BMW 5 e39 3.0 Diesel

31 Paź 2010, 15:39

Witam wszystkich formółowiczów mam zamiar kupić bmw 5 e39 3.0 diesel moze ci poradzic na co zwrucic uwage przy kupnie i co sadzice o ty modelu.
długi:)
Lukas18
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Sieniawa Lubuska

31 Paź 2010, 15:41

Lukas18 napisał(a):Witam wszystkich formółowiczów mam zamiar kupić bmw 5 e39 3.0 diesel moze ci poradzic na co zwrucic uwage przy kupnie i co sadzice o ty modelu.


Zwróć uwagę na zakup słownik a ortograficznego.
karpik123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin

31 Paź 2010, 16:12

Który rok ?? Przed liftem czy po ?? Automat czy manual ??
MordaS13
 

31 Paź 2010, 16:20

99 rok z automatyczna skrzynia biegów
długi:)
Lukas18
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Sieniawa Lubuska

31 Paź 2010, 16:31

No to czyli przed liftem... Więc tak, z tymi autami większej styczności nie miałem ale jedną ma mój znajomy a drugą wujek. Sprawa wygląda tak że znajomy który ma wersję przed liftem strasznie na nią klnie i mówi że chce się tego jak najszybciej pozbyć...a z drugiej strony mój wujek który ma wer. po lifcie i strasznie ją chwali. Kwestia jest taka... czy auto było bite, jak pracuje automat, musisz się przejechać i sprawdzić czy nie szarpie, lub biegi się nie haczą, co tam jeszcze było... Elektryka jest częstym mankamentem E39. Szukaj z możliwie jak najdłuższym serwisem ASO. Te "beemki" w większości przypadków są bardzo mocno wyjeżdżone. Przebieg rzędu 300-400tys. km niech cię nie zdziwi. Powinien cię zdziwić jeżeli auto ma mniej niz 200tys.
MordaS13
 

31 Paź 2010, 16:34

aha rozumiem a jezeli bedzie miala wiecej niz 200 tysi to oplaca sie to jeszcze brac
czy nie bardzo

[ Dodano: 31 Październik 2010, 17:04 ]
a moze byscie cos innego polecili

[ Dodano: 31 Październik 2010, 17:13 ]
a co byscie jeszcze polecili
długi:)
Lukas18
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Sieniawa Lubuska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 ciekawostek na temat Toyoty
    Toyota to dziś największy koncern motoryzacyjny świata i jedna z największych firm na naszym globie pod względem przychodów. Japońska marka odnosi sukcesy na rynkach od Ameryki, przez Europę i Azję, aż po Australię. ...

31 Paź 2010, 17:53

Duża większość tych aut ma ponad 200 tysi. To norma w BMW z tego typu silnikiem. Wg. danych beemki na 3.0d można naklepać 500tysi bez problemu, ale to są tylko dane a w praktyce rożnie to bywa. Nie da się określić czy się opłaca, sam przebieg dużo nam nie mówi o aucie(licznik często jest cofnięty).
Nesil
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Suwałki
Prawo jazdy: 05 05 2009
Auto: Seat Ibiza 07rBMW e30 325Turbo
Silnik: 1.9 TDI,M50b25 turbo

31 Paź 2010, 17:58

Lukas,jeśli BMW będzie miało 200 tyś,to możesz uważać ,że to jeszcze nówka sztuka ,bez przebiegu :mrgreen: (jeśli było dbane)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Paź 2010, 19:22

Dokładnie, sam oglądałem E46 bez akcji serwisowej z przebiegiem ponad 200tys z tym motorem, nawet zawias nieruszany, a auto ok. Przed liftem, czy po, to tak samo dobre auta, jak ktoś narzeka to znaczy, że zaoszczędził na zakupie albo czymś innym, bądź ma zmęczony/źle eksploatowany egzemplarz. Automat bym sobie odpuścił, nie były mega trwałe, a naprawa/wymiana droga.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Paź 2010, 19:34

fajnie zescie mi to uswiadomili dziekuje za pomoc
długi:)
Lukas18
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Sieniawa Lubuska

