nie zrozumiałeś,mnie nie chodzi o to,że te auta gniją,podałem ten przykład z tą piątką dlatego by zaznaczyć jakie silniki benzynowe są w tych BMW,buda się będzie rozlatywać,zawieszenie będzie się rozlatywać a silnik jeśli nigdy nie będzie przegrzany będzie chodził jak zegarek!BMW mojego znajomego przedstawiało obraz nędzy i rozpaczy,nigdy przy aucie nic nie robił,ja nie wiem jak ta ruina przechodziła mu przeglądy,lampa z przodu była stabilizowana małą plastikową butelką wciśniętą między nią a karoserią auta :grin: .Silnik chodził jak zegareczek! Sam mówił mi,że nie wie co to silnik,facet o auto nie dbał zupełnie,lał paliwo i jeździł.Gdyby miał BMW w Dieslu taka sztuczka by się mu nie udała,BMW w Dieslu dla niedbaluchów się absolutnie nie nadaje.Benzyna jest bardzo odporna do czasu awarii układu chłodzenia,na to należy szczególnie uważać!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)