BMW do gazu

02 Maj 2017, 13:46

Potrzebne jest auto dobre pod LPG, które jednak jedzie, a nie muł który wyje a nie przyspiesza.
Znajoma osoba szuka samochodu do 25 tyś zł.

Uparła się na BMW, rocznik nieważny, może być nawet jakieś 15 letnie i starsze.
Czy coś polecacie z BMW co warto kupić ?
Wg mnie to jest jedna z ostatnich marek jaką wypadało by kupić, bo i części drogie i skomplikowany silnik i podobno blacharsko auta te wypadają słabo. Tak ja słyszałem, ale nie umiem przetłumaczyć znajomemu, że tak jest. Albo może ja się nie znam, więc powiedzcie mi co sądzicie o zakupie BMki za taką kwotę i żeby dobrze działała pod lpg. Kupi się coś takiego ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

02 Maj 2017, 13:50

Dodaj jakieś wymagania, bo można rzucać autami do woli.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 14:14

Pojemność skokowa minimum 2.0
Moc minimum 135 KM
rocznik najlepiej nie starszy niż 2004, ale starsze też wchodzą w grę.
Cena do 25 tyś.
Nadwozie dowolne chociaż najmilej widziany sedan
Żeby blachy nie były przegnite. (wiem że mogą być, bo ja kupiłem ładne auto z 2004 roku, które się okazało przegnite, pod ładnym lakietem w wielu miejscach nie było w ogóle blachy tylko przerdzewiałe dziury i szpachla w ich miejscu i rdza jest wszędzie poza dachem chyba.)
Żeby szło założyć instalację LPG z którą nie będzie przebojów i która nie będzie kosztowała 7 tyś.
Skrzynia biegów manual.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

02 Maj 2017, 14:21

Może E46? Spokojnie znajdzie za mniejsze pieniądze jakąś słabszą wersję, np. 320, a za te 20-25 tyś to już można konkretny egzemplarz wyrwać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 18:28

E46 każdy R6 lub e39 2.8 lub 3.0
Kordyt napisał(a):Wg mnie to jest jedna z ostatnich marek jaką wypadało by kupić, bo i części drogie i skomplikowany silnik i podobno blacharsko auta te wypadają słabo.
ten wpis pozostawię bez komentarza a następnym razem jak chcesz się wypowiadać o jakimś aucie (czy to będzie BMW Ałdi Peżo Reno czy co tam wymyślisz) zasięgnij bardziej rzeczywistych informacji, poczytaj w internecie gazetach czy gdzie tam chcesz ale nie siej głupich plotek jak nie masz o czymś pojęcia a uslaszales od kogoś kto nie miał nawet doczenienia z jakimś konkretnym autem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2017, 18:31

W silnikach to jedynie Vanosy lubią się psuć oraz te klapki w dolocie, ale nie pamiętam w których silnikach. Tak to nie ma na co narzekać.

Części w ASO są drogie, ale od czego mamy dobrej jakości zamienniki?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyścigowe Lexusy - pewnie o nich nie słyszałeś
    Torowa wersja modelu LFA, RC F GT3 i LC GT500 - sportowe Lexusy dobrze wpisały się wyścigowy krajobraz na całym świecie. Ale Lexus ścigał się również luksusową limuzyną GS, hatchbackiem CT 200h, a nawet hybrydowym ...

02 Maj 2017, 18:40

galakty napisał(a):W silnikach to jedynie Vanosy lubią się psuć oraz te klapki w dolocie, ale nie pamiętam w których silnikach.
nie dotyczy to R6 a V8 ale oczywiście zdarzają się wysłużone egzemplarze i w R6 a nawet jeśli by padł to i tak to nie jest ani skomplikowana ani droga naprawa. A części w ASO do wszystkiego mamy drogie nie tylko do BMW
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2017, 20:52

Do gazy, to jak już wspomnieli - każde R6. Klap tam nie ma. N62, czyli V8 ma sporo problemów, więc jest tylko dla kogoś, kto będzie potrafił sobie ogarnąć mechanicznie kilka spraw.

R6 benzyny nie miały klapek. Klapki były w dieslach (oprócz diesla 4l), ale one nie stanowią problemu, bo można je usunąć i jedynie skrzynia ciut słabiej pracuje oraz nie ma aż tak dynamicznego dołu obrotów, choć i tutaj nie ma co przesadzać - tylko bardzo wyczuleni odczują różnicę.

W benzynach trzeba patrzeć na to, czy nie kopci na niebiesko i czy się zbiera jak należy (czy działają zmienne fazy rozrzadu) .

Z tymi kosztami, to trochę prawda. Nawet 3er ma dosyć drogie np. wahacze. No, ale A4 też tanie nie jest. Koszty jak za Corsę to to nie będą. Na pewno jednak za te pieniądze jest odpowiednio wyższa wytrzymałość, a przede wszystkim BMW jest bardzo stabilne przy większych prędkościach.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

02 Maj 2017, 21:33

Podstawowe zasady dla BMW to nie kupować po taniości i nie serwisować po taniości - wtedy mamy dobre auto odwdzięczające się swoimi zaletami. Oczywiście nie nastawiajmy się na koszty rodem z Passata czy jakiegoś Mondeo.

e46 i e39 to coś pomiędzy prostymi poprzednikami e30/36 i e34, a skomputeryzowanymi e60 i e90
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010