31 Paź 2010, 21:46

Kolega miał 530d z 2003r w automacie i przy 200tys.km padł mu automat z tym że auto nie miało lekko gdyż miał ciężką noge , naprawa kosztowała ok 7tys. zł . Drugi znajomy też ma 530d tylko że z 1999r i po chipie na 220km i manuala . Ma ją od przebiegu 180tys.km aktualnie ma nalatane niecałe 350tys.km . Jest z niej bardzo zadowolony a silnik pracjuje jakby miał 100tys.km a nie ponad 300. Pozatym pierwsza z 2003r była seriwsowana a ASO BMW , a dróga z 1999r w zwykłych warsztatach . Zalezy jaki egzemplarz się trafi . Ogólnie to auto bardzo udane . POLECAM
Kris
kris11kris12
Początkujący
 
Posty: 212
Miejscowość: Słupsk
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra 2.0Di
Silnik: 2.0Di 82km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

01 Lis 2010, 07:36

Jeśli chodzi o automaty,niestety, nie każdy może jeździć automatem.Fakt ,elektronika daje popalić ale jeśli chodzi o mechanikę ,to automaty są bardzo trwałe,jeśli wymienia się olej,filtry i najważniejsze :!: jeździ dostojnie ,bez szaleństw i co nie daj boże ,pichów!Nowiutki automat łatwo zniszczyć zimą wyjeżdżając np.z zaspy na normalnym trybie pracy(D),chwila buksowania,nagły stop i po automacie :!: Wielu ludzi niszczy skrzynie starając się ruszać z piskiem opon,czyli pozycja N(luz) gaz do dechy i nagłe włączenie D,po jakimś czasie skrzynia zaczyna padać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2010, 08:17

Lukas18 napisał(a):aha rozumiem a jezeli bedzie miala wiecej niz 200 tysi to oplaca sie to jeszcze brac
czy nie bardzo


Nie zrozum mnie źle, ale niby ile ma mieć przejechane 11-letnia beemka?? Zakładając, że była mało jeżdżona, powiedzmy 30 tys. rocznie(nie jest to seicento tylko 5-tka) to ma 330 tys. km - jak dla mnie to wersja optymistyczna.
k_s
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: ----

01 Lis 2010, 10:53

aha rozumiem ale generalnie mowiac to automat odpada. a jak mozna sprawdzic przebieg. moge podesłasc pare linkow wam panowie byscie moze ocenili to co mnie interesuje co wy na to
długi:)
Lukas18
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Sieniawa Lubuska

01 Lis 2010, 14:39

Określ się z kwotą bo E39 530D szukać można, ale mając minimum 25k(na sam samochód, przed FL).
Wersja po Face Liftingu, nie różni się niczym poza przyciskiem max(zamiast reset), zderzakami, (w silniku zmieniono tylko przepływomierz i wgrano nowy soft), światłami, kilkoma końcówkami przewodów(inne podłączenia), oraz kilkoma innymi kosmetycznymi zmianami.
W niemieckim serwisie BMW nie wymienia się oleju w skrzyni automatycznej i wytrzymuje maks ok. 220tyś. Po wymianie oleju można i do 400 dociągnąć.
Są przebiegi prawdziwe i po 160tyś, ale on tutaj nie gra większej roli, ważne w jakim stanie jest auto.
Przetarta lekko kierownica i dziurka na mieszku od biegów i ręcznego jest czymś normalnym nawet przy niskich przebiegach.
Ważniejsza jest jak najdłużej utrzymana książka serwisowa, etykiety przy zbiorniczkach od płynów(kiedy były wymieniane, na co i gdzie).
Skrzynia automatyczna w e39 530D nie toleruje modyfikacji softu(podnoszenia mocy), ponieważ ma niski zakres maksymalnych obrotów i tego się trzeba wystrzegać.
Co do spalania, bo to może zainteresować trasa Hamburg-Bydgoszcz na przykładzie skrzyni manualnej i automatycznej, auta jechały obok siebie, Automat 10.4l, a skrzynia manualna 6,3l średnie spalanie na 100km. W mieście(zależnie od wielkości) 6.7-8.8l
Trasa Bydgoszcz - Breda(Holandia) - Bydgoszcz 5,7l(manualna)(nie mam tutaj porównania dla skrzyni automatycznej).
Auto polecam, ale ostrzegam przed naprawami w serwisie bo są 3 krotnie droższe.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM