Określ się z kwotą bo E39 530D szukać można, ale mając minimum 25k(na sam samochód, przed FL).
Wersja po Face Liftingu, nie różni się niczym poza przyciskiem max(zamiast reset), zderzakami, (w silniku zmieniono tylko przepływomierz i wgrano nowy soft), światłami, kilkoma końcówkami przewodów(inne podłączenia), oraz kilkoma innymi kosmetycznymi zmianami.
W niemieckim serwisie BMW nie wymienia się oleju w skrzyni automatycznej i wytrzymuje maks ok. 220tyś. Po wymianie oleju można i do 400 dociągnąć.
Są przebiegi prawdziwe i po 160tyś, ale on tutaj nie gra większej roli, ważne w jakim stanie jest auto.
Przetarta lekko kierownica i dziurka na mieszku od biegów i ręcznego jest czymś normalnym nawet przy niskich przebiegach.
Ważniejsza jest jak najdłużej utrzymana książka serwisowa, etykiety przy zbiorniczkach od płynów(kiedy były wymieniane, na co i gdzie).
Skrzynia automatyczna w e39 530D nie toleruje modyfikacji softu(podnoszenia mocy), ponieważ ma niski zakres maksymalnych obrotów i tego się trzeba wystrzegać.
Co do spalania, bo to może zainteresować trasa Hamburg-Bydgoszcz na przykładzie skrzyni manualnej i automatycznej, auta jechały obok siebie, Automat 10.4l, a skrzynia manualna 6,3l
średnie spalanie na 100km. W mieście(zależnie od wielkości) 6.7-8.8l
Trasa Bydgoszcz - Breda(Holandia) - Bydgoszcz 5,7l(manualna)(nie mam tutaj porównania dla skrzyni automatycznej).
Auto polecam, ale ostrzegam przed naprawami w serwisie bo są 3 krotnie droższe.